Kokemuksia Chrysler 300C

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Ilmastoinnin kompura kytkee välillä päälle ja pois, siitä ainakin kuuluu semmonen "kytkentä" ääni.

    Miten muuten se viina boxi nyt huolehtii että moottori syöttää riittävästi soppaa koneeseen? Mietin vaan kun sehän on jo ohjelmoitu Diablosportin softalla, niin miten viina boxi nyt toimii sen rinnalla? Vai onko siihen ajettu kokonaan uusi ohjelma moottorinohjaukseen?
     
  2. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Kiitos, pitää tarkistaa josko olis just se.

    Aiemman ohjelmoinnin ei pitäisi vaikuttaa. Boksi toimii siten, että se ensin lukee polttoaineen tarkan etanolipitoisuuden. (Vakio E85 vaihtelee muuten aika tavalla etanolipitoisuuden suhteen.)
    Laite tämän tiedon perusteella antaa käskyn suuttimille pysyä tietyn prosenttimäärän kauemmin auki. Varsinainen ruiskutuskartta tulee siis autosta itsestään, tässä tapauksessa Diablolla muokatusta versiosta.
    Laite siis vain täydentää olemassa olevaa ruiskutuksen ohjausta.

    E85 on n. 106 oktaanista, tässä voisi ihan hyvin käyttää sitä, olikos se nyt, 93 jenkkioktaanista versiota softasta.
    Miten tuo Diablo muuten päivitetään? Teitkö sitä koskaan ja onko siihen yleensäkään softapäivityksiä?

    Eilen meni alle kesärenkaat, tänään päivitin Diablolla pyörien koon ja "throtlen" herkemmäksi. Mahtava ajaa kesäkumeilla.
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  3. juissi8

    juissi8 1st gear

    Hei Kaikille

    Eilen tosiaan tuli sit hommatua hemi, sitä ennen omistanut 2kpl 300c 3,5L joten oli mukava piristys tuo hemiin päivitys

    Kyselisin vähän cat backeistä! Kuinka moni on asentanu sellaseen hemiin ja missä hinoissa liikkuu asennuksineen? ja muutuuko äänimaailma kuinka paljon?
     
  4. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Joo sulla varmaan ajas asiansa sen kovin Diablon softa nyt. Toki jos sen vaihdat niin sitten joudut taas manuaalisesti hakemaan kaikki flektien asetukset jne kohilleen, muistaakseni sulle tuli auton mukana jossaki Excelissä tieto siitä miten ne flektien asetukset jne. pitää tehdä että ne on viisaasti ottaen huomioon että siinä on vakiotermostaatti. Tuohon varmaan kestäs lisätä ennakoita jopa siihen 93 oktaanisovellukseenkin nyt sitten kun E85:lla ajelet. Jos alat niitä muuttaa niin sitte järki peliin ja tutustu nyt hyvin siihen mitä kaikkea sun pitää ottaa huomioon.

    En päivittäny Diablon softaa kertaakaan, muistaakseni sen pystyy tekemään kyllä Diablon sivuilla kun kytket sen mokkulan vaan USB:llä tietokoneeseen.
     
  5. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Tuo HEM1 nimimerkin Hemuli oli mulla ennen, siihen vaihoin SLP Loudmouth 2 putkiston mikä on melko kovaääninen rosteriputkisto. Muuttu äänet kyllä ja rajusti muuttukin :rotfl:

    Ota huomioon että taitaapa olla mikä vaan viriputkisto minkä laitat niin joudut todennäkösesti disbloimaan sylinterienlepuutuksen käytöstä, nuo viriputket kun tahtoo resonoida sitte ärsyttävän kuulosesti nelipyttysmoodissa.

    Asennus on helppo ja tekee ite 2 tunnissa jos on kaveri apuna. Putkistojen hinnat varmaan lähtien jostaki 800 euron huiteilta aina useampaan tonniin asti, riippuu mitkä ostaa. Ite tilasin jenkeistä oman putkiston kun en Suomesta löytäny miellyttävää putkistoa järkirahalla.
     
    juissi8 ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  6. WBBC

    WBBC Gearhead

    Mä laittaisin Flowmasterit.
    Niissä on hyvä sointi mielestäni.
     
  7. toyota...

    toyota... Gearhead

    onko sedanin ja farkun putkistot erilaiset? Ei kukaan itte oo tehny, vai pitääkö olla joku hyväksytty tän ikäsiin?

    jäi tulppien vaihtoki vaiheeseen, kun yks paketti oli kärjet litissä kun tuli, mut takuuseen uudet tulossa jo näinä päivinä. Onkos se kiristys nm mikä? Pari sivua taaksepäin oli mainittu 13ft lbs. Onko sit newtoneina 17,63? Vai vedänkö puolikierrosta avaimella, niinku paketissa lukee? Ohjekirjan mukaan tulppien vaihtoväli 45tkm, pvc venttiili 90tkm, lieneekö vaihdettu, tai mitä vaikuttaa jos huono/ rikki?
     
    Muokattu: 17.4.2018
  8. kmp51

    kmp51 1st gear

    Moi.

    Onko kukaan törmännyt seuraavaan. Olin lähdössä autolla ja avasin keskuslukituksen avaimesta, ovet ei avautuneet ja hälytin pärähti soimaan. Nyt kaukosäädin ei reakoi mitenkään autoon, hälytin vain huutaa. Auto käynnistyy ja voi ajaa mutta mittaristot pimeenä ja räikät huutaa. Vaihdoin paristot avaimiin ja akku olut irti. Ei vaikutusta. Auto 07 SRT8. Saako hälyttimen joten resetoitua?
     
    Muokattu: 17.4.2018
  9. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Ilmaistoinnin kompurahan se oli, kiitos! Olin vissiin vahingossa napannut ilmastoinnin päälle. Merkkivalo ei pala, kun on päällä automaattinen "puhaltamistavan" valinta.

    Käytin auton ruosteenestossa ja samalla otin kovapinnoitteen, kun sain hyvän yhteistarjouksen. Finikor Täysturva + Brilliant plus+ käsittelyt yhteensä 1300 eur.
    Aikomuksena on pitää autoa itsellä melkoisen pitkään (Maalipinta oli loistavassa kunnossa eikä ruostetta näkyvissä missään), päätin sitten suojata auton kunnolla.
    Listahinta olisi ollut 990,- ruosteenesto ja 610,- keraaminen pinta, eli yhteensä 1600,-Eur.

    Vein auton keskiviikkona ja sain sen maanantai aamuna takaisin. Kaikki näytti hyvältä. Eilen kesärenkaita vaihtaessani huomasin oudon jutun... kiinnitin huomiota siihen, että kaikki pohjapanssarit ja sisälokasuojat olivat ruosteenestoaineen peitossa kauttaaltaan. Finikorin oman työvaihelistauksen mukaan kaikki pohjapanssarit ja sisälokasuojat irrotetaan ennen pesua, kuivausta ja käsittelyä.
    En tiedä olenko vainoharhoissani mutta en oikein keksi mitään järkevää syytä miksi olisi sitten jälkeenpäin levitetty ainetta vielä muovien päälle!

    Soitin liikkeeseen nyt aamulla ja kysyin asiasta, kaveri vaikutti hiukan hämmästyneeltä/säikähtäneeltä ja selitti jotain jälkipaikkauksesta.
    Vakuutti sitten, että kaikki on tehty "by the book" En kyllä ole vieläkään täysin vakuuttunut asiasta.

    Massattujen panssareiden irroittelu ei nyt kotikonstein oikein onnistu.
    Mitä mieltä olette, olenko nyt liian epäluuloinen?

    J-P
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  10. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Et ole. Käytä vaan panssari irti. Se ei haittaa mitään jos se on massattu panssarin altakin. Itsekin epäilisin että löytyyköhän se ruostesuojaus sieltä panssarin alta. Mitähän järkeä sotkea muovipanssarit noilla litkuilla..?
     
  11. mpower

    mpower Gearhead

    Noh,varmuuden vuoksi,ruiskasempa tuohonkin pikkasen äänieristyksen vuoksi!Ei vaan ihan oikeesti olisi syytä katsoa,tai niin itse tekisin jos sama juttu!
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  12. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Yritän huomenna saada pohjapanssareita sen verran auki, että pääsen napsimaan valokuvia. Ärsyttävän tahmaista puuhaa sen ruosteenestomassan vuoksi.
    Pitää sitten miettiä jatkoa, jos jotain löytyy... tai siis ei löydy.
     
  13. elkamiina

    elkamiina 3rd gear

    Omakohtaisena kokemuksena voi sanoa, että nykysuuntaus valitettavasti on - nopeasti pois käsistä ja asiakkaalta hillot. Itse käytin muutama vuosi sitten auton ruostesuojauksessa. Mitään muoveja, eikä sisälokareita ei oltu irroiteltu vaan välistä ruikittu mitä sinne oli mennyt, eli valuva noro pääasiassa. Lopuksi kaikki oli massattu päältäpäin, että näyttää silmään hyvältä.

    Ovien sisällä oli kotelomassaa raita, joka oli sieltä täältä valunut, mutta ei edes ovikotelon pohjalle asti. Ei hirveästi suojaa niitä ruosteelle alttiita saumoja...Finkor käsittely oli juu ja täydellä hinnalla. Siitä lähtien seuraavien kolmen auton kohdalla aineet motonetista, kertakäyttöhaalari päälle ja itse tehtynä.

    300C tarvii ehdottoman hyvin suojata ainakin se takapyörän etupuolella olevan muovin alla oleva kotelo ja pohja. Kerää kaikki paskat sinne ja happanee kuin maito pöydällä.
     
    Charger´69 ja VANKKURI tykkäävät tästä.
  14. Hai

    Hai Gearhead

    Helmamuovit saa tyhjentää muutenkin muutaman vuoden välein, jos ei ihan pelkästään asfalttitietä ajele.
     
  15. WBBC

    WBBC Gearhead

    Kurkaa vaan alle. Ja jos ei ole suojattu, niin viet sen sinne ja sano että tekee uudestaan. Jos kerran mainoksessa ja ohjeistuksena on että paneelit irroitetaan ja pestään, niin silloin niin myös pitää tehdä. Varsinkin kun olet maksanut täyden hinnan.
     
  16. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Tuohan on pahin mitä voi tehä että vetäsee panssareiden päälle likumentit jos niitten alta jättää suojaamatta, se ei muuten paljo hengittele sitte niin sittepä se vasta panssarin alta alkaakin muhimaan :eek:
     
  17. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Hei,

    Avasin pohjapanssarin nyt aamulla. Ihan kuten arvelinkin, niitä ei oltu poistettu ollenkaan!
    Yleiskuva pohjasta vasemman takarenkaan etupuolelta. Massa on muovien päällä.
    [​IMG]

    Lähempi kuva vasemman takarenkaan etupuolelta, oikeassa reunassa näkyy pienempi erillinen muovipaneeli.
    [​IMG]

    Oikeanpuoleinen muovipaneeli poistettuna ja alta näkyy totuus...
    [​IMG]

    Mitäs nyt?
    En yhtään luota siihen, mitä tuolla on oltu tekevinään. Uudelleen teettäminen samassa huijarilafkassa ei oikein innosta ajatuksena.

    Kaikki noiden levittämä massa pitää poistaa, koska en luota heidän pohjatöihinsäkään. Samoin tuon kovapinnoitteen kanssa, se tehdään myös uusiksi, mielellään jossain muualla.

    Petoshan tässä on kyseessä, melkein rikosilmoituksen paikka...
    Vituttaa tämä ylimääräinen vaiva ja totaalinen luottamuksen menetys.
    Kun eilen soitin firmaan, vielä kehtasivat vakuutella, että homma on tehty oikein.

    J-P
     
  18. elkamiina

    elkamiina 3rd gear

    Ninpä. Itse kun tekee, niin saa semmoisen kun sattuu tulemaan. Mutta ammattilaiselta odottaisi ainakin tuiohon rahaan jotain mistä maksetaankin. Reklamaatio asiasta nyt vähintään. Kylle he on jonkin selityksen tai korjauksen velvollisia antamaan. Vähintäänkin tuntuva hinnan alennus.
     
  19. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Vai että hinnan alennus!
    Ei edes rahojen palautus riitä mitenkään. Ei ole ihan halpaa poistattaa kaikkea niiden tekemää massausta alustarakenteista. Tämän firman pohjatöihin ei voi luottaa yhtään, siellä on tod.näk. kaikki paskat massan alla.
    Sama firma oli tekevinään myös pinnoituksen, sekin pitää tehdä uusiksi. Kun hain auton, mm. tuulilasi oli likainen. Miten se voi olla paskainen "syväpuhdistuksen" ja pinnoituksen jälkeen. Myös lokasuojien reunat olivat massassa, oliko pinnoitus sitten sen päällä.
     
  20. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Soitin just firmaan. Ainoa vastaus oli, että paneelit on poistettu, sen perään haista vittu... haista vittu... muutaman kerran ja luuri korvaan.
     

Kerro tästä muillekin!