Kokemuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mpower, 14.3.2009.

  1. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Onkos kilpailijoilla kokemusta titaaniventtiileistä?
    Lähinnä kiinnostaisi noiden käyttöikä,tarkoitus olisi laittaa imupuolelle,
    painonsäästöä tulisi noin 30 prosenttia.Näkyypi olevan e-bayssa uusia
    satseja kohtuuhintaan noin 300-400 taalaa 8 kpl.Vai oisko järkevämpää
    siirtyä ohuempiin venttiilinvarsiin teräsventtiileissä,tulos melkein sama?
     
  2. daimleri

    daimleri Gearhead

    yamahan (ja ehkä hondankin?) 4-tahtisiin crossipyöriin tuli noi titaaniset venttiilit joskus 5-6 vuotta sitten. tehtaan suosittelema vaihtoaika oli muistaakseni 11 tuntia ! ! ! ! :eek: :eek: :eek: :eek:

    setti maksoi muistaakseni joku 5-600 €, ja hinta oli siis listahinta suomessa. :odroll: :odroll:
     
  3. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Elikkä ajelee parin vuoden drag-kisat?
     
  4. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    mites nuo autokäytössä kestää kun mulla on tulossa katumottiin tollaset,
    eli tarviiko jo ruveta katteleen rosterivenoja tilalle :oops:

    ja kun joku kumminkin kysyy niin ne oli jo valmiina niissä kansissa mitkä ostin :p
     
  5. OL

    OL Gearhead

    ON kokemusta Titsku venoista, lähinnä kilpailukaytössä.
    Jos moottorillasi on tarkoitus ajella katuruisailua , miitenkejä tms ja silloin tällöin jopa käydä radalla hakemassa äärirajat moottorista
    niin käyttöikä on vaan siinä rajallinen että kesän jälkeen varmasti
    saa tarkastaa/hioa varsinkin nyky normipumppubensalla ajellessa
    seetipinnat ventiileistä. tuppaavat uppoilemaan hieman pelkällä rata
    ajelulla jos koko kesäkauden kurmoottaa ja vaativat Wear Capit-läsärit
    kun varret ovat päistään pehmosempia kuin rosterisissa.
    Jos et halua aika ajoin avata mottiasi ,niin laita Rosteriset ihan Sovinnolla.
    Sietävät paremmin katuajelua jos löydät kapeempi vartiset SOPIVAT
    ohjuritkin pitää muuttaa sopiviksi samalla.
    voit toki vaihtaa jos painonsäästö on tarkein kriteeri jos se
    valmistajilla löytyy valmiita Pro-Flow ja Severe Duty ventiili versioita
    eri moottoreihin, ne on valmiiksi kavennettu virtausta parantavilta alueilta .
    Mutta jos ajosi on kilvanajoa muuallakin kuin kadulla liikennevaloissa
    ja olet halukas availemaan moottorisi aina kauden päätteeksi
    ja talous kestää osien mahdollista vaihtoa yms muuta
    niin sitten vaan mitä parhaakseen näkee.
     
  6. micco

    micco 3rd gear

    Titaani on pehmeää tavaraa joten titaaniventtiilit on täytynyt pinnottaa jollain kovalla aineella etteivät ne uppoa istukoihin. Krossimopoissa jos ei pestä ilmansuodatinta tarpeeksi usein pääsee myllyyn epäpuhtauksia joka syö pinnoitteen venttiileistä ja ne uppoavat kanteen. Titaaniventtiilejä ei myöskään saa läpätä koska tällöin pinnoite lähtee ja venttiilit uppoavat kanteen. Näin minulle on kerrottu.
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Aika usein, ellei aina, näkee seetimateriaalina olevan jotain eri kamaa kun rautavenoilla. Keveyden takiahan noita yleensä käytetään, eli jos rupee olee venttiilin hallinnan kanssa ongelmia joko suurten osien tai äärimmäisten kierrosten takia, niin noilla titaaniosilla voidaan oireita leiventää. En tiedä kuinka nopeesti se sitten on vastassa tollasissa neliventtiilimoteissa joissa yksittäinen venttiili ei kovin valtava ole, Veikkaisin, ettei ihan heti.
     
  8. micco

    micco 3rd gear

    Lisätään vielä että titaaniventtiilejä on myös monissa katumoottoripyörissä. Venttiilivälysten tarkistusväli niissä on luokkaa 24tkm tai 48tkm joten tuskin välyksetkään hirveästi vaeltelee...
     

Kerro tästä muillekin!