Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Täällähän oli nokka-akseliongelmaisia 2.7 koneita.
     
  2. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Kyllä sen saa rempattua ite jos viittii. Aika paljon joutuu purkamaan kuten näissä OHC koneissa on tapana. 300C:ssä onneksi on aika paljon tilaa purkaa palikoita toisin kuin Sebringissä tai 300M:ssä. Se mikä noista voi hajoo on se vesipumppu. Jos se hajoo niin menee laakerit aika nopeesti koneesta kun glykoli polttaa ne.

    Jakoketjun hydraulikiristäjästä voi myös poksahtaa se o-rengas jolloin se kiristäjä lakkaa toimimasta ja ketju löystyy. Huonolla tuurilla pomppaa jako pois paikoiltaan.
     
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Ja yhden jutun voisi lisätä tähän. 2.7 koneista poksahtaa ylävesiletkun lähtö. Se on sellainen komposiittimuovinen rasia joka on muovihitsaamalla kasattu. Aivan roskaa koko palikka. Mulla on mennyt jo 2kpl niitä tässä vuoden aikana. Rupeavat vuotamaan aina jostain saumasta. Tällä hetkellä on yksi palikka 3D mallinnettavana niin pistän jonkun pajan CNC konestamaan sen alumiinistä.
     
  4. TuomoII

    TuomoII 1st gear

  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    Tämä ylävesikapula uusittiin vuosisitten, ennenkuin kerkes tekemään pahojaan? Nyt oli kilkatuksen alakanu hiljakseen ja paheni viikossa sisäänkuuluvaksi, öljyä oli hävinny koneesta merkkivaloon asti ennen ekaa kilkatusta? Eli reilu litra? Öljyt on vaihettu 3tkm sitten syyskuussa, jakopäätähän nuihin ei kuulema koskaan tarvii vaihtaa kun on kettinkii:wc::wc:(sentakia kaveri sen hankki kun jakopäärempat on niin kallita??)
     
  6. spede

    spede Gearhead

    Missähän vika kun pakokaasu alkanut sisällä haista kun auto seisoo tyhjäkäynnillä ja kaupunki ajossa. 3.0crd moottorilla.
     
  7. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear


    Laittakaapa omia 0-100km/h aikoja kun mulla on muuten vakio auto pelkästään diablosport ohjelma?
    Tänne kirjoittelinkin pari sivua sitten että sen puoli sekunttia lähtee ajasta pois ohjelmalla. Mutta voiko tuo muuten vakio autossa pitää paikkaansa.
     
  8. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Se pakoputken haitari mitä ei saa marmoritiskistä kuin koko putken kanssa.on halki mutta traktorikaupasta 60e tms.
     
  9. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Millaisia tulppia porukat suosittelee hemiin missä diablon ohjelma?
     
  10. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Olisiko vinkkejä mistä saisi edullisesti Diablosportin,tms. 3,5 litraseen?

    Noita Diabloja vaikuttais olevan jokin Intune- ja joku Predator-mallit, mitä lie eroja niissä onkaan. Ja onko kellään kokemuksia pikkuisen bensakutosen lastuttamisesta? Onko järkee vai ei?
     
  11. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Prkl,mulla sama vika mersussa.Tuossa tänään tallilla ketjussa sitä jo arvuuttelin.Suuttimen pohjatiivisteitä on näissä mennyt,pakosarjojakin halkeillut.Käry tulee sisälle mullakin kun auto seisoo lämmittyään.290tkm on ajettu ,siis sisäänajossa vielä,ei hyvä.:(En oo saanu aikaseksi tutkia kun ajoakin niin vähän on.Mun mielestä tulee hantin puolelta kun nuuskin.Punssiakin pitää ottaa!Ilmottele mullekin jos vika löytyy.:)
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Se turbon jälkeinen mutkaputki? Se oli itselläkin halki, mutta jouduin tilaamaan saksan ebaysta, kun en lähempää löytänyt. Käry aika kamala jossain vaiheessa... Mitä traktorikauppaa tarkoitit?
     
  13. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Itsellä hemi niin en ole tarvinnut mutta olikohan 300cfinland foorumilta mistä sain traktorikaupan mieleen? En kyllä varma ole.

    http://www.300cforums.com/forums/overseas-forum/11697-fin-owners.html#/topics/11697
     
  14. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Käytin kuskin penkin verhoilijalla. 3 siivua tuli 2penkkiin ja 1 selkänojaan.

    Otin akunkengän irti ja penkistä 3 johtoa liittimillä.
    No penkistä tuli hyvä mutta esp/bas valo ja ajohallinnan valo jäi palamaan. Eikä ne ajossa toimikkaan.
    Pitääkö ne kuitata aina jotenkin kun akun käyttää pois vai menikö joku (penkin) boxi rikki
     
  15. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Tuliko penkinkorjaamiselle paljonkin hintaa? Nahkapenkki?
     
  16. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Sun täytyy kalibroida se kääntelemällä ohjauspyörää puolelta toiselle, helppo homma on. Ei sieltä mitään ole hajonnut. Pistän ohjeet seuraavaan viestiin.
     
  17. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    STANDARD PROCEDURE
    BATTERY RECONNECTION
    NOTE: This reconnection procedure is to be performed anytime the battery has been disconnected.

    CAUTION: Once the battery has been connected, review and perform the following information as applicable.

    AUTO UP FRONT WINDOW
    If the vehicle is equipped with the auto-up front window feature, once the battery is reconnected the door module needs to be calibrated. The door module requires calibration anytime the battery or door module has been disconnected for any length of time. To calibrate, perform the following:

    1. Turn the Ignition to the Run position.
    2. Regardless of current window position, move the driver side front window upward until the window stalls in the full up position. Allow the window motor to stall for at least 2 seconds before releasing the switch.
    3. Move the driver side front window downward until the window stalls in the full down position. Allow the window motor to stall for at least 2 seconds before releasing the switch.
    4. Move the driver side front window upward until the window stalls in the full up position. Allow the window motor to stall for at least 2 second before releasing the switch.
    5. Repeat steps 2, 3 and 4 for the passenger side front window.
    6. Verify the windows are properly calibrated by operating the express down and up features on the windows.
    Repeat this procedure if the calibration failed. If unable to properly calibrate after the second attempt, check the Driver’s Door Module (DDM) and Passenger’s Door Module (PDM) for Diagnostic Trouble Codes (DTCs) and
    correct as required.

    ELECTRONIC STABILITY PROGRAM (ESP)
    If the vehicle is equipped with ESP, once the battery is reconnected, the Steering Angle Sensor (SAS) needs to be calibrated. The SAS requires calibration anytime the battery or an ABS (ESP) component has been disconnected for any length of time. If the SAS is not calibrated following batteryreconnection, the ESP/BAS indicator lamp is illuminated following 5 ignition cycles indicating the need for calibration.

    To calibrate, perform the following:
    1. Start the engine.
    2. Center the steering wheel.
    3. Turn the steering wheel all the way to the left until the internal stop in the steering gear is met, then turn the wheel all the way to the right until the opposite internal stop in the steering gear is met.
    4. Center the steering wheel.
    5. Stop the engine.
     
  18. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Tuommonen korjaus eli istuimessa 2 palan vaihto + samalla kertaa selkänojaan 1 palan vaihto, värkkeineen 170e :)
    Ylivieskassa Riicar tmi löytyy ainakin facebookista
     
    VANKKURI tykkää tästä.
  19. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Yees:D Iso kiitos. Nyt toimii:)
     
  20. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Oli palat oli aitoa nahkaa muuten penkissä ei ole kuin selkänojan takaosa nahkaa muuten jotain keinonahkaa.
    Istuinosan sivu ja laita ja selkänojan sivu lapaluun korkeudelle asti.
     

Kerro tästä muillekin!