Kokemusta Dodge Nitrosta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jus57, 7.12.2010.

  1. jus57

    jus57 Gearhead

    Nyt kun käyttiksenä ollut jo vuosia tuo Jeep GC niin minkäslaisia kokemuksia on ollut Nitrosta? Sehän on Jenkeissä joku Jeep Liberty.
    Jos vaikka joskus sortuis sellaseen???
    nimimerkillä:haaveissa vain.
     
    passerby tykkää tästä.
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kaveri osti tos just sellaisen dieselin.
    Käyttömaksut/verot yht. 841€/vuos, kyllä, hyvä Suomi.
     
  3. Zuski

    Zuski 3rd gear

    On siina Nitrossa ja Jeepissa jonkun verran eroja. Lisaksi jenkki-Nitrossa ja euroversiossaan myos eroja.
    Muovinen sisusta, kuten nyt perus jenkkiautoissa yleensa. Ajokokemusta ei itsella Nitrosta ole.

    http://www.allpar.com/SUVs/dodge/nitro.html
     
    passerby tykkää tästä.
  4. Simo

    Simo 1st gear

    Kokemusta ei ole, mutta harkitsin Nitron hankintaa. Kuitenkin päädyin vanhempaan Grandiin.

    Uudempi, Nitron näköinen, Cherokee (ei tuotu Suomeen) eroaa Nitrosta ainakin neliveto-systeeminsä puolesta, eli Nitrossa on vain takaveto ja part time neliveto valittavissa (pelkkä takavetomalli löytyyy myös). Cherokeessä on käsittääkseni 2wd, part time 4wd, full time 4wd ja taisi olla olla alennettu 4wd myös.
    Lisäksi Jeepissä on lyhyempi akseliväli.
    Samalta tuotantolinjalta tulevat ulos.

    Cherokee => USAssa Liberty
     
  5. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Aikas muovinen härpäke oli kun tossa taannoin moista katseltiin... Ei vakuuttanut vaikka merkki "oikea". :lol: Ainoastaan dieselinä ottaisin jos ottaisin..
     
  6. jus57

    jus57 Gearhead

    Tuo 4L.bensa ihan vähän kiinnostaisi kun noista diisseleistä mitään ymmärrä...
    Suomen tarjonta näissä vaan pikkusen vähäistä,mihinhän heittää käyttömaksut tämmösellä?
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Suomeen on tuotu bensoja muistaakseni 5 kpl ja lisää ei kuulemma tule. Pikkasen olen tuollaista päässyt kokeilemaan ja ihan hyvä maku jäi. Kelpais mulle mut on liian kallis ja vain 2600kg koukku.
     
  8. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    nitro

    Yksi kurahyytymän työntekijän työsuhdeauto oli jopa R/T bensa. Heppu sanoi että harmitti kun autoa pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ei olis halunnut antaa sitä pois.
     
    passerby tykkää tästä.
  9. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Varmaan hyvä auto jos pitäisi pidempään,mutta eipä noita nykypelejä kauaa pidellä. Kova hinnanpudotus voi tulla tähänkin malliin,valitettavasti.Ei ehkä kovin haluttu vaihtoauto monessa liikkeessä jälleenmyyntiä ajatellen. Kaikki tietävät kulungit näistä.. Oli just sellainen se tilamalli "Journey" tms vaihdelaatikon rempassa ja sopivan hintainen oli aski kuulemma kun se viimein edes saapui tänne.Ajettu oli vasta 50tkm... :lol:
     
    passerby tykkää tästä.
  10. MudMax

    MudMax Gearhead

    Yllättävän vähänpä on tuotu bensakoneella :eek:
    Nettiautossa näkyy olevan yksi sininen R/T ja tänään näin liikenteessä hopeanharmaan R/T;n.

    Miulle ei nappaa Nitron muotoilu, eikä jakolaatikko ilman AWD-asentoa, eikä varsinkaan italialainen nokileka, joten ha-maastureista valinta olisi Grand Cherokee......
    Toki dieselkoneisten osalta saattaisi mieli muuttua todellisen ostotilanteen edessä otsaa lompakolla hieromalla :)
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Itsellä oli pari vuotta '01 GC bensana, aivan sika hyvä auto, ainut oli nää nykyiset,silloin kohta tulevat käyttämaksut, kevyt koukkupaino ja sit kärryn kaa iso ruokahalu. Kiertoon meni.

    Mut autona aivan sika hyvä.

    Vieläkin toisinaan kattelen Sveitsistä niitä et jos hakis vaimolle sellaisen.
    Vetäs tol Voortilla ne karryt ja muut painavat...

    Mut ne maksut ,ne maksut. :mad:
     
  12. Simo

    Simo 1st gear

    Esitteen mukaan maahantuojan tuomat bensa Nitrot ovat nimenomaan 4.0 (191 kW) V6 R/T malleja, muissa diesel.
    R/T-bensa oli dieseliä kalliimpi ja varmasti myös siksi vähemmän myyty versio.

    Perus 3.7 -mallia ei Suomeen tuotu.

    Kyllä noita R/T bensoja varmaan enemmän on, kuin n.5 kpl, kun sen verran niitä oli nettiautossakin myynnissä kerralla, vuosi pari sitten.

    Suurin osa myynnissä olevista lienee 2007 mallisia, vaikka käyttöönotto tapahtunut myöhemmin.

    Yksi havaintoni oli, että jo esittelyvehkeistä oli vaihdekepin nahkapussin vetoketju ratkennut.

    Dieselin vetopaino oli katsomassani mallissa 2500 kg.

    Vetopainoista tuli mieleen, että lähes kaikissa katsomis2ani 2002-2007 Cherokeissa oli keskenään erilaiset vetopainot!!

    Eli löytyi 2160, 2250, 2500, 3360 ja 3500 kg !?


    Tömäsin tuollaiseen artikkeliin (kelaa viimeisille sivuille)

    http://www.tosimies-lehti.fi/PDF/TM607.pdf

    "Hapankaalia ja Amerikan pekonia" :D
     
  13. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Myös kulutus saattoi vaikuttaa asiaan?

    Saattoi olla 6:kin. Noi oli liki kaikki maahantuojan työsuhdeautoina kun eivät kaupaksi menneet ja menivät liki samaan aikaan vaihtoon, olivat Autokeskuksissa myynnissä.
     
  14. wheelie wagon

    wheelie wagon 1st gear

    on kokemusta

    Meillä on -07 2.8d sxt ja muuten ainakin emäntä autosta tykkää, mutta on aivan järkyttävän kylmä auto jo kympin pakkasilla! laitoin jo koko nokan tukkoon jotta moottori edes hiukan lämpiäis mut ei mitään apua. Varsinkin kuljettajan paikka on tosikylmä puhaltaa täysin kylmää sillepuolelle. Joltain amerikan foorumila lueskelin et sitä ongelmaa on ollut, mutta en ymmärtänyt miten ovat sen korjanneet?? joku suulake vaihdettu ,mutta ei ainakaan suomen Rotkella osanneet sanoa aiheesta yhtään mitään....
     
  15. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Tuo valtionveroapu oli kyllä järkyttävä. 814e. huh. . .
     
  16. pile

    pile Gearhead

    n. kolme vuotta sitten kävin koeajamassa tuollaista diesel versiota ajomäärä n.19000km koneen puolesta auto tuntui olevan ok.mutta se ei kulkenut pätkääkään suoraa vaan vaelteli ja oli kokoajan ohjattava.
    kerroin tästä "viasta,ominaisuudesta" liikkeessä. niin meinasivat että autossa on jotain vikaa renkaissa ja ja antoivat koeajoon uuden koeajo käytössä olevan vastaavan auton sillä oli ajettu vähän li 1000km tein lenkin ja auto käyttäytyi täysin samoin. mutta kait tuo onki tarkoitettu pellolle eikä tiellä ollenkaan ajettavaksi.sisusta aika kivan näköinen mutta kovin halvasti tehty. ajelin siinä sitten rotken muitakin malleja kun tuo rotken osto himo oli iskenyt päälle. ja sen koeajo kierroksen tulos oli että meille ei osteta ensimmäistäkään rotke merkkistä leluautoa.jotenki vaan meni kertakaikkiaan usko amerikkalaiseen autoteollisuuteen täysin.
     
  17. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Re: on kokemusta

    Mitä olen ymmärtänyt niin eikös noi jenkki totket oo alunperin enempikin tarkoitettu kesäharrasteautokäyttöön millä kauniina päivänä cruisataan kaivarissa luu ulkona.
     
  18. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Nykydieselit tuottavat hyvin vähän hukkalämpöä,joten voipi olla aikas kylmä peli. Monessa tuontiautossa samaa problematiikkaa. Yleensä "pohjoismaihin" suunnatuissa versioissa on lisälämmitin (eberi /webasto) joka lämmittää ajon aikana matkustamoa... :lol:
     
  19. virta

    virta Gearhead

    Re: on kokemusta

    Varmaan sama moottori kuin 2.8 crd voyagerissa,siinäkin moittivat että kylmä on.Näkyy koko ajan heikkenevän tuo lämmön tuotto noissa dieseleissä-
     
  20. wheelie wagon

    wheelie wagon 1st gear

    KYLMÄ!!!

    Joo varmankin sama motti, siis joku VM Italialainen. Webasto on ja päällä kokoajan ,mutta ei mitään apua... tänään -26 muu perhe reissussa toppavaatteet päällä ja silti sisällä jäätyy reilun 50km maantieajon jälkeen. Eli siis Moparit on kesäautoja ja silloinkin vaan jos jokumuu on kuskina....
     

Kerro tästä muillekin!