Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Äkkiä se maailma muuttuu, ei niitä ennen ollut mitään pokemon-kortteja ja tietokoneitakin melko harvassa.
    Kavereilla oli PC-kone, silloin kun muilla vasta oli C64 (mk1) ja siellä käytiin pelaamassa Leisure Suit Larrya. Ja telkkarist katseltiin ritari ässää sekä katuhaukkaa.

    Edelleenkään tuota jeeppiä ei vissiin amerikkalaiseksi mielletä, kun niitä normaaleja kulutuskysymyksiä yms. ei ole tullut vastaan.
     
  2. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Jethro morkkas Astroa äsken telkkarissa kun joku juippi oli Astroa ihmettelemässä konepelti pystyssä, "kun ei vaan ois vesipumppu menny, vesipumpun vaihto tollaseen vanhaan paskaan on vittumainen homma" :D
     
  3. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Tankkaamaan mennessä mittarilla ollut neiti työntekijä tuumasi: "Onpa siinä möreät äänet" ja kun kurkkasi renkaita: "Ja hirveen leveet renkaat!" (Jeepissä Magnaflow putki ja 295 takana)
     
  4. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Pääsääntöisesti positiivista. Eivät varmaan kehtaa tulla "aikuiselle"aukomaan. Kun ajelin juuri kortin saaneena Monacolla tuli joskus kommenttia. Esim. tuosta saisi monta kiloa metalliromua.
    Pitkään kyllä miespuolinen työkaveri leikkisästi kettuili Nyypäleestä, mutta loppui kun sai ajaa sillä :rolleyes:
     
  5. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Tuli tuossa töissä ollessa mieleen yksi kommentti, en muista keneltä kuulin, joku puolituttu kai. Muistan vaan kuinka oikein pokkana sanoi, "Juu'u, nää jenkithän on semmosia että kannattaa ostovaiheen jälkeen käydä about kaikki pultit & mutterit läpi autosta, että on varmasti kiinni"

    Ite seison kysymysmerkkinä vieressä, "Jaa?..."
     
  6. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    "kyl voi sit perkele ol yksien polttimoiden vaihto tehty vaikeeks.. kun pitää koko lamppu repii irti ja se on ruuvattu peltisillä prikkamuttereilla.. ei mitää helevetin järkee tommosis. ja tietenki ne on sekä ruosteessa että suojamassassa ettei vaan aukee kunnol. kulmatkin on käännetty kaljuksi näistä pirun mutterivirityksistä jo aiemmin. ja tietenkin lamppujen ruuvit on jotain hiton erikoiskierteellä varustettui ettei niihin ny tavallista mutteria sais kukaan laitettua.."

    minä itte ittekseni kommentoin yksikseni kun takavaloja vaihdoin. hieman enemmän tosin taisin käyttää kirosanoja.

    -----------
    "mä niin arvasin että sä kyllä pidät huolta että saat tämän käyntiin ja haettua meidät tällä eikä millään tavallisella autolla." -siskon mies-
    ----
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Eihän tuo nyt ihan tuulesta temmattuakaan ole.
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mitä eroa on jenkin pulteissa ja muttereissa vrt euron tai japsin?
     
  9. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    tuumakoot ja millit. euroissa vielä eri kokoisia millisiä kuin japseissa. ja tietenkin philips ruuvit ja jis ruuvit. toisissa on isommat (virhe) toleranssit.

    ja sittenhän on vielä kliseisesti:
    jenkkejä on voinut vuosien ratossa ropata kaiken tasoiset harrastelijat.. ja usein pikkuisen vielä kaljan voimalla ja yllyttämänä.. ja kun ilta menee myöhemmäks voi unohtua minkä mutterin kiristi ja minkä ei.. tai kaverin piti se kiristää mutta unohtui että se lähti jo kotia ennenkun oltiin niin pitkällä.

    eurot ja japsit taas ovat kai pidempään käyttöiästään ammattimekaanikoiden huoltamia.. eivät muutu "harrasteautoiksi" joita omistaja ja sen tutut "korjailee ja harrastelee" huvikseen. ei ainakaan ihan niin aikaisessa vaiheessa mitä vanhemmille jenkeille on käynyt.

    ja jotenkin tuntuu että ei niitä japsi eurokoneita korjailla niin usein niin alkoholivetoisissa ruuvaussessioissa joissa harrastejenkkejä korjaillaan.. "osastoa, siinä kuudennen kaljan jälkeen se tuntui tosi hyvältä idealta alkaa korjaileen autoa.. pari mäyräkoiraa kun tuli ostettua. ei lopu kaljat kesken ainakaan illalla."
     
  10. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ja karavaanarit sanoo isoista jenkki motohomeista että niissä ei ole etuakselilla jarrujakaan koska jenkit ei kuormureissa niitä käytä etuakseleissa.ja olemme jo 2010 luvulla ,ei voi kuin ihmetellä kansan tietoa,lisää keppanaa päähän.
     
  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ja se kuormureiden etujarruttomuuskin jäi 60-70 -luvulle.
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Niin siis kyse oli tietenkin uusista autoista, ja nykyään varmaan saavat jo pultit momenttiin tehtaalla.(?)
     
  13. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Karavaanareiden jutut jäi sinne 80 luvulle.
     
    Karpov tykkää tästä.
  14. ChevaMan

    ChevaMan 2nd gear

    Työkaverilla tais olla huono päivä taannoin... Valitti jenkkejä joka asiasta, liian isoja, vie liikaa bensaa ja jne.. Kuitenkin viimeinen kommentti oli jäätävä "Automaattilaatikot on aivan paskoja, koska niillä ajaessa joutuu kokoajan vaihtamaan vaihdetta" :D:D:D
     
    Muokattu: 13.5.2016
    jaketin, talonmiehen vapaapäivä ja Nyypäle66 tykkäävät tästä.
  15. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Perjantai-iltana Viialassa kuultuna pyörätieltä:
    - isi, mikä auto tuo on ?
    - se on jenkkirauta, hieno auto.
     
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    On ne. Ja vielä raakana kun ei ole edes kytkinpoljinta.

    Jossain kommenttipalstalla näin nootin että suomalaiset ei osaa ajaa automaatilla kun painetaan kaasua ja jarrua yhtä aikaa. Se nyt vaan on niin että jotkin automaatit (esim. Lumina) pyrkii niin hanakasti eteenpäin että ruuhkaliikenteessä saa seistä melkein koko ajan jarrulla, muuten tulee edellä menevän hanuri turhankin tutuksi. Moottorijarrutusta ei ollut sitten yhtään ja paikaltaakin kun jarrun nostaa niin jo mennään. Vokkelossa taas on jarrua, välillä kun ajaa jollain muulla niin risteykseen tulessa kun Volkkarilla höllää samassa kohtaa niin saa vielä kaasutella uudestaan että pääsee perille.
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Talliin ajellessa volkkarin loota on ehdottoman surkea
    Voyager on kiva ajella talliin kun se ei löysää vaihdetta ja valahda taakseppäin, niin et peilit karsiutuu karmeihin ja amerikkalaista voi seisottaa kaasulla vaihdepäällä, volkkari päästää vaihteen pois
    Volkkarilla pitää pitää kierroksia ja jarrua et pysyy vaihdepäällä eikä karkaa ulos, äkkinäisellä tekee sen et vääntää peilit nurin ja kun painasee kaasua paukasee ne vielä uudestaan karmeihin
     
  18. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ei meidän Volkkarissa tuollaisia ominaisuuksia vaikka muita omituisuuksia onkin. Niistä taisin jo avautua jossain muussa ketjussa.
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ryömittämään mäessä ei paku volkkaria pysty kun laittaa laatikkoa vapaalle ja sit karataan taakseppäin ja polkastaan kaasua niin kytkee kolauksella kuin sintterin ylös päästäisi ja nykäisee puolmetriä eteenpäin
    Toisin ny se seisoo lootavikaisena : /
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös automaattiloota tykkää kyttyrää jos sitä pitää vaikka mäessä vaihde päällä ilman kaasua paikallaan?
     

Kerro tästä muillekin!