Kokemuksia Nissan Leafista käyttiksenä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Harri S, 2.2.2019.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Oot nyt ymmärtäny jotain väärin. Taksiuudistushan lisäs palvelutasoa, automäärää, ja laski hintoja ( spoiler alert: jotku tyhmät vielä usko ton)
     
    Nikuzai, jjjkkk, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Se vähän riippuu. Tampereen rautatieaseman piha on välillä niin täynnä taksiautoa että enempää ei pihaan mahdu. Hintakin on halventunu, kun tinkii sen jonon viimeisen kuskin kanssa. Palvelutasoa en osaa arvioida, minusta se on aina ollu alle arvostelun.
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Justiin oli töissä puhetta kun pomo oli muutaman kollegan kanssa meinannut jäädä yöksi tänne maalle (siis 20 k asukkaan maalaiskunnan keskustaan, reilu 20 km maakuntakeskuksesta) kun ei meinnanut saada taksia. 1,5 h soittelun jälkeen oli sitten viimein pirssi saatu. Sanoin että olisivat soittaneet mulle, olisin voinut ûberoida. Kuulemma semmoinenkin kävi mielessä mutta arveli että olen kumminkin kännissä.

    Sanoi vaan että jos viette asiakkaita tuonne http://www.varjola.com/ niin kannattaa sitten paluukyytikin sopia edeltä käsin. Ei ehkä kovin hyvä juttu tuollekaan yrittäjälle. Ja varoituksen sana samalla miittiin tulijoille, tuo on muutaman km päässä Peurungasta.

    Olikos tämäkin niitä Bernerin saavutuksia?

    Sori OT, pojat aloitti.
     
  4. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    muistithan, että rengaspainemittareita on mm. sekä absoluuttisen että suhteellisen paineen ilmoittavia...
     
  5. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Hyvä huomio. Tarkennuksena, että tässä ei ole auton omaa järjestelmää, vaan ihan perinteisellä analogisella mittarilla mittasin ja lisäsin.
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  6. kpj

    kpj Gearhead

    Mihinkäs näitä latausasemia enää tarvitaan? Kun kahville menee, niin jättäis auton liekaan höyryveturin perään ja kahvin perästä akut täynnä ja matka jatkuu. Tai jos näillä sais jotain vetää, niin ikiliikkuja olis keksitty. Sähköautot jonossa vetäisi tosiaan taukojen ajan ja akut ois taas täynnä.
     
  7. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    ei ole tapana lainata sun kuraviestejä, mutta optimistiharrin takia teen poikkeuksen ot:n minimoimiseksi. pieniruokaiseksi mainostettu cyborgicvtcivickki kulutti normikäskytyksessä lämpimässä ilmanalassa vajaalla tonnilla 15,5litraa/100km. ecu lopetti ilmastoinninkin toiminnan varmaan kulutuksen takia.. ajeltiin vuoristoisia teitä, mutta alamäet eivät koskaan maksaneet edes puolia veloista... vanikin olisi mennyt halvemmalla ylös ja tullut lähes ilmaiseksi alas ilmastoinnista tinkimättä:p
     
    Jussi289 ja peto tykkäävät tästä.
  8. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    ok. pitää yrittää keksiä joku muu juttu sitten sun pään menoksi:D
     
    Harri S tykkää tästä.
  9. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    nissan leafistä ei ole kuin lyhyt ristiriitainen kokemus. rengasmelu tietenkin tuntui hurjalta kuten sähköautoissa yleensäkin, joten siinä ei mitään erityisempää. kulutus-/rangemittari oli tyyppiä harris l. optimistinen.. muutoin ei mitään jyrkkää sanottavaa. sisätiloiltaan pieni, mutta varmasti joidenkin tarpeisiin riittävä. kokonaisarvosana lähikäyttöautona 7½ l. tyydyttävä:)
     
    hantta ja Harri S tykkäävät tästä.
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Hitto, itselle kyllä kelpaisi sähköpirssi työ/kaupunkin/kauppa ajoon. Mutta vs Nissan Micra -97 500€ hintaan, niin sillä 15k euron erotuksella ajaa niin saatanasti ja korjaa vielä tota romua.
     
    Nikuzai, miguelo, DX ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    On se silti ketevämpää ja vähemmän tilaa vievää pyörittää sillä höyrymoottorilla generaattoria jolla syötetään niittä latausasemia. Eikä tuosta mitään ikiliikkujaa saa, enerkiaa kun ei tyhjästä saa tehtyä eikä hävitettyä, ainoastaan olomuoto voi muuttua. Eli Jos sähköautolla hinaat toista niin kyllä se lataamiseen tarvittava sähkö tulee hinaavan auton akusta välisä liike-enerkiaksi muuttuen, Osa vielä muuttuu matkalla lämmöksi ja jää siten hyödyntämättä.
     
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Parkkipaikallahan voisi olla "juoksumattoja" sähkiksille.
     
    Nikuzai, splitti ja stratusdriver tykkäävät tästä.
  13. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Paskanjauhannan vois siirtää tuonne kellariosaston autotekniikkaketjuun, niin tämän ketjun empiirinen tarkoitus ei hämärry kaiken tauhkan sekaan.

    Tän ketjun tarkoitus ei ole esitellä ideologiaa missään kontekstissa, saatikka visioida autoiluun ja ihmisten liikkumiseen liittyvistä tulevaisuuden keksinnöistä, vaan kertoa sähköautoilun kokemuksista.
     
    Muokattu: 23.2.2019
    ReDDot, Nikuzai, miguelo ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. kpj

    kpj Gearhead

    Eipä tuo nyt ollut sen enempää vittuilua mihinkään suuntaan. Sinällään ihan mielenkiintoista lukea kokemuksia ja varsinkin käytetystä tuollaista. Vaikka ei tämä tule itseäni koskemaan millään tavalla todennäköisesti piiiiitkääääään aikaan, ainakin toivottavasti. Ajan mieluummin vaikka 100000 km/v sillä 40 v vanhalla jenkillä, mutta onneksi se on vielä mahdollista ja saan tehä ainakin toistaiseksi oman valinnan, kuten sie oot saanu tehdä. Eniten näistä pois työntää se, kun näitä markkinoidaan maailman pelastajana, vaikka todellisuus onkin muuta, mutta ei siitä sen enempää ja olkoon ot siinä...
     
  15. Ranee

    Ranee Gearhead

    Olisko linkkiä heittää?
     
  16. Harri S

    Harri S Double Gearhead

  17. ramman

    ramman Double Gearhead

    ^ juuri tuo. sivulta 18 alkaa sähköprokkis.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Erittäin kannatettavaa. Yrittäkää pitää ittenne kurissa sen verran, ettette ala sotkemaan tätä(kin) ketjua millään muulla ku just Harrin testiin liittyvällä asialla.
     
    Harri S, isalmela ja miguelo tykkäävät tästä.
  19. peto

    peto Gearhead

    Tosikot. Offtopic on kaikkien keskustelujen suola:p

    Ei vaan, jatka Harri samaan malliin. Ehkäpä omakin skeptisyys noin porakoneita kohtaan alkaa lievästi hälvenemään kun kuulee enemmän käyttäjän kokemuksista.
     
    Custom_Rod ja Harri S tykkäävät tästä.
  20. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Supportista kiittää hän.
    Tästä aamusta ei lopulta ilosanomia jääny jälkipolville suureellisista odotuksista huolimatta.
    Tuuli ihan vituksee päin näköä ja kaikki säästöpossuajelut suli kovissa puuskissa lentäviä risuja ja puunoksia väistellen.
    [​IMG]

    Perille päästyä toimintasäteestä oli sulanut 45 kilsaa pois mikä ajo-olosuhteet huomioiden ei kuitenkaan ollut mikään katastrofi varsinkin, kun ajonopeuden pidin samanlaisena mitä bensa-autolla ajellessakin.
    [​IMG]

    Päivällä rälläilin siellä täällä ja kotiintulessa koukin matkahuollon kautta, mutta rangea jäi vielä 20km jäljelle agressiivisesta ajotyylistä huolimatta. Rengaspaineiden nostolla oli siis käytännössäkin suuri merkitys eikä plussakelillä tarvi harrastella mitään välilatauksia töissä, eikä työmatkalla.

    1000 km sähköautoilua meni rikki töistä palatessa.
     
    Nikuzai tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!