Kokemuksia tiivisteiden ostosta Jenkeistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja coupe, 27.11.2003.

  1. coupe

    coupe Gearhead

    Miltä firmoilta olette ostelleet kori- ja ikkunatiivisteitä?
    Minkälaisia kokemuksia ollut? Onko homma toiminut ja tavara ollut sellaista mitä piti?
    Erityisesti näiden tiivisteiden kanssa mietityttää se, että kumia voi olla niin montaa eri laatua ja sopivuuden näkee vasta kun tavara on käsissä.
    Ainakin nettisivujen perusteella Steele vaikuttaa asialliselta putiikilta. Onko kukaan ostanut heiltä? Jotkut dealerit myyvät Steelen kamaa ilmeisesti halvemmalla kuin Steele itse.
    Muita hyviä (Steelen lisäksi)?
     
  2. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Soff Seal ja Metro ovat muita tunnettuja valmistajia.

    Kannattaa kysellä Niemensivun Sepolta tarjousta (mainostaa joka V8:ssa). Seppo tuo maahan kaikkia noita kolmea merkkiä ja hän osaa suositella "parasta" sinun automalliin.

    Olen Sepolta ostanut useamman maton, eikä ole ollut toiminnassa mitään valittamista.

    Jotkut ulkomaiset myyjät käyttävät Taiwanissa tehdyissä halpistuotteissa merkkituotteiden tuotenumeroita, ts luulet saavasi merkkituotteen halvalla, mutta se onkin halpis :sad:

    No, kyllä ne osaa Suomessakin: Tilasin tarvikeliikkeestä alkuperäisen Valeon jäähdyttimen Escooni. Vaikka tilausnumero olikin Valeon oma, niin sain jonkun karmean Nissenin. Tukkuri selitti, että "se alkuperäinen on kuitenkin niin kallis, ettei kukaan sitä ostaisi". No, ostin Fordilta alkuperäisen, eikä ollut kuin 15% tarviketta kalliimpi.



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Tomaso 2003-11-27 16:50 ]</font>
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    No minä olisin kyllä tanssinut ripaskaa onnesta jos ei olisi tarvinnut Valeoa(TM) ottaa.
     
  4. coupe

    coupe Gearhead

    Joo, on tuossa Seppo listalla vaihtoehtona ja käyn US-Partsistakin tarjouksen kysymässä jahka saavat muuttonsa hoidettua.

    Epäilen vain että suoraan ostamalla saisi halvimmalla.

    Eli kai joku on näitä rapakon takaa ostellut. Kertokaa jotain kokemuksia?
     
  5. Buick 53

    Buick 53 Gearhead

    Tilasin pari talvea sitten steeliltä ex-buickiini kaikki tiivarit ja muuten ihan ok kamaa mutta ihan törkeet pakkaus kulut olivat laittaneet,pahvilaatikko ja vanhoja lehtiä täytteenä maksoi 100 dollaria+muut kulut.
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mulla tuli impalaan soft sealin tiivarit paddokilta, muuten oikein jees mutta katon reunan tiiviste, se mihin ikkunan yläreuna pitäis tavata oli n. 1cm liian matala profiililtaan eli rako jäi vaikka minkä teki.
    Onneks vanhat oli vielä aika hyvät :smile:
     
  7. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

  8. coupe

    coupe Gearhead

    Kiitoksia hyvistä kommenteista. Juuri näitä kaipasin.
    100USD pakkauskuluista, huh, huh,... juuri tälläisiä "pikku" ylläreitä ei kaipaisi kun näihin tiivareihin uppoaa muutenkin jo pieni omaisuus.
     
  9. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Nuo pakolliset ja isot kulut saa pienemmäksi kun laitatte koko talli/kaveri/merkkikerhoporukan tilauksetyhteen.
    Taannoin tilasin porukassa Rambler American Hardtopin Roof Rail tiivisteet näin, ja säästin sievoisen summan. Tiivisteet tuli silti sika kalliiksi! 89$ kasvoi 150€ suuruiseksi. Mutta pakko mikä pakko.
    Kotimainen kauppias pyysi samoista Soft Sealin tiiviste parista 190€!!!

    Tavara oli hyvää, joustavaa ja mittatarkkaa.
     
  10. Ambassador

    Ambassador 3rd gear

    Minun kokemuksieni mukaan juuri se rahti on vaikuttanut eniten kustannuksiin. Kaksi kertaa on tilaus kotimaisen maahantuojan kautta tullut halvemmaksi, kuin itse tilattuna ja ensimmäisellä kerralla oli lopputuloksena(rahti ja verot mukana) jopa halvempi metrihinta, kuin valmistajan hinta internetsivuillaan.

    Olen tilannut Metrolta ja JC Whitneyltä ja tavara on ollut laadukasta, joustavaa ja mittatarkkaa. Kehuin juuri äsken viimeksi niitä kaverille puhelimessa.
     
  11. jukkanum

    jukkanum 1st gear

    -55 cadillaciin tilasin jenkeistä Rubber steeliltä ja joitakin kumiosia suomesta Oitraconilta.(myy ainakin Steelin tiivisteitä.)
     

Kerro tästä muillekin!