Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. toyota...

    toyota... Gearhead

    Tuossa viikonloppuna katkaisin johdot lukkokappaleen alta, ja päät yhteen. Lakkas pimputus. joo sen huomasin heti että muisti ei toimi, käski avata vyön:D
    Saakohan näitä lukkoja jostain? Rockauto/eBay en heti löytänyt..
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Rekkari mulle, niin tarkistan saatavuuuden...
     
    VANKKURI tykkää tästä.
  3. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Veikkaan, että purkuauto on sun kaveri. Taitaa olla Chrysler 300c ja Dodgen eri mallit sopivia tähän. Suomesta varmasti löytää, varsinkin jos haluaa maksaa.

    Ebay auttaa myös ja veikkaan, että ensin sun pitää selvittää mikä on se osanumero. Vaihtoehtoja on monia https://www.moparpartsgiant.com/parts-list/2006-chrysler-300/interior_trim/seat_belts_front.html Kun sopivat hakutermit löydät, niin Liettuan kaverit myy todennäköisesti halvimmalla. Sitten sakut. Jos ei osanumeroilla löydy, niin laita osamyyjille viestiä.

    Ai niin. Facessa on 300c -ryhmä ja siellä on yksi henkilö, joka on purkanut autonsa myyntiä varten.

    Mutta oli miten oli, älä ajele piuhat kiinni - ainakaan kolaria. Ei saada muuten sun hemppakuulumisia tietää.
     
  4. toyota...

    toyota... Gearhead

    Mutta oli miten oli, älä ajele piuhat kiinni - ainakaan kolaria. Ei saada muuten sun hemppakuulumisia tietää.[/QUOTE]
    On mulla vyö oikeestikin kiinni aina...
     
    VANKKURI tykkää tästä.
  5. C '70

    C '70 3rd gear

    Osaisko joku kertoa missä mahtaa olla auton puolella takana rengaspaineen mittaus anturi/vastaanotin. Ärsyttää ku takarenkaita ei tunnista ku joskus satunnaisesti, vois olla joku kontakti häiriö. Renkaissa uudet anturit ja välillä skulannu ni niistä tuskin kiikastaa. Eikä vaikutusta vaik vaihtaa renkaat edestä taakse. Etu painemittaus toimii.
     
  6. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Oikealla takana on oikea vastaus. Näin kertoo korjausopas:
    The transponders are located in the left front, right front and right rear wheel wells.
     
  7. Kemikaaliali

    Kemikaaliali 1st gear

    Matkalaukun kokoisesta äänenvaimentajasta irtosi sisuskalut, nyt kilisee ja rämisee. Onko suosituksia/ehdotuksia uusista osista? Ei viitsi alkaa itse rakentelemaan jos saisi "heittämällä" meneviä osia, on projekteja ihan riittävästi jo muutenkin. Ei haittaa menoa vaikka tulee hiukan ääntäkin lisää. Ulkomailta näyttäisi saavan vaikka mitä mutta aika kovat postikulut tulee joten ostaisin mieluusti kotimaasta osat nyt. -05 Hemi sedan siis.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Vedät suorat putket matkalaukun tilalle. Itse teetätin ton korjaamolla ja 100€ tuli hintaa.
    Nyt jopa kuulee, että se on käynnissä. Mutta silti matka-ajossa ei kuulu sisälle mitään.
     
  9. Kemikaaliali

    Kemikaaliali 1st gear

    Okei, hyvä idea, tuota voisikin kokeilla. Ei tuossa ainakaan mitään menetä, paitsi kilisevän änkkärin.
     
  10. Marko300

    Marko300 1st gear

    Tuli hemppaan vahingossa ostettua liqui moly 0w20 öljyt vaikka olis pitänyt olla 5w20. Haittaako mds toimintaa jos laitan tätä öljyä?
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    0W virtaa paremmin kylmänä kuin 5W, normaali käyntilämpötilassa ei eroa.
    Sanosin, että ei haittaa.
     
  12. Kemikaaliali

    Kemikaaliali 1st gear

    300c Hemi käy välillä oudosti. Kylmänä ja lämpimänä käy moitteetta mutta, siinä vaiheessa kun lämmöt hiukan alkaa nousemaan, kone ikäänkuin ei kävisi kaikilla pytyillä, vähän niinkuin moottori värisee oudosti. Tämä ilmiö esiintyy satunnaisesti. Olisiko hyviä arvauksia, mistä voisi vikaa lähteä etsimään? Tulpat on vaihdettu uusiin jokin aika sitten, ei ollut vaikutusta.
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Vikakoodit lukuun. Kokeilla vaikka avainjumpalla, jos saa sillä näkyviin.
     
  14. Kemikaaliali

    Kemikaaliali 1st gear

    Ok, eli johonkin korjaamolle on vietävä tietokoneelle. Mikä on tuo avainjumppa?
     
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

     
    isalmela tykkää tästä.
  16. Kemikaaliali

    Kemikaaliali 1st gear

    Kiitos, täytyy tänään kokeilla tuota!
     
  17. Kemikaaliali

    Kemikaaliali 1st gear

    Koitin muutamaan otteeseen avainjumppaa, en saanu mitään ilmestymään näyttöön. Pitänee etsiä joku tietokone.
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jeepin puolella raja avainjumppaan näyttää olevan 2004/05, -04 asti toimii, uudemmissa ei. Tosin joku taika noissa vanhemmissakin on, välillä toimii laakista ja seuraavassa huollossa kun kokeilee, ei sitten millään, ja taas seuraavassa huollossa nou problemos, ehkä kuun asento vaikuttaa, ehkä joku muu syy...
     
    Kemikaaliali tykkää tästä.
  19. MudMax

    MudMax Gearhead

    Olikos täällä ketään, joka ymmärtää NAG1 / 722.6 / W5A580 vaihteiston sielunelämästä jotain tai edes tietäisi sellaisen henkilön/yrityksen joka ymmärtää?

    Potilas (2-ovinen '08 SRT8) on tällä hetkellä halvaantunut siten, että skanneri näyttää vaihteiston tavoitevaihteen oikein ja todellisen vaihteen lukemaksi tulee vain P tai N, mutta paineet ovat kuitenkin korkeammalla shifterin ollessa D tai R:llä kuin parkilla/vapaalla.
    Joskus akun kengän irroituksen jälkeen saattaa liikkua jopa 20 metriä omin voimin valittuun suuntaan, lyhyempia matkoja jopa molempiin suuntin samallakin kerralla.

    Mitään vikakoodeja ei löydy skannerillakaan ja mielestäni öljytaso on nyt hieman kohonnut , eli on viileänäkin hieman yli 80°C merkin, kun perjantaina vielä limp-tilassa liikkuvana oli kuumana 80°C merkissä. Onko turbiini tyhjä+pumppu sökö, vai miten muuten öljytaso on ylempänä???

    Solenoidien vastukset ovat ok, mutta TFT-sensorin vastuksen mittauksesta en saanut lukemaa, vaikka älysinkin laittaa shifterin P tai R:lle, kun P/N asennoissahan yhteys lämpöanturiin katkeaa. Lämpötilaarvot on kuitenkin ok, eli vapaalla ja parkilla näyttää yli 200F lukemaa, mutta tippuu P-/R-asennoissa 50F:n paikkeille kylmänä.

    Perjantaina heitti ohitukseen lähtiessä vapaalle P0730 koodin kera, ja sitten meni limp-tilaan koodien P0731, P0733 ja P2784 kera. Näiden nollausten jälkeen toimi hetkittäin, mutta meni yleensä melko heti taas limp-tilaan ja koodeina joko P0731 tai P2784.

    Irrotin TCM:n pistokkeet tarkistaakseni onko öljyä noussut ohjaimeen ja sen jälkeen jäi tuohon nykyiseen tilaan.


    Laatikon aiemmat vaiheet on, että muutama päivä maahantuonnin jälkeen keväällä 2019 heitti kiihdytyksessa vapaalle P0730 koodin kera ja elokuussa 2020 meni limp-tilaan samojen koodien kera kuin nyt, eli P0733, P0732, P0730 ja P2784.
    Lisäksi mielestäni silloin N3 anturi näytti nollaa myös 2-vaihteella, nyt tämä anturi näyttää toimivan.
    Vaihdoin johdinlevyn, TCC-solenoidin, pistokkeen, suodattimen sekä Mopar ATF+4 öljyt huuhtelemalla.
    Sen jälkeen on toiminut, tosin kerran viime syksynä heitti kiihdytyksessä motarin rampilla vapaalle P0730 koodin kera.

    Nyt kesällä vaihdoin perävälityksen 3.73:sta 3.06:een (vaihdoin oikean välityksen myös sähköisesti Diablon Trinityllä) ja tein sellaisen virheen, että palautin ohjaimeen vakioasetukset, kun aiemmilla asetuksilla laatikko ei suostunut vaihtamaan suurempaa vaihdetta alle 2000 kierroksen edes manuaalisesti ja taajama-ajo oli melkoista tuskaa. No, tämän jälkeen joutuikin taajamassa pienentämään vaihdetta manuaalisesti, kun toi motti ei enää vedä tasaisesti alle 1500rpm noilla virityksillä ja muutenkin laatikko vaihtoi aivan liian aikaisin suuremmalle kevyellä kaasujalalla.

    Ensimmäisessä varttimailin kokeilussa uudella välityksellä yli 200km/h:n vauhdista löysätessä heitti taas vapaalle P0730 koodin kera ja sen jälkeen seuraavana päivänä toisti saman useita kertoja hieman normaalia nopeampien kiihdytysten yhteydessä. Sen jälkeen toiminut muuten normaalisti, mutta vinkunut vaihtaessa samalla tavalla kuten limp-tilassa täysin painein, kunnes toissapäivänä vikaantui ohituksessa alussa kerrotulla tavalla.

    Kannattaisikohan vielä kokeilla toista TCM-boksia ennen laatikon paloittelua, kun ei tuollaisilla oireillakaan enää tule edes mitään vikakoodeja?
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Viime viikolla korjaantui yksi '06 Hemi-koneinen NAG1-vaihteistolla TCM:n vaihdolla. Oli vaan hankala löytää oikeaa boxia, kun boxit on kaikki samalla numerolla, mutta softa niissä sisällä eri....
     
    isalmela ja MudMax tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!