1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Kokemuksia Chrysler 300C

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. VANKKURI

    VANKKURI 3rd gear

    Tartteeko olla valot päällä?
     
  2. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    ..ja pimeää että ne on päällä. Ei muista enää.. niissä oli joku juttu.
     
  3. C '70

    C '70 2nd gear

    Ohjekirjaa lukasin siinä sanottiin vaan että auto käyntii ja valot päälle. Tiedä sitte onko joku täpänny pistokkeen irti täytyy viikonloppuna tutkailla montulla enemmän.
     
  4. elkamiina

    elkamiina 3rd gear

    Jatkanpa eilistä keskustelua vaihteisto-ongelmastani.

    Eilen imin öljyt lootasta. 300km ajetut öljyt ihan ruskeat. Vaihdettu vanha sekä uusi öljy oli tosi kirkkaan punaista. Tein tarvikesuodattimeen reiän, jos se sieltä ahdistaa. (uusi MOPARin suodatin tilattu)
    Kaadoin öljyt ja hieman uutta takaisin lootaan ja samat oireet jatkuu. Pistin sitten sähköpostia Autogearille samalla kun tilasin ATF +4 öljyt sieltä, että mitä he veikkaisivat.

    Epäilivät ettei öljyn laatu tai suodatin vaikuta noin paljon vaan mahdollisesti on turbiinivika.

    Jäinkin sitten miettimään, että tein vain 150000 määräaikaishuollon ja se rikkoi turbiinin?

    Jos siis on niin, etti nuo oireet lopu kun vaihdan vielä kerran öljyt (red line c+-> Ravenol ATF +4) ja suodattimen, niin älkää perhana menkö huoltamaan 42RLE vaihteistoa jos se on ehjä.
     
    Muokattu: 10.10.2018
  5. VintageSpeed

    VintageSpeed 2nd gear

    No joo. Siis mullahan on sana loota ja siitä alkoi oleen turbiinin lukko lopussa. Täryytti jatkuvasti ja heijas kierroksia. Vaihtelin itsekin öljyjä, mutta ei vaikutusta. Kaadoin öljyn sekaan Dr trannyn shudder fixx mönjät motonetista ja loppui oireilut seinään. Katotaan miten pitkälle pääsee. Mutta pakko sanoa että on tää 42rle huonoin näistä tähänastisista Ultradrive lootan muunnoksista. Sebringissä ja 300M:ssä ei ollu koskaan mitöön ongelmaa 41te ja 42le lootan kanssa, mutta nää renaa jatkuvasti.
     
    elkamiina tykkää tästä.
  6. elkamiina

    elkamiina 3rd gear

    Jep. Tuota mönjääkin suositteli kokeilemaan juurikin tuohon mahdolliseen lukon luistamiseen.
    Epäilinkin joska tää Red Line on liian liukasta öljyä, varsinkin jos turbiinilukko on ehtoopuolella.

    vaihdan nyt ravenolit ja uuden alkup. suodattimen sekä tuo shudder fixx-tuubi sekaan.
    katsellaas mitä seuraa.
     
    Muokattu: 11.10.2018 klo 14:00
  7. Bukero

    Bukero 2nd gear

    äkkiseltään vaikuttaisi että redlinen öljy on tyypiltään ns. pesevämpää kuin lootassa ennen
    asustellut liemi. jos tosiaan muutamassa sadassa km:ssä muuttuu väri ruskeaksi.
    ja se irronnut lika voi saada aikaan monenmoista oiretta.

    yks tuttu kaveri kerran ei käsittänyt merkkihuollossa saamaansa kohtelua kun olivat
    kieltäytyneet vaihtamasta X5 bemmiin loota öljyjä huolto-ohjelmasta poikkeavalla
    km määrällä. (ei ollut varmaa tietoa edellisestä vaihdosta)
    ja syy oli kuulemma ollut juurikin tuo mahdollisesti irtoava lika ja varsinkin
    jos oljymerkki vaihtuu. ilmeisesti eivät halua turhia riskejä ottaa...
    noh, kaveri tästä suivaantuneena vaihtoi ajopelinsä sellaiseen johon kuulemma saa vaihdatettua öljyt silloin kun haluaa.
     
    elkamiina tykkää tästä.
  8. Bukero

    Bukero 2nd gear

    tuo kierrosten heijaus matalilla nopeuksilla voisi johtua turbiinilukon solenoidin
    temppuilusta joka on vaihdettavissa ilman lootan irroitusta. omakin crd tekee tuota ajoittain.
    solkku on hyllyssä mutta ei vaan ole "kukaan" vaihtanut..
     
    elkamiina tykkää tästä.
  9. toyota...

    toyota... 3rd gear

    Nyt on hemppaan vaihdettu laatikkoon öljyt. 4L öljypohjaan, ja 4,5L huuhdoin läpi. Laatikon kyljestä en saanut paluuputkea irti. Otin edempää irti siitä neliöstä alumiini palikasta. Mikä se muuten on? Siis niissä laihduttimenputkissa heti ilmastoinnin kompuran alla.
     
  10. opa175

    opa175 1st gear

    Morjesta kaikille!

    Olen uusi foorumilla, vähän taustaa.
    Nykyinen auto MB ML 320CDI (W164) - ennen sitä Volvoja joku 7-8kpl.

    Mersulla ajellut nyt n. 1,5 vuotta, jo Mersua hankkiessa poltteli 300C hemillä mutta lopulta valinta kallistui kuitenkin mersuun. Ei tullut silloin edes koeajettua hemiä.

    Nykyisin tulee kuitenkin niin vähän kilometrejä että tuntuu hölmöltä maksaa tonnia veroa vuodessa.

    Havahdun nykyisin siihen että huomaan olevani taas nettiautossa selailemassa 5.7/SRT8 malleja :D

    Auttaako tähän mielisairauteen muu kuin hemin hankinta?

    Onko SRT8 malleissa radikaalisti kalliimmat varaosahinnat? (jarrut, alusta, jne...)

    Jos tuommoista hemikoneista menee koeajamaan niin mitkä asiat tärkeimpiä mihin kiinnittää huomiota? Paljon olen tätä ketjua lukenut, mutta pitää vielä jatkaa lueskelua :)
     
  11. N1ko

    N1ko 3rd gear

    Normi hemin varaosista en osaa sanoa mitään, mutta tämän viiden vuoden aikana mitä SRT on mulla ollut, ei ole tullut mitään kauhean kallista esiin. Jarruremontin tein EBC:n levyillä ja paloilla ja alustan osina olen käyttänyt Moogin osia, kummatkaan ei tunnu yhtään huonommilta kuin alkuperäiset. Merkkiliikkeessä kyllä tuntuu, että olis SRT-lisää. Ehdottomasti suosittelen SRT:tä, niitähän on sopivasti neljä myynnissäkin:)
     
  12. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Taitaa SRT:ssäkin olla veroja useampi satanen vuodessa.

    Itellä reilu vuosi sitten sama tilanne, mutta kun käyttiksessä neliveto tarvii olla, eikä sellaisia budjettiin mahtuvia oikein ollut tarjolla (yhtä takatuuppari-Hemiä kävin tyypittämässä ja 3.5 AWD:tä), niin päädyin sitten E500 4maticiin. Eihän sitä parkkipaikalta meinaa löytää, mutta hyvin olen tykännyt. Bang/buck minusta Mersussa parempi (ainakin sen hetken tarjonnalla). Mutta onhan Crysyssä semmosta Amerikan fiilistä, hyvässä mielessä. Että ehkä vielä joskus...
     
  13. Bud Spencer

    Bud Spencer 3rd gear

    Se on termostaatti
     
  14. toyota...

    toyota... 3rd gear

    Niin vähän päättelin kun, että on termostaatti, lauhduttimeen jää siis vanha öljy huuhdeltaessa? Olis tarvinnut irrottaa putket, ja puhaltaa vaikka paineilmalla lauhdutin tyhjäksi.
     
  15. challenger500

    challenger500 3rd gear

    Voisin harkita 'entertain the idea' tämän myymistä ulkomaankeikan johdosta ja sieltä ehkä päivitykseen uudemman generaation SRT Jeep.
    Sisar SRT kampe
    [​IMG]
     
  16. elkamiina

    elkamiina 3rd gear

    Nyt on öljyt vaihdettu. Kaikki oireet katosi. Eli Red Line ei vaan sopinut specseistä ja suitsutuksesta huolimatta ainakaan tuohon laatikkoon. Ravenol ATF+4 tuntuu aika hyvältä, pehmeät vaihdot ja turbiinilukko toimii napakasti.
     
  17. elkamiina

    elkamiina 3rd gear

    Otin Motonetiin yhteyttä tästä Red Linen C+ öljystä ja venkoiluksihan se taas meni.
    Hakiessani faktaa selustan turvaamiseksi, löysin pari aika hyvää sivua ko. asiaan liityen.

    En tiedä miten näissä tapauksissa pitäisi toimia, jos purkissa lukee ATF+4 yhteensopiva ja käy sysleriin ja jälleenmyyjä myy. Siitä huolimatta paljastuu, että kyseessä on ei MOPAR lisenssituote ja autonvalmistaja ei suosittele käyttämään ko. öljyä. Olenko oikeutettu saamaan rahani edes takaisin tuosta tuotteesta? Entäpä välilliset kustannukset vianhakuineen, uusine öljyineen ym. jotka johtui vain ja ainoastaan tuosta öljystä.

    Kannattaa lukea jos ja kun harkitsee öljynvaihtoa lootaan.

    https://www.allpar.com/mopar/transmissions/fluids.html
    https://www.centerforqa.com/chrysler-brands/
    https://www.centerforqa.com/chrysler-nonlicensed-brands/
     
    Muokattu: 17.10.2018 klo 12:39
  18. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Mä tekisin valituksen suoraan Red linnelle. Sieltä saattais jotain tapahtuakkin.
     

Kerro tästä muillekin!