1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Kokemuksia Chrysler 300C

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Pitäs riittää tieto että normi iskunvaimentimet.
     
  2. No nyt olis taas aikaa perehtyä.. Misähän se boksi mahtaa luurata?
     
  3. Tavanäijä

    Tavanäijä 1st gear

    Ratin alapuolella olevan panelin takaa pitäisi löytyä. Kaksi kantikasta monipinnistä liitintä. Kuuklesta löytyy varmasti tarkat kuvat missä sijaitsee.
     
  4. Oswald

    Oswald 1st gear

    Terve! Reilu vuoden päivät ollut 07 hemi kakkosautona. Etanolisarjalla ja Diaplon ohjelmalla 93 octane tune paikoillaan. Mangnaflow cat back ja CAI. Toimii pääsääntöisesti hienosti, tyhjäkäyntiä varmaan kannattaisi nostaa, kun pari kertaa sammunut. Tehonlisäys vakioon on selvä. 5,26 paras veto sataseen ja siinäkin joutuu lähtemään vajaa kaasulla.

    Joku kysyi jälkiasennusxenonien toimimisesta... itse laitoin 55 xenonit viime syksynä ja valoteho ehkä triplaantui ja toimii moitteettomasti. Meni katsastuksestakin läpi.

    Ylätukivarret, raidentangon päät ja kaikki takajarrun hilppeet on vaihdettu vuoden aikana.

    Mutta mistä johtuu huono ajettavuus kovilla nopeuksilla > auto huojuu ja tuntuu epävarmalta ajaa... onko iskunvaimennus tullut tiehensä päähän jonka huomaa vasta kovemmissa nopeuksissa? Vai jotkut puslat loppu ja antaa joustoa väärässä kohtaa? Ajettu autolla on jo 265tkm. Hyvin huollettu kyllä, mutta tietoa iskareiden vaihdosta ei ole. > luultavasti ei ole vaihdettu.

    Onko joku laittanut tällaisia? https://www.race.fi/fi/product/44746a/d2-coilovers/151-7489/chrysler/152-2389/300c
     
  5. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Varmaan ne iskarit tiensä päässä, ne kun menee huonoksi niin tulee vähä rauhaton autosta. Myös jouset saattaa olla jo huonot.

    Ihan hyvää kuullut noista D2 coilovereista, ite olisin nuo laittanut jos olisin alustaa Hemppaan aikanaan päivittänyt.
     
  6. Custom_Rod

    Custom_Rod 3rd gear

    haritusta / väljää?
     
  7. VintageSpeed

    VintageSpeed 2nd gear

    Mulla ainakin vetelee motarilla 300c suuntaan jos toiseen ja mulla on casterit pielessä kun ei niitä voi säätää ilman että ostaa ne säätöpultit...
     
  8. VANKKURI

    VANKKURI 3rd gear

    No eihän tänne kuvia saa laitettua. Tänään laitoin alle keltaista iskaria, kiitos hyvän foorumilaisen! Mutta siinä kuvassa olisi näkynyt tämä MEVOTECH CMS251167 . Muitakin vastaavia on olemassa. Halpoja ne ei ole. Vähän oli hankalat noi 18mm pultit, mutta nivelletyllä lenkkiavaimella, vai mikä se räikkälenkki on, niin onnistui.

    Jouduin toiseen tukivarteen hitsailemaan (pelkääjän puolelle) pallonipan, xenonien korkeudensäätöä varten. Mutta ei se ollut projektina paha. Kaverilla on ykkösluokan mig, joka helpotti rakentelua. Hommaa helpotti
    kuuma kesäpäivä ja virvokkeet. En siis löytänyt säädettäviä ylätukivarsia, joissa olisi ajovalojen korkeudensäätö oikenpuoleisessa tukivarressa. Mutta nyt molemmissa ylätukivarsissa on niin casterin kuin camberin säädöt. Ja todistettavasti toimii.

    Nyt heitän täysin muistin varasta, että oikealle puolelle aste casteria enemmän ja vasemmelle puolelle 0,1 camberia enemmän. Suurempi caster ohjaa ja positiivisempi camber vie sinne suuntaan. Lopputulos on suoraan menevä auto, jos ratti on vasemmalla puolella. Korjatkaa jos olen väärässä.

    Kokeilin ennen noita, säädettävää alapalloa. VAROITUKSEN SANA. Älä sorru moiseen. Itselle oli käydä huonosti. Ensinnäkin renkaan paikka vaihtuu, joten auto näyttää siltä, että se olisi kolaroitu, toisekseen säätö on hyvin epätarkkaa. Itseltä rikkoutui raidetangon pään, kun motarille ajoin. Onneksi tätä kirjoitan. Ilmeisesti tukivarsi osui raidetankoon, muuttuneiden linjojen johdosta. Sitten ohjaus tuntui jotenkin kevyeltä... Henkisillä naarmuilla selvittiin.

    Ja varsinkin takapäähän on sitten saatavilla säädettäviä tukivarsia. Eteeen en niin tiedä. Mutta muutaman tonnin olen autoni alustaan sijoittanut ja monia eri osia sinne vaihtelevalla menestyksellä asentanut, esim. takapään uretaanipuslat - ne on ihan ok. Mutta nyt menee suoraan ja leimalla eivät kovasta yrityksestä huolimatta löytäneet väljää. Lukuisia kertoja olen siis nelipyöräsuuntauksessa käynyt.

    Sekä kelkkaa on niin edessä kuin takana siirrelty. Joku pultti oli tiukassa ja siihen löytyi sattumalta ratkaisu. Eturungossa on kuminen suoja, jonka takaa pääsee 21mm mutteriin kiinni. Eli nyt kelkat siirtyy edessä ja takana. Se taitaa olla se tehtaan ykkösohje. Mutta minun ohje on se, että hanki säädettävät yläpään tukivarret. Ja modaa ne itselle sopiviksi.

    Ps. Ne casterin säätöpultit on se viimeinen keino, myös tehtaan ohjeiden mukaan. Itse en niitä enää tarvitse ja niissä tuo säätövara on mitä on. Ai niin. Tarviketukivarsissa nuo Moogin säädettävät pultit eivät pysyneet paikoilla. Alkuperäisissä tukivarsissa oli sopiva mitoitus ja niissä ne pysyivä siellä missä pitikin. Mutta suosittelen käyttämään noita pultteja vasta viimeisenä keinona.

    Pss. Vikki siihen tahmeaan ohjaukseen. Voi olla, että tulipellissä oleva haitarikumi takertelee, joten itse sen vaihdoin. Ei auttanut, mutta jotain törkeän kallista tököttiä sinne kumin ja rattiakselin väliin laiton, niin johan alkoi ohjaus kevenemään. Mutta tämä oli minun kokemus. Jäykän ohjauksen vika voi olla myös muualla.
     
    Muokattu: 1.12.2018
    Bukero ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  9. challenger500

    challenger500 3rd gear

    Muokattu: 1.12.2018
  10. MJF

    MJF Gearhead

    Onko kenellekään jäänyt crd moottorin suojamuovia?
     
  11. toyota...

    toyota... 3rd gear

    Vaihdoin polttimojen paikkaa. Hanttarin lähivalo välähtelee vieläkin:( tarviiko sinne ballastiin kolvata toi uus osa mistä joku mainitsi pari sivua sitten? Vai saiko sinne rinnalle sovitettua yleis mallin ballastin kuinka helposti?
     
  12. ouzou

    ouzou 3rd gear

    Onko kellään ollut samoja oireita? Valokatkaisia auto asennossa mittaristo ja ajovalot pimeeks ja kaikki varoitusvalot syttyyy ja sammuu aivan samallalailla kun auton käynnistää. Kun katkaisiasta kääntää valot päälle niin toimii ihan normaalisti. Katkaisia menossa? Toinen mysteeri on "piilovalikossa" välillä nopeuden näyttää miinus merkkisenä ja lautaus on 14-5, valikon kohdassa missä näkyy kaikki kerralla näyttää ihan oiken.

    Ja autohan on -06 cdr

    Edit. Uudelleen käynnistyksen jälkeen on toistaiseksi toiminut oikeen.
     
  13. Bukero

    Bukero 2nd gear

    näitä mittariston/merkkivalojen bläkautteja on ollut ajoittain näissä crd autoissa ainakin mulla ja MJF nimimerkki muistaakseni samasta maininnut.
    mystisiä ovat...
     

Kerro tästä muillekin!