Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Touring on saksassa farkku ja jenkeissä 3.5 litrasella koneella oleva sedan. Sen jarrulevyn halkaisijan saat mitattua tekemällä vaikka metallisesta henkarista U:n muotoisen tulkin.
     
    toyota... tykkää tästä.
  2. matti163

    matti163 Gearhead

    Oliko näissä niin, että kaikkissa suomessa uutena myydyissä on sama alusta ku hemissä?
     
  3. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Esim noissa jousissa on eroja, mm. SRT, Nivomattien ja normi-iskarien osalta. Eurooppaan on tuotu kaikki autot jäykemmällä kallistuksenvakaajalla. Jarrut voi olla 2.7:ssa pienemmät, SRT:ssä on isot levyt, jonka johdosta siinä ei voi käyttää 18 tuumaisia vanteita. Pieniä eroja on, mutta alustan suhteen mun 3.5 omaa samat osat mitä 5.7. Takaveto on sitten eri kuin nelari.

    Mitä alustan osaa mietit?
     
    Muokattu: 2.9.2018
  4. matti163

    matti163 Gearhead

    En mitään erityisemmin, mutta Toyotan kirjotuksesta tuli vaan mieleen, että eikös näissä suomi vehkeissä ollu alusta ja jarru puolen hilut samoja kuin 5.7. Ainaskin 3.5 koneiset. Eikö 2.7 ole pienemmillä jarruilla kun omaa vissiin 17" vanteetkin? Eli jos jenkeistä esim tilaa osia niin 5.7 osat käy 3.5 litraseen.
     
  5. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Noin se taitaa juuripa mennä.
     
  6. Ei mene, meillä on toinen 2,7 -06 ja siinä on ainakin samat jarrut kun Hemissä ja paksuin vakaajatanko, 2- mäntäiset satulat jne
     
  7. toyota...

    toyota... Gearhead

    Yks mäntäset tossa mun -06 hempassa on takana. Edessä 2mäntänen. 345mm ja takana 320mm jäähdytetty.
     
    Muokattu: 7.9.2018
  8. Riippuu ihan siitä mitä tilauuskirjaan on ruksittu, näitä on monenlaisia versioita tavattu, luetteloissa 2,7 ja 3,5:sen kohdalla lukee että pitäis olla pienemmillä mutta ei aina.
     
  9. Tavanäijä

    Tavanäijä 1st gear

    Omassa 3.5 farkussa on kaksi mäntäiset satulat eli isommilla levyillä.
     
  10. matti163

    matti163 Gearhead

    Sama kuin yllä. Ja suomi auto.
     
  11. apukuski

    apukuski Gearhead

    Paljokohan lootaan menee öljyä ja mikä tärkeempää mistähän sais selville mikä suodatin siellä on. 2005 3.5 V6
     
  12. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Riippuu laatikosta. Taitaa autossasi olla Chryslerin nelipykäläinen, mutta kysytään nyt kuitenkin, että kumpi sulla on (linkit tuossa alla antaa lisää tietoa):
    - 4-speed 42RLE automatic
    - 5-speed W5A580 automatic

    Öljytikun joudut erikseen hankkimaan. Lisäksi laatikon öljyjen lämpötila pitäisi olla tiedossa kun määrää mittaa. Toisaalta pitkän ajon jälkeen öljyt on lämpimillä keleillä todennäköisesti kuumat, eli ei kait siinä Witechiä tarvitse.

    Näkyisiköhän Appcarilla (laatikon) öljyn lämpötilat?
     
  13. toyota...

    toyota... Gearhead

    Muokattu: 8.9.2018
  14. matti163

    matti163 Gearhead

    Tais olla kokonais määrä reilu 12 litraa. Jos meinaa kierrättämällä vaihtaa.
     
    apukuski tykkää tästä.
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eikös se tuossa ole selitetty:
    "Solo J-Pipes are used to cancel out unwanted sound frequencies inside the cabin. The magic of the J-Pipes is that they leave all the Raw, Mean muscle car sound on the outside while giving a refined performance exhaust note inside the cabin. The Solo J’s act like a very specific “muffler” that tunes out certain frequencies. They are made “adjustable” so that each owner can “tweak” them as necessary."
     
  16. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Sain vihdoinkin tuon Appcar-softan tilattua ja lukijan hommattua. Tilasin Briteistä tuon Appcarin suositteleman OBDlink SX USB -lukijan ja käyttöönotto oli suht vaivatonta, kun sai COM-portit ja baud ratet kohdilleen muutaman kokeilun jälkeen.
    En löytänyt äkkiseltään rengaspaineantureiden ohjelmointikohtaa softasta, vaikka sellainen siellä kyllä pitäisi olla. Olisin halunnut vielä kerran yrittää koodata noita mun kiinalaisia antureita. Nappasin sitten koko TPMS:n pois päältä, ja TOTTA VIEKÖÖN! SEHÄN LÄHTI! On ne puolalaiset fiksua porukkaa!
    Täytyy nyt kumminkin paremmalla ajalla vielä tutkailla, mistä se antureiden ohjelmointi sieltä löytyy. Rengaskokoa en uskaltanut lähteä muuttamaan, kun siitä oli kovat varoitukset heti, kun meni sinne valikkoon. Pitää kuulemma ottaa ensin yhteys spostilla Puolaan, kun niitä lähtee muuttamaan tai voi tapahtua jotain pahaa...

    Kiitos vaan sille kuka vinkkasi tuosta Appcarista täällä! En nyt muista kelle kunnia kuuluu.

    Ja mullahan Appcar on SRT8 Jeepissä, mutta samat systeemit kuin 300C:ssäkin.
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  17. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Justiin Teemu olin kirjoittamassa sulle yv:tä että tilasitko niin kerkesit kommentoida tänne.
    Minä rupean hommaamaan itselle samat kamat. Kun talvi lähestyy ja talvirenkaissa ei antureita ole. Ainakaan diablosportin kapulan rengaskoon muuttamisella ei ollut muita vaikutuksia kuin että nopeusmittari rupesi näyttämään oikein. taustatietona pitää kirjoittaa me Teemun kanssa laitetiin jeeppeihin korkeampiprofiiliset renkaat. Niin mittari rupesi näyttämään noin 10kmh liian vähän.
    295/40r20 muutos 295/45r20 profiiliin vaikuttaa sen verran.
     
    Teemu T. tykkää tästä.
  18. MJF

    MJF Double Gearhead

  19. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Piti vielä kommentoida sen verran, kun luin Appcarin ohjeita. Niin siellä suositeltiin vahvasti johdollista (usb-)lukijaa varsinkin niihin vaativampiin ohjelmointeihin. Saattaa käydä jotain peruuttamatonta, jos bluetooth-lukija hukkaa signaalin kesken kaiken. Tiedä sitten, mutta niin ohjeissa sanottiin.

    Ihan kohtuuhyvin on mennyt kesän ajelut, vaikka mittari heittää sen kymmenen. Vaan kerran on tullut miliisiltä postia ja pientä maksukehotusta...
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  20. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Appcarin käyttäjät huom!Eikö pysty kalibroimaan/ohjelmoimaan uusia rengaspainevahteja? Olenko puusilmä vai mitä? Raja-arvoja ilmeisesti pystyy säätämään, mutta eikö uusien antureiden id-numeroita pysty syöttämään?
     

Kerro tästä muillekin!