Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. DX

    DX Double Gearhead

    juujaei, faijan CRV kyl tuntuis menevän mihin vaan ja tomaatin avulla kiskovan mitä vaan, luistonestonkin saa halutessaan napista pois,
    faijan edellinen sen auto oli nelikko-vito, käytännös pelkkä takaveto kun piti uppeluksista yrittää päästä liikkeelle, tuolla jänis- ja peuramettällä kaverinsa CRV oli se millä vito kiskottiin melkiin joka reissulla hangesta tai kelirikosta irti,

    nykyään niillä taitaa jo kaikilla olla CRV,
    paitti yhdellä ryteikköön sopivasti luhmunen lantaruisku jollain 31 tuumasilla gravel-kummeilla ja ajelee kuulemma harvemmin teitä pitkin,
    viihdyttää itteensä möyrimällä passipaikalla aina ihan vikasuunnasta.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ne on paikotellen tosi urpoja herneenvetäjiä.

    Kysyin jollain palstalla jotain mun oldsista ja kerroin selvästi että olen suomesta ja pahottelen huonoa englantia. Sit ne neropatit alo utelemaan että ootsä joku konservatiivi kun ajat tollasella, kukaan autoharrastaja ei tollasella malaice era häpeäpilkulla ajais, vaan äärikonservatiivit ajaa tollasella. Koitin sanoa ettei mun autovalinnat ole poliittisia eikä suomessa voi autosta päätellä mitä poliittista kantaa kuski edustaa ja varaa ei ole parempaan kun nää on vähän arvokkaita täällä, omasta maksoin 3000 luokkaa.

    Sieltä alko tulla kaikkiea outoa takas. Ne tivas että kyllä sun täytyy olla konservatiivi, ei helvatti vastustatko obamacarea?? Vittu mikä rebublikaani apina. Toinen tuli huutamaan että over 3000 bucks????? Sun täytyy olla sekasin. Noita saa romikselta ilmaseksi, ei jestas sua on kusetettu lol. Koitin selittää että mua ei tein obamacaret vois vähempää kiinnostaa kun en siellä asu(en siis sillon edes tiennyt mikä se edes on ennen wikipediasta kattomista)u ja että te siellä amerikassa saisitte täyskokosen 70 luvun lopun lincolnin samaan rahaan mitä manuaalilaatikollisia 240 volvoja, 96,'99 ja 900 sabbeja että kyllä minä olen se vähiten kusetettu kun olen noita kaikkia ostellut alle tonnilla ehjiä. Ei kuulemma mistään saa noin halvalla, paskaa puhut, varsinkaan suomesta. Vittu mikä äijä, eiks kukaan voi bannata tota trollia. Lähdin ihan bannasmattakin.
     
  3. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    ^Ja mua ihmeteltii taannoin yhes keskustelussa ku osaan ajaa manuaalilla. (kortti kerkes olla yli 4vuotta ennen ku ekaa kertaa tomaatin rattii pääsin anyway.....) Kuulemma nainen ja manuaali on täys mahdottomuus. Lisäks et ajanu kummanki puolen liikenteessä useita vuosia. :D

    Nojoo jenkkiläiset, hommaa manuaali siellä nii sitä ei kukaan pölli ku ei ne osaa ajaa niillä.
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ok, taisin itse päästä vähällä...
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Outoa että oldsmobile on ollut se konservatiivinen merkki. Mikä lie buick ja cadillac sitten?

    Ohan se olssi tainnu pappa-osaston vehje olla mutta mustat ajaa vaan chevyllä ei kö? :D
     
  6. qaw

    qaw 2nd gear

    Ihan vähän vaan tuli mieleen taannoiset hondamies-mainokset :D
     
  7. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Ei oo kyllä jenkkiforumeilla ollu koskaan mitään ongelmia, johtuu ehkä siitä että harrastelee noita vähän valtavirrasta poikkeavia merkkejä/malleja. Pienemmissä piireissä on pakko sielläkin olla hiukan joviaalimpi :) Ja amc/jeep piireissä manuaalivaihteetkaan ei ole mitenkään vieras aihe siellä, ite en kyllä sellasella suostuis ajaan:D
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    [QUOTE="Karpov, post: 2933766, member: 617smobile on ollut se konservatiivinen merkki. Mikä lie buick ja cadillac sitten?

    Ohan se olssi tainnu pappa-osaston vehje olla mutta mustat ajaa vaan chevyllä ei kö? :D[/QUOTE]
    Taitaa noi kaikki jenkkimerkkiset perinteiset henkilöautot olla pappaosastoa. Nuoret ajaa kai suveilla tai euro ja japsiutoilla
     
  9. Siltalankulma

    Siltalankulma 1st gear

    Jos sanot olevasi suomesta niin ne saattaa kysyä, missäs osavaltiossa se on. Heidän koulu systeemit on aika kaukana suomalaisesta. Siellä ei kaikki puhu hyvää englantia eikä liioin kirjoita, joten pitivät varmaan paikallisena. Ainakin syvässä etelässä mulla on vaikeuksia ymmärtää mitä he puhuvat.
    Mulla on työkaverina syntyperäinen jenkkinainen joka ajaa manuaali Corvetella, siis Usassa.
     
  10. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    tänään juttelin aidon amerikaanon kans. oli pojan koulukaverin amerikansukulainen tullu ihmettelee savoo.
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Monesti unohtuu karttaa miettiessä, et kyllähän me tiedetään, et rooma (sacramento) on italian(kalifornian) pääkaupunki

    Ameriikka on euroopan kokoinen ja koulut on suuntautunut muihin aineisiin kuin euroopan maantieteeseen, eihän suomessakaan opiskella usan maantiedettä kouluissa kuin yleissivistyksen vuoksi samalla kun kaikki mailman vuoristot (jolla ei taida olla mitään merkitystä tosielämässä)
     
    |Lake| tykkää tästä.
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Juu ja sekin unohtuu usein (itseltäkin) että Amerikka koostuu n. 35 valtiosta ja kahdesta maanosasta.

    Niin ja Amerikka on yli 4 kertaa Euroopan kokoinen.
     
  13. Ranee

    Ranee Gearhead

    Viime keväänä ensimmäisiä kertoja olin tankkaamassa tuota w250 Dodgea. Mittarikentälle kurvaa 02-07 Corolla josta vanhempi mies pomppaa ulos ja katsoo mustaa pistoolia minun kädessä ja tuumaa: jaa se on oikein tiisseli, sittenhän siinä on Cummins se on hyvä moottori, en kerennyt mitään kunnolla vastata kun hän jo sukelti takaisin rollaan ja poistui paikalta.

    Olisi ollut mahdollisesti hauska pitempäänkin keskustella aiheesta kun tietoa tuntui olevan ja vartavasten tuohon kylmäasenmalle pysähtyi vain kysyäkseen tuota moottoria.
     
  14. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Virolainen vanhempi rekka-kuski kehu olssia eilen ja nosti peukkua ku näki lapset kyydissä. Sano et kaipaa niitä hyviä vanhoja aikoja jolloin autot oli peltiä eikä muovia.
     
  15. Hellfirebird

    Hellfirebird Gearhead

    kyytiläinen tilavasta jenkkimaasturista: "vitut siitä ympäristöstä, minäkin haluan kyllä tämmösen". asiat vaihtaa tärkeysjärjestystä kun ahtaissa kotteroissa matkustaneena ekan kerran pääsee istumaan herroiksi :p
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Chevy C20, 6.2D ja T5 manuaali.
    1. Paljon kuluttaa. Sanon lukeman. Ei voi viedä niin vähän dieseliä. Maantie 8-9l ja kaupunki n.12l.
    2. Jumalauta on hyvät äänet, onko toi isolohko yms. Ei se on diesel suorilla putkilla. Täh, ei voi olla...
     
  17. juha745

    juha745 Gearhead

    Sain Belvederen liikenteeseen, siitä seurasi ainaki nämä:
    "Sulla on hieno auto!" -pizzan myyjä nainen
    Jotkut naapuruston pennut juoksi pitkään auton perässä ja jäivät ihmettelemään autoa pihalle kun menin kotiin. Ja tietenkin lukemattomia sormella osottamisia kun ajaa tollasten pienten tyyppien ohi.
    "Oot hankkinu uuden auton!" -työkaveri
    "Kulkeepas tää tautisen kovaa!" -kaveri
    "Itekö oot verhoillu nuo penkit!!?! Onpas hienot!" - talli johtaja mies

    Tähän mennessä pelkkää positiivista siis, kulutuskyselyitä odotellessa...:cool:
     
  18. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Testasin ONNIbussin ja Hesasta ulos valuessa Arabianrannassa vastaan tuli Jenkki. Noin 3v poju huusi bussissa "Kato iskä miten hieno auto!" Iskä oli EVVK, joten poika ei ainakaan häneltä ollut saanut vaikutteita mutta silti tunnisti erikoisen auton kun sen näki.
    Auto oli '60 alun "two-tone" T-bird. Rekkarin numerot 66.
     
  19. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Päiväkotilasten päivän kohokohta:

    Pari n. 4-5v poikaa kiikku aidalla tähystämässä ja toinen huudahti
    -NYT SE TULEE! Ja alko deltan osoittelu (samalla semmoi 4-5 poikaa rynnii vauhdilla pihan perältä siihen aidalle ihmettelee)

    Ohi kävellessä yks pojista vähän taaempana tuumaa ääneen hyvin surullisena.

    -Meil on vaa ooppeli. (purin hammasta yhteen ja yritin olla nauramatta tilanteen koomisuudelle, en toisen lähes itkuiselle äänelle ) :D
     
    12345678910, caprice305, pas2 ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    ^Tuosta tuli mieleen ku pari kolme vuotta takaperin äsmarketin parkkiksella nousin fuselageavosta ja pikkupoika huusi: "Iskä, ostetaa meilleki tollanen!"

    Iskä paino uudehkon mersunsa kaukosäädintä, takaluukku avautu ja emäntä rupes nosteleen kauppakasseja sinne: "Ei osteta." Ja katse tuli niin nokanviertä pitkin että... :p
     
    Crash_ tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!