Kokemuksia Holley sniperista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ktappinen, 9.5.2020.

  1. ktappinen

    ktappinen 2nd gear

    Onko porukoilla kokemuksia holley sniperista. Itse asensi 550-510 sniperin.Aika simppeliä ku seuraa ohjeita. Käynistyy ongelmitta. Tyhjäkäyntiä pitää vielä säätää tarkemmin. Kaasupolkimen polkaisuun vastaa hyvin:odeek: ei muuta kun bensaa tankkiin ja menoksi......
     
    Muokattu: 18.4.2021
  2. Isamu

    Isamu 2nd gear

    https://www.overdrive.fi/forum/search/61692936/?q=sniper&o=date&c[node]=8

    Eihän tuolta kun pari ketjua löydy aiheesta eli kyllä porukoilla on kokemusta sniperistä
     
  3. ktappinen

    ktappinen 2nd gear

    No niin näyttää olevan :)
     
  4. ktappinen

    ktappinen 2nd gear

    Sniperi asennettu,pientä säätöä tyhjäkäynnin kanssa vielä mutta muuten toimii hyvin, lähtee laakista käyntiin vastaa herkästi kaasunpainallukseen :lol:
     
    Seevu tykkää tästä.
  5. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Ja moottorin koko oli ?
    ja onko vakio?
    Ohjaako sniper sytyn ?
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh hyvät ensikokemukset, eka ohjelma sisään ja ei saa enää yhteyttä. Eikä oo edes harvinaista ku googletteli...
     
  7. ktappinen

    ktappinen 2nd gear

    350 vakiokoko , nokka vaihdettu. Hei jakaaja. Mulla ei oo ollut ongelmia "wizardin" kanssa. Holleyn sivuilta saa hyvät neuvot. Ainahan niitä maanantaikappaleita on...
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Suurinosa ongelmista johtuu ihan huolimattomasta asennuksesta, alimittaisita johdotuksista ja alijännitteestä, huonosta laturista.
     
    ktappinen tykkää tästä.
  9. ktappinen

    ktappinen 2nd gear

    Caminon kone käyntiin talviunilta, ekalla yrityksellä käyntiin, sniperilla. Toista se oli silloin ku oli kaasari käytössä...
     
    Muokattu: 18.4.2021
  10. Seevu

    Seevu Gearhead

    Mua vähän jännittää, kuinka Impalan kanssa käy. Hyvin se syksyllä pelitti ja tankkiin tuli laitettua talveksi lisäainetta. Akku on uudehko AGM. Mutta silti..

    -J-
     
  11. HaSe

    HaSe 1st gear

    Mulla asennettuna Sniper johon sitten lisäsin Hyper spark sytkän. Viime kesän paketti toimi ihan jees, mutta nyt ruiskuun tullut sellainen vika, että kun auto käy paikallaan jonkin aikaa, niin sytytyksen ohjaus kotoaa ja kone sammuu. Ei lähde käyntiin ellei anna seisoa jonkin aikaa. Saa uudelleen käyntiin jos laittaa kylmän ja kostean rätin ruskuin elektroniikka osan päälle. Mittasin juuri tilanteen oskilloskoopilla ja ensin katoaa sytkän ohjaus valkoisesta johdosta ja rpm näkyy siihen asti kunnes kone pysähtyy. Jos starttaa, niin Sniperin näytössä näkyy kierrosluku ja samoin rpm johdossa, mutta ei sytkän ohjausta.
    Holleyn tuki ei vastaa viestiin ja kun katsoo ongelmia esim. ruiskusuuttimien kanssa joita ei saa varaosina, niin kalliiksi tulee täällä pohjolan perukoilla harrastaa kun laittaa ~2k€ kiinni ja korjaukset pitäis teettää jenkkilässä kovaan hintaan. Pitänee palata peinteiseen sytkään ja miettiä missä vaiheessa purkaa ruiskun palasiksi ja tutkii elektroniikan läpi.
     
  12. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Pystyykö puolan latausaikaa (dwell) säätämään? Jos se on liian pitkä niin se ohjaimen pääteaste voi lämmetä liikaa. Siinä voi olla ihan piiritasolla joku lämpösuoja, tai sitten purkissa.
    Jos pystyy, niin sitä voisi kokeilla lyhentää.
     
  13. Tetanus

    Tetanus 1st gear

    Ei nuo suuttimet mitään kummallisia ole. Saa huollettua joskus ja jos ei natsaa niin mittauttaa tuoton ja ostaa uudet, aikas laajalla skaalalla noita ruikkareita täälläkin on: https://www.finjector.com/

    Vaikka sniperin rakenteen vuoksi polttoaineen pitäisi sekoittua ja seoksen olla ns tasainen joka pytyssä, niin seoksen muodostukseen vaikuttaa imusarjan malli jne. Jos suuttimissa eri tuottoa nii varmasti tilattu jonkinlaista käyntiongelmaa kun yksi pytty käy rikkaalla, kaksi muuta laihalla ja montakos niitä sylintereitä kasissa olikaan.
     
    Muokattu: 10.6.2021
  14. HaSe

    HaSe 1st gear

    Sniper ohjaa Hyper sparkkia ja tämä ohjaussignaali katoaa. Eli Hypersparkin LED palaa jatkuvasti keltaisena (= päällä, mutta ei ohjausta). Normaalisti kun auto käy, niin LED on vihreä. Jos otan Hypersparkin piuhan käteen ja maadoitan sitä runkoon, kuuluu kipinän ääni ja LED muuttuu vihreäksi. Eli Sniperiltä tuleva pelkkä ohjaus katoaa.
    Oliko kukaan purkanut Sniperin etupuolella olevaa elektroniikkaa auki? Onko se vedetty massalla yhdeksi möykyksi?
    Hyvä tietää, että varaosia (suuttimia voisi löytyä).
     
  15. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Kuulostaa kyllä tosiaan siltä että sniperin levyltä joku ton ohjauspuolen komponentti murtunu irti ja jaksaa hetken yhdistää kylmänä. Sikäli ehkä mahdollinen jopa löytää jos sen saa auki kun tuskin tollasen ohjaussignaalin ulostulon ja prossun välissä on oikeen mitään muuta kun ehkä muutama komponentti suojaamassa lähtöä
     
  16. Bat ass

    Bat ass Gearhead

    On valettu koko ecu jonkinlaiseen epoksiin, ei pysty itse tutkailemaan mahdollista vikaa, taitaa kaikkika muita komponentteja saada varaosana, paitsi juuri tuota ecuboksia.
     
  17. Bat ass

    Bat ass Gearhead

    Kannattaa liittyä tuonne Facebookin Sniper owners ryhmään, sieltä kautta muhun otti yhteyttä holleyn ukko, ja lähetti kokonaan uuden ruiskuyksikön, kun lähetin käyntiongelmasta videon ja sevityksen vian laadusta, hiukan epäilin et mikä tyyppi on, kun pyysi osoitetiedot ja lupasi lähettää uuden, lisäksi pyysi tuhoamaan vanhan. Aika yllätys oli kun pian osoitteen lähettämisen jälkeen tuli seurantakoodi, ja alle viikossa uusi pruutta kädessä...
    https://www.facebook.com/groups/SniperEFISupport
     
    Slant Sickness, MercComet ja Seevu tykkäävät tästä.
  18. HaSe

    HaSe 1st gear

    Kuulun ryhmää ja olen lueskelleut sitä satunnaisesti. Siellä vaan tuntuu kaikilla olevan niin perustasonongelmia, ettei huvita lueskella. Mietinkin vaihtoehtona Holleyn foorumia, mutta tuo voisi olla videon kera jopa parempi. TÄNKS
     
  19. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Olisikohan suurin tekijä näitten ecu:jen vikaantumiseen ,
    niitten sijainti ? - läppärungossa - moottorin päällä.

    On sitten kuuma paikka elektroniikalle.......(kuullut tarinoita kun ecua pitänyt jäähdytellä että, voi jatkaa matkaa.....ja monestiko tällainen elektroniikka kestää tätä kuumennusta.?)

    Paljonkohan olisi ollut vaivaa/kalliimpi jos ecu irti läppärungosta ja johtoja olisi jatkettu vaikka sen verran
    että, olisi ecu:n voinu tuoda vaikka auton sisälle...??

    Edit:
    Jaaaa......vai olisiko tässä nyt taas "rahastus" juttu......myydään tällaista jonkun aikaa ja ajan päästä tuleekin uusi "malli" erillisellä eculla :D .... Ja nyt myydään näitä kaikille jotka osti jo "sniperin" kun siihen on nyt tutustuttu ja uskotaan et uusi malli on sitten hyvä ja taidanpa ostaa sen kun olen jo perehtynyt tähän sniperiin ja tuo uus on lähes samanlainen ilman ongelmia.....
     
    Muokattu: 12.6.2021 klo 13:42
  20. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Kyllä tuollainen paketti varmasti on mahdollista saada toimimaan kuumassakin, mutta komponentit ja muu helposti kallistuu. Periaatteessa voisi jäähdyttää myös bensalla kun osa kiertää takaisin tankkiin. Silti pitäisi kestää heat soak kun kone sammutetaan.

    Tietysti jos lämpötila suht jatkuvasti vaihtelee muutamasta kymmenestä miinusasteesta vaikka liki sataan, niin kyllähän siinä alkaa mekaanisetkin seikat lämpölaajenemaeroineen vaikuttaa. Kaikki noi on tietty juttuja mihin oem:t varautuu pääasiassa paremmin kuin aftermarket puoli.
     

Kerro tästä muillekin!