Kokemuksia Chrysler 300C

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Jza

    Jza Gearhead

    Juu, siis talvella tuntuu menevän pienemmällä. Ja muutenkin kun on alemmat rajoitukset niin vaikuttaa. Tku-Lahti-Rovaniemi viimevuonna 6.6 keskimäärin ja aika rajuissa pakkasissa. Kesällä vastaava reissu kovemmilla vauhdeilla ja reilusti ohitellen ja tietty ilmastointi päällä niin 7.5-8. Ei ole pahveja eikä webastoa. Kaupunkiajossa yli 10 kesät talvet.
     
  2. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Tulee 95km matka-ajoa joka päivä. Matkanopeus tosiaan vaikuttaa lämpötila ei niinkään. Mulla on kulutus koko ajan 7.1 tai 7.2 En malta ajaa 80kmh edes talvella.
     
  3. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    Awd Hemillä pääsin vkl 11.8 litraan matka-ajossa
     
  4. Bukero

    Bukero Gearhead

    niin no toisaalta ei pitäs valittaa, putoshan tuo kulutus rehellisesti sanottuna puolella korkeen 6.5td vanin jälkeen. kai sekin on sitä säästöö muotisana...ottaa vaan aikansa tottua noin pieneen autoon ;)
     
  5. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

  6. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Olisko kellään jäänyt maskisuojaa rysyyn jouten? Tai vinkkiä missä olisi uutta hyllyssä. Googlaillut ja soitellut mutta myyvät tehdastoimitusta paikasta riippuen 2-6vk toimitusaikaa.
     
  7. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Oisko kellään myydä tai lainata maksua vastaan tuota Diablosportin Predatoria, InTune i1000 tai i2:sta? Vois laittaa vähä noita säätöjä uuteen uskoon tuosta Hemistä :wink:

    Etsin myös 22" vanteita ja pörisevämpää putkistoa tuohon jos jollakin lojuu ylimääräisenä.

    Tämä on itselle nyt toinen 300C, itse olen kyllä tykännyt mahottomasti automallista. Edellinen oli 300C CRD SRT Design ja nyt on ihan "perus harmaa Hemi", aika hyvä yksilö löyty kun oli yhden omistajan 125tkm ajettu peli.

    Hieman ihmettelen näiden autojen rajua hinnanlaskua jatkuvasti, kohtahan näitä saa tonnilla kahella, toki ku ostamassa oli vasta niin se oli hyvä homma mutta edellistä myydessä meinas "hieman" ketuttaa :poff: Onko nuo keulan pari niveltä tosiaan vetäneet koko auton maineen Suomessa näin alas ettei oo mittää rispektiä enää kyseistä automallia kohtaan ihmisillä :soosoo:
     
  8. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    Forumia lueskeltuani olen ymmärtänyt ohjelmapalikoiden olevan autokohtaisia
    Eli toimii vaan siinä autossa mihin sen eka kerran kytkee..

    Joku on vuosia kaupannut srt putkistoa tuolla forumilla liekkö vielä myynnissä??

    Jenkkipalstoilla taisi olla viriputkisto 700 taalaa

    Pika goolauksella löytänyt kuin ton englantilaisen 950 punnan putkiston

    http://www.custom300cshop.co.uk/chrysle ... parts.html



    http://www.300cforums.com/forums/overse ... wners.html

    Nykyisin ihmiset on saatu aivopestyä ajamaan metrin mittaisilla ja litraisilla ecoturboilla.siinä syy hinnan laskuun.
     
  9. Charger´69

    Charger´69 Gearhead


    Jenkkipalstoilla ainakin myyvät noita ohjelmointikapuloita käytettynä ja olen käsittänyt että kyllä se toimii aina vastaavassa autossa, eli jos Hemin ohjelma ladattu niin toimii Hemissä? Onko tästä jollaki ihan varmaa tietoa miten on?

    Mulla on itelläkin yks 2006 R/T Chargerista jäänyt vakioputkisto ollut kaupan 1.5 vuotta tällä forumilla, ethän tarkoita sitä? Se on ihan sama putki kuin vakioputket 300C:ssä, ja muistaakseni SRT mallissakin on sama putki ja vaikka ei olisikaan niin se SRT putkistokin on ihan liian hiljainen.

    Summitracingiltä löytyy monen eri valmistajan putkistoja näihin, SLP Loudmouth maksaa noin $600 ja Corsa Extreme $1400, eli sieltä löytää ainakin jos tilaamaan haluaa alkaa.
     
  10. Daytona R/T

    Daytona R/T Gearhead

    Diablon kapulalla onnistuu vain yhden auton ohjelmointi kerrallaan. Eli kun tällä asentaa virisoftan omaan autoonsa, niin laite tallentaa autovalmistajan softan muistiinsa ja laite "naitetaan" juuri tähän autoyksilöön.

    Jos ostaa tällaisen käytettynä niin kannattaa varmistaa, että myyjä on palauttanut vakiosoftan omaansa, eikä myy käyttökelvotonta laitetta. Diablosport pystyy kyllä avaamaan lukitunkin laitteen korvausta vastaan.
     
  11. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Ok, kiitos tiedosta! Onko tämä ihan varmaa tietoa? Ja koskeeko tämä kaikkia malleja, eli Predatoria (vanhin), i1000 ja i2:sta (uusin)?

    Ja vaatiiko se tosiaan tuollaisen myyjältä sen että se vakiosofta on pakko ajaa kyseiseen yksilöön takaisin että seuraava voi sitä käyttää? Eikö sitä vakiosoftaa voi vain tuhota pois sieltä Diablosta ennen kuin liittää uuteen autoon?

    Tosin silleen järkeväähän tuo on kapulan myynnin osalta että sillä ei sitte kavereitten autoja ohjelmoida ja rahasteta, että jokaiseen pitää ostaa omansa... :poff:
     
  12. Daytona R/T

    Daytona R/T Gearhead

    Tämä. 8)
     
  13. jus57

    jus57 Gearhead

    Nyt tartteis vaihtaa yläpallo mutta onko se tosiaan mahdoton löytää erikseen kun tuntuvat kaupittelevan koko ylätukivartta.
    Mersussa sama?
     
  14. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

     
  15. Jza

    Jza Gearhead

    Rockautolla tuo sama Moogin tekele 66,44€ Toimitus myös siinä englannista niin ei tulleja ja muita murheita. Osanumerot CHTC10134 ja CHTC10135

    Onko joku muuten keksinyt, että miten tuo luistonesto oikeasti tapetaan kokonaan noista dieseleistä? Jossain näin ohjeen että 10-15 mailin vauhdissa käännetään avain starttiasentoon(?) viideksi sekunniksi ja sen pitäisi hävitä pois päältä. En ole uskaltanut koittaa. Rasittava kapine kun vaikka napista lyö sen pois, niin silti tarraa jatkuvasti kiinni...

    Ja yksi hämärä tapaus taas tälle päivälle. Kirosin jossain aiemmin käryä ohjaamossa. Diagnoosiksi paikantui vuoto turbon jälkeisessä haitariputkessa, ihan kuten nimimerkki HAI sanoikin. Autokeskuksella sanoivat ettei siinä ole mitään liitosta vaan pitää ostaa koko palikka hintaan ~5000€, missä on siis koko ketju turbolta kattiin :p No tänään purettuna siellä kuitenkin löytyi laippaliitos mutkan jälkeen: http://kuvapilvi.fi/k/yseW.jpg
    Mitään idiksiä, että mistä uutta kyselemään tai mistä löytyisi tommoinen rosteripalje? Maahantuojan mukaan tuommoista kapistusta ei ole olemassa :rotfl:
     
  16. sirkus

    sirkus Gearhead

    Mulla on omassa tällanen

    http://www.custom300cshop.co.uk/noesp.html

    Ja ohjeet asennukseen. Tosin toi vaan katkasee yhden esp modulin johdon hetkeksi eli jos halvalla haluu päästä niin katkasin vaan siihen johtoon. Tolla vaan saadaan se toiminto orkkis esp nappiin niin et pitkään painamalla lähtee esp kokonaan pois. Jos kiinostaa niin voin lähettää ohjeet.
     
  17. Jza

    Jza Gearhead

    Kiinnostaa kyllä. Laita vaan jos jaksat vaikka tänne tai YV:llä.
     
  18. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Diablosport Intune i1000 hankittu kun löytyi sopivasti, vaikka varmastikaan maksimitehoihin tuo ei oikeasti voi hirveitä vaikuttaa niin nyt kun moottori ja laatikko on ohjelmoitu niin ero tuntuu silti melko hurjalta, eli oli mielestäni todellakin kannattava hankinta ;) Ja onpas nyt kätevä kapula säädellä seoksia aina tarpeen mukaan, pitänee kiihäytyspäivillä tai dynossa käydä hakemassa täysin optimaaliset säädöt vielä kohdilleen mutta nytkin voittaa jo vakio Hempalla ajamisen 100-0 :D
     
    Muokattu: 14.3.2016
    Akseli von Gardan tykkää tästä.
  19. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    Charger 69
    Mistä tilasit tuon diablosportin?.
    Ja hinta tietenkin kiinnostaa

    Tuommoinen (ko) seuraavaksi☺

     
  20. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Tuo on se vanhempi malli mulla, Intune i2 taitaa olla se uusin versio. Ostin käytettynä, edellinen omistaja suostui palauttamaan oman autonsa takaisin vakiosoftalle kun hänen oma autonsa on muutenkin myynnissä, ihan sopivasti sain tämän. Uusi maksaa noin 600€ kun sen tilaa Diablosportilta tai Summitracingilta tms. En tiedä että Suomessa myisi tuota laitetta uutena kukaan, en ainakaan itse löytänyt toimittajaa.

    Seuraavaksi tulee rosterinen SLP Loudmouth 2 putkisto, sen pitäs olla Suomessa parin viikon päästä. Muuta en nyt tällä erää laita. Pitkässä juoksussa menee vielä varmaan pakosarjat vaihtoon ja katalysaattorit, tilalle peltisarjat ja kisakatit, lisäksi joku oikea CAI systeemi missä ilmanputsari siirtyy konehuoneesta kokonaan puskurin taakse tai lokasuojan sisään mistä oikeasti tulee sitten kylmempää ilmaa.

    Hot Rod Magazinessa virittivät tuommosen 5.7 Hemin, vaihtoivat ainoastaan CAI, peltisarjat, kisakatit ja pakoputket ja Hemistä saivat ilman ohjelmointiakin +50hv ja tais olla +100Nm, melko hyvin :) Tuossa heidän kokeilu: http://www.hotrod.com/cars/featured/hrdp-0806-2005-dodge-5-7l-magnum/
     
    päivystäjä tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!