Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Bukero

    Bukero Gearhead

    pika arvauksena vois esittää suutinta..siis periaatteessa ihan mersun ominaisvikoja ja vieläpä kalliin puoleisia tietenkin.
     
  2. Tavanäijä

    Tavanäijä 1st gear

    Voipi olla pelkkä suuttimen pohjatiiviste. Pikaisesti pajalle ettei jumi älyttömän tiukkaan. Saattaa selvitä pohjatiivisteen ja/tai päätyholkin vaihdolla.
     
  3. ouzou

    ouzou Gearhead

    Liikkeen kanssa kun sais sovittua korjauksista. Laatikkokin meinaa ryskätä vaihdetta kylmänä...
     
  4. tyly

    tyly Gearhead


    Mulla on ylimääräsenä orggis alumiinivanteet, missä päällä aikas kuluneet kesärenkaat, vaihdan ne tällä viikolla pois alta, niin jää joutilaaks.
    Mitä tollaset voisi maksaa? suorat ja hyvät muuten, mutta hapettumaa on.

    0 440 727 834
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    No nyt teki semmosen että katkoo mittaristosta yms virtoja ajossa. Ajossa ei itsessään ole mitään nykäyksiä ja vakkarikin pysyy päällä. Mutta mittarit heilahtaa nollilla ja kaikki valot syttyy uudelleen niinkuin olisi auton käynnistänyt. Puhallin pysähtyi kans samalla. Varmaan jonkun 15 kertaa teki tämän kymmenen kilometrin matkalla. Viimeset 30km meni taas sitten ettei mitään. Onko tuolla jotain murtuvia lattasulakkeita tjsp? Joskus jossain Bemarissa oli ihme vikoja sen takia.
     
  6. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Sulakkeet kannattaa tarkistaa mutta myös se akun maadoitusjohto, on muistaakseni semmosta mehupillin paksusta melko heppasen näköstä piuhaa, jos vielä sattuu että maadoituspiste ottanu hapettumaa niin alkaa varmaan koko auto temppuamaan.
     
  7. toyota...

    toyota... Gearhead

    Mites noi etanoli ja diaplosportin ohjelmat sopii yhteen?
     
  8. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Olisko se vika siinä sikaripurkissa, eli headlight level translatorissa. Ota piuha irti siitä mustasta purkista, joka on siinä pissapojan täyttöaukon luona. Sikarilaatikko on yhdellä 10mm mutterilla kiini. Jos vika korjaantu, löysit syyllisen.
     
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    Pitääpä kokeilla. Onhan tuommonen hankalasti paikallistettava, eilisillä ajoilla ei enää tehny uudestaan.
     
  10. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Kyllä se musta pikkulaatikko on näkyvillä. Heti pissapojan täyttöaukon takana, jos sulla on vain automaattisella korkeudensäädöllä olevat Xenonit. Mutta vika voi olla myös muualla.

    Jos ottaa ko, liittimen irti ja vika häviää, niin eiköhän se vika löytynyt (jättää muutes vikakoodin muistiin, jos irrottaa liittimen). Jos ei korjaannu, niin vika on jossain muualla.

    Tuota mittaristovikaa on näissä kipoissa ja joskus vika on ollut kuulemma laturissa, joskus akussa, joskus muualla. En osaa enempiä neuvoa.

    Mikäli rahaa on, niin käy lukemassa vikakoodit merkkihuollossa. Jotkut ovat tilanneet sen AP Car ohjelman, jolla voi ilmeisesti myös nuo vikakoodit lukea. Kertokoot muut siitä softasta. Tosin jos on kosketushäiriö, niin ei aina koodia anna.

    Kerroit, että vika olisi hävinnyt, joka voisi viitata kosketushäiriöön, josta Charger mainitsi.
     
  11. toyota...

    toyota... Gearhead

    Hylsy tuli leimalla käsijarrusta. Ei ollut tarpeeksi tehokas.
    Lootaöljyn tasoa kattelin kymmenen kilometrin edestakas ajon jälkeen, vähän kaasuakin sai että lämpenee, se oli noin 5mm yli ylärajan. Onkohan vaarallista?
     
  12. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    Mulla 6.1 hemi jeepissä. ja siinä flexfuel purkki ja diablosport. Näin parin tankin kokemuksella ei mitään ongelmaa. Päin vastoin. Tehoa ja alavääntöjä tuli lisää ja äänetkin muuttui miehekkäämmäksi:).
    Tyhjäkäynti pieneni hieman niin auto on kaksi kertaa sammunut tyhjäkäynnillä mutta tyhjäkäyntikierrokset saa diablosportilla säädettyä.
     
    toyota... tykkää tästä.
  13. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    Mikäli rahaa on, niin käy lukemassa vikakoodit merkkihuollossa. Jotkut ovat tilanneet sen AP Car ohjelman, jolla voi ilmeisesti myös nuo vikakoodit lukea. Kertokoot muut siitä softasta.
    .[/QUOTE]
    Mulla jeepissä appcar. se maksoi netissä 50e ja englannista piuha 41eur. Sain sillä rengaspaineanturit pois käytöstä ja päivävalot päälle. Todella monipuoliset valikot mutta en ole niihin niin hyvin perehtynyt.
    Kosketushäiriöltä kuullostaa.
    Mutta kylmäsprayllä suihkuttelemalla löytyy ehjien boxienkin kylmäjuotokset
     
  14. stealth

    stealth Gearhead

    Selviskö asia??
     
  15. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Joo, oon odottanut tässä nyt muutaman päivän, kun en uskaltanut intoilla vielä.

    Kävin maanantaina pajalla ja koeajossa todettiin lukijalla, että luisto ja ravistus tapahtuu osaluistotilassa noin 40-80 nopeuksissa, ja kun lukko menee kokonaan päälle, luisto loppuu. Eli lukko on kunnossa. Kaikki toiminnot muutenkin näytti olevan ok.

    Se Red Line tämän aloitti, Ravenoli vielä vähän jatkoi, mutta saattoi johtua, ettei Red Line tullut kaikki huuhtelussa ulos ja sitä jäi Ravenolin sekaan. Nyt on laskettu Ravenolit pois ja tilalle sovitettu 7 litraa MOPARin öljyä.

    Laatikko pistetiin oppimistilaan ja sain vielä vinkin laittaa öljyyn shudder fixx ja Lubegardin platinum, kun eivät haitaksikaan ole.
    Nyt se on alkanut osoittamaan selkeitä paranemisen merkkejä. Itseasiassa eilen ja tänäaamuna en havainnut enään mitään ylimääräisiä töihin ajellessa. Nyt vaan kopkop puuta, jos tämä olisi tässä.:)

    Tulihan tää homma aika kalliiksi näköjään. Mutta tulipa harrastettua.....
     
  16. toyota...

    toyota... Gearhead

    Tuosta laatikko hämmingeistä. En ole ajatellut lootaöljyn vaihdon jälkeen pitkää matkaa että olisi saanut kuumana säätää tason. Paitsi eilen ku kävin katsastamassa. Auto oli useemman päivän Akunjohto irti, ja peruutin tallista ulos, niin ei hetkeen löytynyt vaihdetta eteen tai taakse. Sit lisäsin puoli litraa öljyä. Kuumana näytti et olis jonku 5mm yli ylärajan. Olikohan öljyn puutetta, vai johtuko akun irti olosta?
     
  17. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    En nyt haluaisi piruja maalata seinille, mutta jos sitä luistoa ehti paljonkin esiintyä ja ihan metallihilettä löyty laatikosta, niin varmaan voi oikeilla öljyillä ja uudelleen laatikon opettamalla saada homman joksikin aikaa kuntoon, mutta todellisuudessa voi "hyvät kilsat" olla aika vähissä. Toivottavasti oon väärässä.

    Vuodet vaan opettanu että automaattilaatikon kanssa ollaan lähes aina kusessa siinä vaiheessa kun se on ensimmäisen kerran päässyt enemmissä määrin luistamaan.
     
    Bukero tykkää tästä.
  18. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Toi on totta. Kyllä ton laatikon pitäisi sitä luistoa kestää jonkin verran, koska siinä turbiinissa ja lukossa on myös se ominaisuus, että se menee osaluistotilaan. Käsittääkseni sitä varten siellä on joku keraaminen/ grafiittipohjainen lukkohässäkkä. Metallihile ei kuulemma ole missään tapauksessa normaalia ja normaali aines mitä noista pinnoista kuulemma irtoaa on harmaata "mämmiä" joka on sitten pyyhittävissä öljypohjasta.

    Aina kun ravistus alkoi hölläsin kaasua, enkä suotta jyristänyt menemään. Hilettä oli siten, että sen erotti, mutta määrä ei ollut päätä huimaava.Mielenkiintoista sitten onkin, että mistä se metallipöly on peräisin.
    Toivotaan parasta ja pelätään pahinta tässä vaiheessa.
     
    Muokattu: 1.11.2018
    Charger´69 tykkää tästä.
  19. Bud Spencer

    Bud Spencer Gearhead

    Oliko hile kevytmetallia vai rautaa?
     
  20. Bud Spencer

    Bud Spencer Gearhead

    Kun tänkaltaisia lakrupötkylöitä ja kehiä rupeaa ilmaantumaan kraisun öölipohjaan niin tietää, että on aikainen joulu ja saa jo avata paketin:oops:
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!