Kokemuksia Dodge Durangosta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GTX71, 8.2.2010.

  1. GTX71

    GTX71 1st gear

    Tää luminen talvi ja jyrkkä pihatie on saanu aikaseks sen, että rupes kiinnostamaan nelivetoinen kulkupeli :odroll:
    Kattelin tollasta Durangoa, että siinä olis aika sopivan kokonen peli ja oikeen v-8:lla. Bensankulutuksella kun ei niin oo väliä, viime vuonna tuli ajettua vähän yli 15tkm käyttiksellä.
    Joten nyt olis kiva kuulla mahdollisista käyttökokemuksista?
    Miten vikaherkkä tollanen on, kun siinä kuitenkin on se miljoona erilaista "boxia" sun muuta elektroniikkaa...
    Haluttu vetotapakin valitaan kojelaudan kytkimestä, ettei tarvii nappaskenkiä sotkee, eikä sormia :rotfl:
    Mites varaosien saatavuus ja hinnat?
    Kukahan noita on tuonu maahan, kun näyttäis olevan jokunen kuorkiks rekattu "Suomi-auto" kaupan?
    Jos noita on tuotu oikeen virallisesti Suomeen, kiinnostais tietää mitähän tollanen on maksanu uutena?
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ei oo tuotu Aron toimesta, suuri osa on truckmaster "kuorma-autoja". Siinä säästää käyttömaksut. Pikkasen ajelin tuollaisella kesällä ja tykkäsin kyllä.
     
  3. GTX71

    GTX71 1st gear

    Joo... kuorma-autosta ei menis (vielä) kateusveroa, mutta sitten ei sais vetää minkäänlaista oikeeta kärryä, ennen kuin kävis autokoulun kautta. Jäi nimittäin käymättä ajoissa se 1E ton C:n perään... Silläkin hinnalla maksaa monen vuoden käyttömaksut. BE kortista löytyy, ja ha:ssa on paikat seittemälle, eikä mitään väliseinävirityksiä.
    Nyt ei tarvittais kun pari lausuntoa, jotta osta, osta hyvä peli on, niin varmaan tommonen pihalta löytyis :poff:
    Haluisko joku ostaa hyvän Mondeon, halvalla :rotfl:
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Olisin saanut ostaa sen tosi sopivasti mutta sama kärrijuttu ja lisäksi 80 nopeusrajoitus piti yhä henkilöautokannassa. Mut auto oli hieno, ei vaan lomakko kestä kun tulee n. 40tkm vuodessa.
    4.7 kone on sama kuin Grand Cherokeessa, en oo kuullut niistä huonoa.
     
  5. MudMax

    MudMax Gearhead

    Sehän on Dakota jonka lavan tilalle on nostettu vojakkerin koppa :lol: Takavalotkin ovat samat kuin vojakkerissa.
    Usassahan nuo on listattu luotettavimpien autojen joukkoon, kun taas osin samaa tekniikkaa sisältävät Jeepit ovat vikaherkimpiä:
    http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... ?oid=12385

    Miulla ei ole ollut (12/03 käyttöönotetussa) vielä mitään muuta vikaa kuin että nämä suomessa kyläsepän (= Autoservia) tekemät muutokset temppuilevat, eli ajovalojen korkeuden säätö ja vaihdettujen turvavöiden merkkivalot joskus reistaavat ja E-merkityt sivuikkunat helisevät ikävästi muuten hiljaisessa Autossa.
    Tosin miullahan tämä on ollut vasta vuodesta 2005 ja mittarissa ei ole vieläkään kuin ~92 tkm, joten eiköhän tuon vielä joskus saane epäkuntoon :)

    Vetotapaa on monenlaista versiota, miulla on 4.7;n ja 545RFE;n jatkona NV244 jakoloota, eli jatkuva veto 48/52 suhteella sekä nopea ja hidas kiinteä neliveto.
    Yksityiskäyttöön saattaa kannattaa katsella myös hlö-autoiksi rekattuja käytettynä tuotuja yksilöitä, vaikka juuri kortin hankitkin :)
    Kuorkissa on nopeusrajoituksen lisäksi ongelmana vain 2310 kg;n rekisteriin merkitty omamassa, eli kärryn kanssa C1E riittää vain siihen saakka.
    Vakuutukset kuorkissa ei ole aivan kauhiat, muutaman kympin enemmän kuin aiemmissa (p-auto) 3.9 ja 5.2 Dakotoissa, hlö-autoista en osaa sanoa.
     
  6. MudMax

    MudMax Gearhead

    Nyt et tarvii enää kuin toisen lausunnon, miun lausunnon lisäksi :poff:

    Puuhasin tuossa viestin kirjoituksen aikana muuta, olitte tuota korttijuttua sillä välin jo pohtineetkin......
     
  7. MudMax

    MudMax Gearhead

    Eikö nyt muut yhtään yllytä, täytyy miun antaa vielä toinen tai kolmas lausunto :rotfl:
    Katsoin Nettiauton tarjonnan, niin osta se muuttoautona tuotu vihreä '03 SLT, joka tosin on miun mielestä SLT+.
    Kojelauta muuttui jossain vuosimallissa, mutta levyjarrut taakse sekä toinen ylivaihde tulivat vasta '03 vuosimalliin, samoin kuin tuossa yksilössä olevat lisävaruste sivuairbagitkin.
    Laatikko on muuten sama vanhemmissakin, mutta laatikon ohjaus on erillisellä boksilla ja se jättää kytkemättä toisen 0,67:1 välitteisen ylivaihteen, eli nopein välitys on vain 0,75:1.
     
  8. GTX71

    GTX71 1st gear

    No,sitähän tässä vähän haaveilin, ois vähän ajettu, eikä ees kalleimmasta päästä 8)
     

Kerro tästä muillekin!