Kokemuksia Holley sniperista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ktappinen, 9.5.2020.

  1. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Laitetaas tällainen kun liippaa aika läheltä ..

    Vikaa luultiin ensin olevan ecu:ssa mutta lisä tutkimus osoittikin vian olevan syttyboxissa.

    Kylmänä toimi ok, kun lämpesi tarpeeksi, sytty alkaa seota ja lopuksi sammuu kokonaan . Ei lähde käyntiin.....
    Tovi jäähdyttelyä ja toimii kunnes kuumenee ja sama alkaa.

    Vika korjaantui uudella syttyboxilla.

    Videon alussa on vika jo alkanut ...melkoista sahalaitaa arvot....

    Digital ignition fail - YouTube
     
  2. HaSe

    HaSe 1st gear

    Tähän mun onglemaan liittyen:
    - Viestiä Holleyn tukeen: yksi uudelleen pyyntö log filestä kun ei kuulemma auennut. Sitten pelkkää silencia => ei mitään hyötyä
    - Ongelman kuvaus FB Sniper ryhmään kävi just niinkuin arvelin => ei mitään hyötyä
    - Palautin perinteisen sytkän coil(-). Nyt toimii ja points output (valkoinen johto) antaa tästä huolimatta signaalia kunnes lämpenee ja sit jää maihin. Kun virran laittaa päälle vikatilanteessa, niin points output käy 0.5s ylhäällä kunnes jää taas maihin, eli jos ruiskun sisällä on open collector lähtö, niin se ei ole täysin paskana
    - Kokeilen vielä Holleyn foorumia...
     
  3. TMK

    TMK 2nd gear

    Just laitettu sniper sarja polttoaine pumppuineen ja puolineen hypersparkin kanssa. Ei lähde käyntiin. Pumppu käynnistyy ja kaikki tunnistimet näyttää ok:tä. Mutta kun starttaa niin kierrokset näyttää STALL? Molemmat pinkit laitettu + ja valkonen johto yhdistetty sytkä boksiin. Tuossahan se vika varmaan on vaan mistäköhän johtuu o_O
     
  4. TMK

    TMK 2nd gear

    1st gear
    Uusi
    Just tsekkasin niin hypersparkin jakajassa ei pala kumpikaan noista ledeistä virrat päällä. On se hypersparkin sytkä boksi ja kaikki sytkä ja bensa osat samaa sarjaa että ei ollu kun laittaa liitintä kiinni. Jouduin noita jakajan johtoja jatkamaan 30cm mutta eikai sillä merkitystä.
     
  5. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Oon nyt näitä kaikkia ketjuja lueskellut.:confused:
    Oli ajatus vielä asentaa Lincciin koristeeksi kakun päälle tuommoinen, josko saisi nykymukavuudet kohdalleen.

    Surullista luettavaa. Taidan pysyä kaasarissa.:(
    Tuskin luotetavuus paranee muullakaan ruiskulla Fi-tech yms....

    Mutta en ole ihan päässyt kärryille, että syntyykö ongelmat virikoneiden kanssa kun vaatii modeja ruiskuun vai syntyykö ongelmia myös vakiokoneen kanssa tehtaan bolt on tyyppisellä ratkaisulla wizardin kanssa.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sniperit ja Firechit ovat enempi vähempi TBI ruiskun ja sähkökaasuttimen serkkuja. Yleisimpiin vinkkelimoottoreihin näyttää olevan monipistevehkeitäkin hyllyssä. Ja kaikkiin saa kun rakentaa osista.
     
  7. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Itse kanssa näitä nyt katsellut,

    ja valinta taitaa olla aika lailla Sniper, jos tähän päädyn, kotimaisen saatavuuden takia.
    Kyllähän nuo hyvin on tuntunut toimivan, luetun perusteella, kun ne on saannut toimimaan.

    Ajatus on niinkin pervo että korvataan sähkö-QJetti ( jota ei ole ollu ennää ties koska autossa) sähköruiskulla. Surge tankilla ajattelin tehä asennuksen näillä näkymin, helppouden, bensansaannin ( ei tarvi viritellä tankkiin mitään virityksiä), ynnä helpon takaisinpalautettavuuden takia ( kaasarille, pitää jättää takaportti :D).
    Sytkä alkuun HEI:llä, jahka saa toimimaan niin himottaisi kyllä iskeä sytkänohjaus kylkeen..
     
    elkamiina tykkää tästä.
  8. Mitäs siinä Q-jetin sähköversioissa sitten loppujen lopuksi ohjattiin sähköllä? Offtopic juu, mutta kun en noihin sähkökaasareihin koskaan perehtynyt.
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Yhteen olen tainnut kurkistaa. Neuloja. Epäsähköversioissa olivat enempi vähempi alipaineohjattuja - eräänlainen voimaventtiili. Sähkökaasarissa magneettikeloin varustettuja neuloja käyttäen pystyivät hienosäätämään seosta ECU:lta käsin.

    Ja mikä olennaista hyvää, 'limping mode' oli suunniteltu oikein. Sähkökaasari ajeli kotia kohti oletusarvoilla jos neuloilta ohjaus puuttuikin. Saman teki HEI jakaja, jos siitä oli tietokoneyhteys pimeänä.
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mistätulikinmieleen, että todellinen kaasaripervohan laittaa megastruutan tai vastaavan ja ohjaa sillä sähkö-Q-Jettiä...
     
  11. Joo, se ecu ohjaa vain ennakoita HEI:ssä, mistä Mopar-ukkelit on keksinyt käyttää 8-pinnistä ilman ecu-ohjausta.

    [​IMG]
    Hah, tämäkin mulla tuli mieleen..
     
  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tietokone ohjas ensiöpuolen neuloja ( korkeutta), tai etummaisia kurkkuja, takakurkut oli sitten ns. perinteiset ilman sähköohjausta.
     

Kerro tästä muillekin!