Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    Moro. Rakenteluinnostus taisi vasta alkaa otin hemin pois myynnistä ja kyselin uretaanipuslasarjaa alustaan ja jotain sportjarrulevy/pala satsia ja catback putkea vieläkö sulla henvetinkat on awd peltisatsi jouten olen kiinnostunut
     
  2. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Auto kävi juuri maalaamolla ja hiontatöitä heillä riitti kun helmoista muovit irrottivat. Vielä täytyy hitsarin hoitaa tuo tunkin kohta kuntoon. Autolla ei ole paljoa ajettu, mutta niin sinne muovin ja korin väliin tavaraa kertyy. Samalla kannattaa ottaa takalokarit irti, niin saa kaikki moskat pois.
     
    Bukero tykkää tästä.
  3. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Loppui lukollisen polttoainekorkin roikottaminen maalipintaa vasten. Liimasin pienen magneetin polttoainetankin luukun sisäpuolelle. Aika näyttää miten toimii.
     
    isalmela ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  4. tyly

    tyly Gearhead

    Nyt noin 25 tuhatta vaimo ajellu ongelmitta 300c dieselin kans, ja tällä viikolla kun auto tuli mun käyttöön, niin sytty hetkellisesti kaikki mittariston vika- ja varotusvalot, muutaman sekunnin päästä sammu kaikki muut paitsi turvavyön valo, ja sit sekin sammu.

    Autossa palaa aina tps valo, mut ton vian aikana se sammu ja sit se taas sytty kun muut sammu.

    Onko muilla ollu vastaavaa vikaa.

    Just oli ajatuksena laittaa auto myyntiin, ko nafti 100km päivittäinen työmatka muuttu kahdeks kilometriks, mut ei kehtaa laittaa ennenkun vika löytyy.
     
  5. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Ajovalojen korkeudensäädön tulkkausmoduli, eli boksi joka muuttaa k-linjan viestit can-väylään voi aiheuttaa moisia mittariston vikoja. Tuo mystinen rasia on pellin alla pissapojan täytön ja sulakerasia välissä. Headlamp leveling translator module on käytössä vain eurooppa- ja olikohan aussimalleissa, koska Amerikan mantereella ei xenonin korkeudensäätöjä tarvita. Mutta tuo U0181 -vikakoodi selviää vain merkkitesterillä, ellet sitten halua ostaa 200 euron osaa kokeilumielessä. Ja sitten tuo uusi moduli tarvitsee merkkitesterillä tehtävän kalibroinnin, joka kestää noin 5 sekuntia. Näin moduli saa tallennettua kuormattoman auton tiedot.
     
  6. Bukero

    Bukero Gearhead

    tuo takimmaisen nostopisteen ruostuminen/mätiminen johtuu kattoluukun vedenpoistokanavan vedestä.
    vesi valuu ensin takasisälokarin päälle ja siitä edelleen alas kostuttamaan sen tunkkipisteen muovilirpakkeen päällä olevan mujun ja hiekan.
    ja siellähän ei tosiaan ole massoista yai suoja-aineista hajuakaan.
    kattoluukuttomissa malleissa tätä ei ilmene koska muovin yläpinta pysyy kuivana.
    mutta jos katoräppänän vesiputkisto on ollut vuosia tukossa niin sittenhän tuolta vaivalta välttyy. tulva on jossain muualla.
     
  7. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Kyllä ilmenee:D
    Nimim. 8h hitsausta...
     
  8. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Autossa (jonka muutama kuukausi sitten ostin) on kattoluukku ja vasemmanpuoleinen poistoletku auki. Oikeanpuoleista letkua ei ollut laisinkaan ja vedet se oli valutellut vuosien aikana kattoverhoiluun ja penkille, jne. Onneksi edellinen omistaja piti autoa tallissa. Mutta nyt on poistoletku paikalla.

    Ja tosiaan vasen puoli missä on ollut vedenpoistoletku, on parempi puoli. Oikea puoli, missä ei ollut poistoputkea, on menossa lähiaikoina hitsarille korjattavaksi. Ja kyse ei ole lattian korjauksesta vaan nostokohdan pellistä. Tuo polttoainetankki on vaan aika lähellä...
     
  9. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Mistä porukat on hommanneet ton diablon ohjelmointikapulan ja/tai ei kellään olis käytettyä myydä?
     
  10. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

  11. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Mikäs mahto mennä crd sysleristä ku sytty kaasuläppä valo ja ottaa sen 3tonnii jenkaa eikä ahda???
     
  12. Alvari

    Alvari Gearhead

    Tuohon voi olla montakin syytä,mutta veikkaisin imusarjanläppämoottori (swirl) tai egr venttiilli??
    Mulla on nuokin poistettu ohjelmasta ja autolla ajettu kohta 510 tkm ja pelaa kuin ajatus...
     
  13. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Kävin tutulla vikakoodit lukemassa boch laitteella antoi koodin p2015 Imusarjan ilmanohjauksen käyttölaitteen asentotunnistin/kytkin.
    ... Tuota swirl osaa nyt epäillään.... Kovin oli öljyinen ja eikö se nyt ollut et se sen ajan kanssa hajottaa? Autolla ajettu nyt reilu 230tkm....
     
  14. Alvari

    Alvari Gearhead

    Huohottimesta nuo tahtoo tippasta öljyä siihen läppämoottorin päälle.
    Laitoin itse hieman tiivisteliimaa siihen letkuliitokseen niin ei sotke enempää konetta.
     
  15. Tarttu matkaan 300C Hemi AWD farkku vaikka haaveilun SRT8 mallista.... Katotaan millanen tää nyt on,muutamia alkavia korroosiopaikkoja pitää fixata ja kai se ylimaalaus on edessä .

    Renkaita ja vanteita täytyy hommata , saa tarjota jos on jäänyt nurkkiin...

    Viriboksi , putkisto vois kans kiinnostaa.

    Onks näitä ahdettu ? Sarjojen hinta / järkevyys (!!??)

    Mukava ja hienokin auto , meni kymmenvuotis suunnitelma pitkäksi ,ajattelin näiden markkinoille tulleessa että 2015 viimeistään olisi hemifarkku alla mut parempi myöhään ku ei milloinkaan.
     
    isalmela ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  16. Hai

    Hai Double Gearhead

    KL-Varaosista saa muutamalla eurolla sen uuden silikonisen tiivisteen. Vanha kun littaantuu. Pitää vaan kysyä vastaavan Mersun osana.

    Itse "korjasin" läppämoottorin aikanaan vastuksella. Liitin irti ja vastus johtosarjaan liittimen napojen väliin. Moottorinohjaus tuli tyytyväiseksi ja minä myös. Ei aiheuttanut mitään näkyvää/tuntuvaa muutosta. Aina meni leimasta läpi ja kelpas myös uudelle ommistajalle kun kerroin miten hoidettu.

    Ohjeet löytyy 300C foorumilta ja olen tainnut sen vastusarvon joskus tähänkin ketjuun laittaa.
     
  17. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    Takavetoisen vanteet on erilaiset kuin awd:ssa niin vanteita ei niin hyvin käytettynä löydy.

    Viriputkia en ole käytettynä nähnyt myynnissä.

    Speedhemillä bolt on ahdinpaketti maksaa 8350dollaria
     
    Akseli von Gardan tykkää tästä.
  18. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Onko kenelläkään vihjettä päiväajovalokytkentään?

    valot siis Vinstarin sumuvalot, joissa ledeillä drl rinkulat. E hyväksynnät ja kaikki ok. Eli, en oikein huononakaan osaa pitää niitä.
    Kun valot siis kytkee niin, että releellä virta suoraan akulta. Releen heräte sulakeboksilta johdosta johon tulee virta auton käydessä ja ohjaukselle viesti parkeilta milloin ajovalot syttyy.

    Kaikki ok, mutta kun pistää auton käymään, alkaa kuljettajan puoleinen valo vilkkumaan noin sekunnin välein. Kun se rauhoittuu ja jää palamaan, alkaa repsikan puolen valo "värisemään". Ei siis vilku, vaan värisee.
    Kiusaako can väylä? laturin jännite tms??
    valot palaa siis ok, kun auto ei käy. Herätteellä pysyy virta kokoajan ja samoin releellä. Koetuskynä ei vilku yms. Mitäs kettua?
     

  19. Ahdinpaketti on ahdistavan hintainen... mut varmasti kiva. Ehkä mennään vähän pienemmilla muutoksilla alkuun.

    Takavetoisen vanteet ei siis käy koska levittävät enemmän ulospäin?

    Jako kait on sama 115 x 5?

    Diablo boksi ois ostolistalla , onko kelle jäänyt auton myynnin jälkeen pyörimään nurkkiin?

    Renkaita tarttis kans , kitkat tai talvirenkaat nyt aluksi noille orkkis vanteille että pääsee alkuun , noi nyt alla olevat on jo kaljut ,runflat tyyppiset pallerot , kokemuksia edullisista renkaista / hankintapaikoista?
     
  20. mcmies

    mcmies Gearhead

    Tämä saattaa liittyä jotenkin siihen systeemiin, joka haistelee ovatko polttimot ehjiä. Systeemi törkkää jotain signaalia sinne jatkuvasti, mikä voi näyttäytyä ledilampun "värisemisenä".
     

Kerro tästä muillekin!