Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. juk1

    juk1 3rd gear

    Kyllähän tuo pitää paikkansa mitä olen tuolla työ haiääsillä lasketellu menemään 13-14l/100km välillä tuntuu,että ei tuo edes riitä :odroll: . Toisaalta tuo on nelikko,että en tiedä kuinkapaljon vähemmällä takapotku menee.
     
  2. captainpera

    captainpera 2nd gear

    Pitänee paikkansa. Ainakin vanhempi vapari 2,4d Hiace ja varsinkin vanha nelikko-Hilux samalla motilla olivat käsittämättömän suuriruokaisia kokoisikseen varsinkin jos oli vähänkin kuormaa ja/tai kärryä perässä. Kukaan ei ikinä kommentoinut kulutuksesta yhtään mitään toisin kuin esim. tuon RAM:in kanssa, joka käytännössä vie vähemmän normiajossa, vaikka painoa on ja iskutilavuutta enemmän. Eroa on RAM:in hyväksi varsinkin jos vähänkin jotain kuskaa.

    Sama juttu omistamani 145 Volvon kanssa, jossa B20 motti. Kulutus sama/enemmän kuin pikkulohko-Chevyissä, vaikka kone/kaasutin kunnossa ja säädöissä. Kukaan ei ikinä kulutuksesta aukonut päätä tai ikinä kysynyt vakiokysymystä, että paljonko vie toisin kuin jenkkien kanssa.

    Varmasti on vastaavia esimerkkejä enemmänkin. Esim. vanhat idän ihmeetkään mitään taloudellisia ole ja eipä kukaan kommentoi kulutuksesta yhtään mitään.

    Stereotypiat istuvat vahvassa ja varsinkin tyypillinen kateus. Onhan se kamalaa ajatella, että miten tuolla on varaa tuollaisella ajaa! Onkohan tuo varakkaampi kuin minä. Pakkohan sitä on kommentoida. Itse olen heittänyt aina vettä myllyyn vaan. Kerran joku Nissan Kas-Kai -mies kommentoi Chevystä v-mäiseen sävyyn, että vie ainakin 30l sadalla. Vastasin, että 40l menee pintakaasulla. Hiljaiseks meni sekin ja lähti varmasti ilosanomaa levittämään. :lol:
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    En tiedä mitä idän ihmeitä tarkoitat mutta tuo allekirjoituksen kuvassa oleva Toyota Crown vei viimeksi mittaukseen kelvollisella ajolla (2001 syksyllä) sellaiset 15l/100km.
    Onhan se toki kuutoskoneella, 2-litrainen.

    Aikanaan mainostivat tuollaista (tosin neloskoneellista) lauseella:"amerikkalaiset tilat, japanilainen taloudellisuus."

    Voisin kyllä kääntää tuon lauseen toisinpäin.

    Isällä oli 15 vuoden ajokirjanpito neloskoneellisesta ja siinä kulutuksen vaihteluväli 8,5-18l/100km. :D

    Eipä kuulunut kulutuskyselyitä kumminkaan.
    Tai no joskus tässä muutama vuosi sitten entinen naapuri kysyi, että vieläkös se isäsi ajelee niillä isoilla autoilla. :odroll:
    No johonkin 100A:han tai pikku-corollaan verrattuna tietysti mutta 4,6m pitkä, 1,7 leveä. Ei se vielä kovin iso ole.
     
  4. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Allekirjoituksen kulkinetta tankatessa naapurimittarin bemaripojun naama näytti tältä :eek: Aikansa änkytettyään hän sai sanotuksi :

    "Ei tuo v*ttu voi olla bensakoneella"

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Kulutuksesta puheen ollen, melko tarkkaan 17 MPG menee.
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ai niin, kaveri siirtyi sitikasta ameriikanautokantaan (kuorkki vani 6.5TD) ja ensimmäisen tankkauksen jälkeen kommentti oli, että automaatti ei anna tankata täyteen vaan katkaisee 200€:n kohdalla.
     
  7. juha745

    juha745 Gearhead

    Kaikki jenkit kuulemma:
    -vie helvetisti bensaa
    -ruosteisia
    -rumia
    ...
    :eek: :rotfl:
     
  8. Jape105

    Jape105 Gearhead

    -eivät kulje mihinkään
    -laatikot luistaa
    -vanhanaikaisia ovat aina olleet kehityksessä jäljessä
    :)
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    nykyautoista pitäis sanoa vastaan:

    -tyylittömiä harmaita muovisia paskakasoja.
    -auton hinta tippuu 2 vuodessa puoleen
    -kallit vikakoodi viat
    -itse ei pysty korjaamaan juuri mitään
     
  10. MarkoT

    MarkoT 2nd gear


    Tota viimeistä lausetta on hoettu jo 80 luvun alusta asti. :rotfl: :rotfl:

    Kyl kaikki on korjattavissa se vaan vaatii hieman pidempää pinnaa.
     
  11. Make.S

    Make.S Gearhead

    ...meille tuli eilen just tommonen...
     
  12. captainpera

    captainpera 2nd gear

    Serkku oli paljonlauletulla pitkäkatollaan sukujuhlissa ja pitihän siinä yhden kaikkitietävän sukulaisukon (Nissa-Nisti) tietenkin avautua ensin kulutuksesta ja sitten päästöistä, kun siinä ulkona Auton vieressä oltiin. Serkku vaan totes, että mua ei päästöt kiinnosta ja lisäsi vielä ukolle, että sä voit mun puolesta pidätellä vaikka pierusikin, ettei vaan tule päästöjä!

    Sanoin, että se on asiasta noin huolissaanolevalle aiheellista kyllä: Metaani on 25 kertaa pahempi kasvihuonekaasu kuin hiilidioksidi!

    Naurunremakan jälkeen loppui kulutus/päästöaihe kuin seinään. :D
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    -vanhanaikaisia ovat aina olleet kehityksessä jäljessä
    Tota kommenttia en oikein ole ikinä tajunnu? Kun kuitenkin oli ilmastoinnit ym varusteet ensin ja automaatti laatikot ennenkuin itä autoissa synkronoidut manuaalit :lol:
     
  14. Lintzi

    Lintzi 3rd gear

    Äläs nyt, Faijan työkaveri oli joskus todennut että on ne japanilaiset fiksuja kun keksivät ensimmäisenä automaattilootan, tojotaan,70-luvulla... :rotfl:
     
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    joo ja autokoulussa aikoinaan että mersu keksi airbagin ja lukkiutumattomat jarrut 80 luvulla?? omalla nimellään ehkä
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ai toi on neloskoneella? Neloskone ko tuossa on?


    Kommentit 93 explorerista kun oli pelti auki. 4.0 v6 siellä pitäs ainakin olla...
     
  17. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Eilen kun kurvasin huoltamon pihaan Firebirdillä, kiinnittyi huomio paikallesaapumistani kovin tarkasti seuraavaan tankkausta suorittavaan mersukuskiin.
    Matkallaan kassalle hän sitten saapasteli viereen ja syy ihmetykseen selvisi: "siis sulla on nastat tossa alla, meinaatsä ajaa tolla talvella?"
    Moisesta sivistymättömyydestä ja silkasta hämmästyksestä toivuttuani kävimme sitten ihan rakentavassa hengessä keskustelun aiheista "kyllä, amerikkalaisella autolla voi ajaa myös talvella" ja "kyllä, amerikassakin on talvi"
     
  18. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Eilen tankilla käytyä keskustelua:
    Toyota-kuski: ai, sulla on tommonen klassikki?
    Minä: anteeks?
    Toyota-kuski: niin, tommonen Chevy Klassikki
    Minä: juu, siis Caprice...
    Toyota-kuski: määkin pelasin ja touhusin ennen noiden jenkkien kanssa, mut olin vaan vannoutunu Mopar-mies. Mulla oli useempikin niitä. Mut nyt ku tää bensan hinta on jo tämmönen, niin lopetin tuon touhun. Isot koneet ku hörppää tuota ainetta ihan reilusti.
    Minä: ai, minkälaisia pelejä sulla oli?
    Toyota-mies: no mulla oli kaksi kappaletta Chrysler Neoneita.
    Minä: no eihän siinä mitään...

    Siis oli kyllä pokassa pitelemistä tuossa keskustelun loppumetreillä :). Todellinen Mopar-mies, ja onkos se 2.0 litranen suurin kone noissa Neoneissa ;-)?
     
  19. impala67

    impala67 Double Gearhead

    vikaan neoniin tais saada 2.4 konetta. ainakin srt-versioon.
    olipa todellinen ex-moparisti
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!