Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. starcraft

    starcraft Gearhead

    Kohta 5 vuotta ollut awd chrysler eikä vielä ole ollut mitään murhetta nelivedon kanssa. Päinvastoin liukkailla mukava ajella ja katsoa kun muut liukastelee.
     
  2. Daytona R/T

    Daytona R/T Gearhead

    SRT8:ssa on jousitus hieman matalampi ja jämäkämpi kuin muissa ja iskarit on Bilsteinin valmistamat. Takapäässä ainakin farkussa on itsesäätyvä korkeus. Osa etupään pyöräntuennan osista myös eri kamaa ja etupenkit antavat paremmin tukea kuin perusmallien jakkarat. Hieno ja mukava ajettava!

    Oikein liukkailla otan kuitenkin mieluummin Jeepin alle.
     
  3. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Ajatus olisi päivittää toi oma pikku koneinen 300:n hemiin. Tuntuu vaan olevan tarjonta aika vähäistä kun kaksi ehdotonta kriteeriä on musta väri ja porrasperä ja en panis pahaksi vaikka olis nelivetokin. Onko tota porrasperäistä hemia edes saanu nelikkona? Noita tavarankuljetusmalleja on kyllä näkynyt.
     
  4. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Eipä tarvitsekkaan boksia -07 awd hemi touring ollut nyt viikon alla ja ainoa mitä kaipaa on pitkiin valoihin se päivävalo ominaisuus..

    Onko missään koodipurkissa mahdollisuutta koodata itse vai onko käytävä se 10e ohjelmointi tekemässä jossain liikkeessä?
     
  5. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ohje löytyy 300c foorumilta, mutta lyhyesti se menee niin, että:

    -Nyppästään valokatkaisijan nuppi suoraan ulos. (ei saa kammeta, voi ottaa myös ensin koko katkaisijan irti)
    -Vuollaan katkaisijasta haitta pois, joka estää kääntämästä nollasta vasemmalle.
    -Teipataan kojelaudan valoisuus anturia sopivasti, että saadaan himmeys lisääntymään myös kesäoloihin.
    Valoisuusarvoa voi tarkastella eastern egg näytöstä. (paina ratista nuottia ja kompassia pitkään yhtä aikaa, Etene valikoissa nuolilla)
     
  6. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    ------

    Moi. Tämän teinkin juurikin 300 forumin ohjeilla tosin ilman tuota teippiä..
    Mutta haluaisin ksenonit syttymään vasta pimeällä ja pitkien valot palamaan valoisalla 30% teholla ns. Päivävalo ominaisuus.
    Jossain forumin kätköissä luki että merkkiliikkeen koodilait
    teella voi sen 30% tehon pitkiin ohjelmoida ja joskus hinta ollut 9.75 euroa.

    http://www.300cforums.com/forums/uk-eur ... s-drl.html
     
  7. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tuohon ei ole apuja valitettavasti mutta tuon valoautomatiikan saa helpoiten minusta käyttöön kun vaihtaa katkaisijan uuteen :). Itsellä oli ihan käsittämätön valo-ongelma. Oikea ja vasen vilkkui miten sattui, vasen sammui satunnaisesti, välillä molemmat pimenivät ja yleensä juuri silloin kun on mahdollisimman paska keli. No, aikani tutkittua tulin siihen tulokseen että vian on pakko olla katkaisijassa vaikka ballasteja pelkäsin.

    Katkaisija uusiksi (Rockauto 30€) Tommoinen, dodge magnumin alta: http://www.rockauto.com/info/903/1S7928__ra_p.jpg) ja samalla sai sen automaattiasennon ja minusta fiksumman sumaritoiminnon. Ei ole enää vilkkunut tai pätkinyt.
     
  8. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Mitenkä pelaa hemi re85:lla tarviiko mitään muuta kuin tankki täyteen ja menoksi?

    Ja hyvää joulua
     
  9. roope

    roope Gearhead

    Terve
    300 C:n valoautomatiikan herkkyyttä pääsee säätämään auton tietokoneelta seuraavasti. Muistaakseni ! Painetaan ratista vastakkaisilta puolilta nuotti ja en muista mikä lie nappuloita kymmenen sekuntia pohjassa pitäen. Päästään tietokoneen sieluun missä voidaan säätä mm. valojen syttymis/ sammumis herkkyyttä. Sieltä löytyy mm.1/4 mail. kiihdytys ajan otto. Kokeilkaa mitä löydätte auto versiostanne. Ominaisuudet vaihtelevat. Täältä säädettynä minä en tarvinnut teippejä valoanturissa.
    Terveisin Roope
     
  10. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Moi Roope

    Palaako kirkkaalla ilmalla mitään valoja keulassa vai onko kaikki pimeänä?
     
  11. roope

    roope Gearhead

    Terve
    Muistaakseni kirkkaalla ilmalla auto oli pimeänä. Sen takia varmaankin moniin on laitettu päiväajovalot. Valojen säädön herkkyyttä kannattaa kokeilla. Jos oikein muista niin tietokone näytti tankkien täyttöasteen ja muuta yhtä tärkeää tietoa :)
     
  12. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Joo ja sen päivävalon saa ohjelmoitua sinne niin ei tarvitse erillisiä ledejä..
     
  13. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

     
  14. rakkari

    rakkari 3rd gear

    Mitens kun ollut ajatuksissa emännälle uutta autoa hommata niin tämmönen 300 nen olis ulkoisesti silmää mielyttävä näin uudehkoista autoista ja dieselinä kun noita kilometrejä vuodes kertyy sen vertaa että bensalla ei viitti ajella niin oiskos jollain tietoa mitä tommonen 3litranen mesen dieselillä varustettu versio haukkaa satasella normiajossa ja pitkää maantieajoa pääsääntösesti..?
     
  15. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear


    http://www.300cforums.com/forums/overse ... wners.html
    Sieltäpä löytyy tiedot
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Itsellä vie maantiellä 6.6-6.8 litraa näillä ilmoilla ja maltillisilla nopeuksilla. Jos jolkottelee 100-120+ nopeuksia, niin sitten haukkaa kasin päälle. 7 metrinen asuntovaunu perässä meni 10-11 litraa.
     
  17. rakkari

    rakkari 3rd gear

    Juu kuulostaa asialliselta kulutukseta näin kylmänä kautena.. mites mimmosiin kulutuksiin on päästy lämpösellä kesä ilmastolla.?
     
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kyllä se on melkein nyt alimmillaan.
    Kesällä on kesänopeudet ja ilmastointia päällä, niin ei normaalisti mene vähemmällä. Talvella tulee ajettua vielä enemmän ennakoiden, niin sekin auttaa.
     
  19. Bukero

    Bukero Gearhead

    ja paskat nyt keskikulutus eka kertaa yli kympin webasto oltava kokoajan päällä tämmösillä keleillä pikkupyörityksessä. maantiellä pysyy lämmöt ylempänä kyllä mutta tämäkin on näitä nykyenergy savereitä, lämpöä vaan ei synny tyhjästä. (termarit ok, keula pitää pahvittaa)
     
  20. Hai

    Hai Double Gearhead

    Se on tietysti mitä ajoa verrataan. Mainitsit, että maantiellä lämmöt pysyy.
    Meikäläinen referoi hiljattain ajamaani 2x400km siivua nelostietä.
    Meillä ei ole webastoa, eikä keulaa ole pahvitettu, kuin vasta viime viikolla, kun pakkaset meni alle -25°.
    Eli omakohtaisen kokemuksen mukaan maantie ajo talvella on ollut se millä on saavutettu alin kulutus.
    Nurkka-ajo on aina asia erikseen.
     

Kerro tästä muillekin!