Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. Missi

    Missi 1st gear

    "Mitä hienoo on tommosissa bensarosvolotukoissa, hirveen näkösiä"-kommentoija miespuolinen ja kyseessä oli `59 käkkylä(ei oma)..Hyvä etten antanut ympäri korvia.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    -Itse olen vasemmalle"kalleellaan" ja ajan jenkillä.Detroitin duunarithan on niitä väsännet vai kuinka? Eli jätetään tuo politiikka pois harrastuksesta!
     
  3. starcraft

    starcraft Gearhead

    Mulla oli ekana autona -80 luvun puukylki farmari ja sen kanssa ajellessa tuli kuultua kaikenlaista:

    Yleisin kysymys oli tietysti bensankulutus ja siihen yritin eka vastailla asiallisesti mutta sitten tuli keksittyä sanonta että se vie sangollisen päivässä. Kesäautona oli silloin duster jossa oli vähän isompi kone jota oli pikkusen viritetty joka veikin sitten kaksi sangollista päivässä...

    Puukyljistä aina silloin tällöin kysyttiin että onko ne oikeesti puuta?

    Työkaverit sai sitten yhtenä talvena uutta puheenaihetta kun oltiin yövuorossa ja pakkasta oli jotain -33 astetta eikä mun auto ollut lohkolämppärissä. Aamuyöllä monet työkavereista kävivät koekäynnistämässä omia autojaan ja tulivat sitten kysymään että lähteekö sun auto käyntiin? No sitähän piti mennä koittaan ja ei muuta kun kaasupoljinta pumppaamalla kunnon annos bensaa kurkkuihin ja kääntö avaimesta ja hetihän se jysähti käyntiin. Tuosta on käyty töissä kahvipöytä keskusteluja vielä vuosi-pari tapahtuman jälkeenkin tyyliin se pojan jenkki oli kyllä hyvä lähteen talvella käyntiin....
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kummisetäni hiilostettiin pihalle Rakennustyöväenliitosta 1980-luvun puolivälissä. Aiemminkin oli porukkakatsellut nenänvarttapitkin, kun autona oli ollut farmari-Taunus..

    No 80-luvun alussa vaimon opinnot veivät perheen Texasiin muutamaksi vuodeksi.
    Takaisin tultua ja Amerikan muuttoauto
    duunipaikan parkkikselle ajettuna aiheutti
    ko. liitossa , joka eli vielä K. Tshernenkon aikaa lievän ylikiehunnan.. Ei auutanut kummisedälleni kuin ruveta yksityisyrittäjäksi..

    Kyllä se varsinkin ennen oli kovin Itäsidonnaista toi jenkkien halveksunta..
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No ite kun olin ostamassa jenkkiä, niin tuli isältä kommenttia, että eihän niillä mitään tee osta lada (itäsuuntaunut ajatusmalli) tms.
    Tänään sitten 4 vuotta myöhemmin ekan kerran myönteinen kommentti:
    Onhan tämä ihan muuta kun joku ruosteinen toyota (sorry Z28 :smile: )
     
  6. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Varmaan näin. Olihan Suomessa ennen sotia sellainen sanonta että "Kellot Sveitsistä, kamrat Saksasta ja autot Ameriikasta.
    Joka mies tietää kyllä ettei sodan jälkeisetkään jenkkiraudat mitään susia olleet, eli politiikan piikkiin menee aikalailla.
    Mutta sinä siellä joka sanoit että "politiikka pois harrastamisesta" -mieti hieman! Et voi ketään muuta ohjailla poliittisesti kun itseäsi ja ehkä lähipiiriäsi. Olen itsekkin pers-aukinen duunari, ja koen ongelmaksi sen että usein (tahallaan) sekoitetaan ulko- ja sisäpolitiikka keskenään. Ei me täällä Suomessa saada latin latia enempää palkkaa ajaa väki jenkeillä tai ei, tai vaikka jenkit olis nuolleet nekrujen persettä sitten vuoden 1 tai 2 -EI AUTA!
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    rakentajana tiedän tuon mitä nimetön kirjoitti kummiserän vaikeuksista mun mäkemys on että kaikki jotka ovat rakkennusliitossa olleet ja osittain vieläkin ovat kateita pahoja kommunisteja ja nyt muka vain vasemmakke kallellaan kommumisteja ne on silti olin itse vielä sellainen alta 20:nen loppi kun mulle kävi vastaava tilanne vaasassa että istuttiin yks ukko pihalle en eres silloin käsittänyt mitä sen ukon auto siihen vaikutti kuinka hyvä rakentaja se olis ollu mutta myöhemmin tajusin että kaveri ei ollut kommari
     
  8. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Itse olen sen verran nuoremman polven harrastaja, etten ole kuullut kuin villejä huhuja takavuosien itä-länsi maaotteluista. Silti vieläkin varsinkin työmailla tai jossain kulmakuppilassa kuulee mitä merkillisimpiä kommentteja tyyliin; täytyy olla porvarin poika tai kriminaali, kun on varaa ajaa tollasella. Missään tapauksessahan amerikanautoharrastaja ei voi tienata rahojaan esim. ylitöillä. Ko. tyypit saa kyllä hiljaiseksi, kun kysyy, että mistä itse sait rahat mökkiin Saimaan rannalla, omakotitaloon, turbo-Volvoon tai Mallorcan matkaan, kun itse en moisia rahoja saa millään kasaan työnteolla.
    Yksi jäätävimmistä kommenteista tuli ex-pomolta, jonka mielestä mun lintta-Rambler pitäis polttaa! Äijä itse tosin oli oman Passattinsa kanssa vähintään kerran viikossa puoli päivää poissa, kun auto piti viedä syys- tai keväthuoltoon, tasakilometrihuoltoon, joku vika korjattavaksi tai esim. pyyhkijänsulat vaihdettavaksi.
    Huomattavasti miellyttävämpi kommentti tuli sedältä tannoisen kämppäni erittäin ahtaassa parkkihallissa. Kysyi, että oletko ammattiautoilija, kun parkkeeraus sujuu noin näppärästi. Auto oli Mercury Grand Marquis stw. Ajokortti oli siinä vaiheessa 6-7 vuotta vanha, enkä mä aja kuin n. 15 tkm vuodessa.
     
  9. Minua vituttaa se kun kysellään aina että että mikset ole jenkillä liikkeellä.

    Eli aina saa kertoa miksi en aja, ajan silloin kun huvittaa.

    Ruvetaan kyselee onko vikaa ym ym roskaa, eikö ole varaa, blaa blaa.

    Kateellisten pölinöitä!!!!

    Rikon sen seuraavaksi!
     
  10. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    "Muuten ihan hieno, mutta miks tossa pitää olla moottori konepellin päällä?" -nimeltä mainitsematon henkilö `66 Blower Chargerista :smile: "voikohan se olla totta kun näin yhdessä corvetessa 1.3 merkin takana...että siis onko siinä muka niin pieni moottori?"-kaveri Corvetesta johon oli pilalla laitettu "1.3" merkki taakse :smile: "En varmasti osta jenkkiä kun pitää käydä samantien tankkaamassa, kun ajaa kotoa kaupunkiin"-ehdotettiin kaverille jenkkiauton ostoa...hänellä on kotoa kaupunkiin matkaa 1km :smile: "Impala on älyttömän hieno auto!"-naishenkilön kommentti asiaan, kun kaveri oli sanonut jotain ohi mennen jostain 60-luvun Impalasta.. "Onko tossa veekasi vai kutonen?"-kaveri sanoi tämän`70 Chevelle 454 LS-6:sta :smile: "ihan liian hiljaset äänet!"-Kaverin tyttöystävän kommentti isolohko-satellitesta joka otti rajun kiihdytyksen :smile: "jotkut jenkki muskelit on perseestä, mutta jos olis semmonen laitettu civic niinkun hurjapäissä vois lähtee jonkun ferrarin kanssa viivalle"-erään tutun vakavalla naamalla sanoma kommentti yhteen auto aiheiseen keskusteluun :smile:....

    _________________
    Fashions fade,real style never does.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mr.Muscle 2003-05-26 00:13 ]</font>
     
  11. OK

    OK Gearhead

    Joskus taannoin työpaikan tupakkipaikalla vanhatparrat/komma...t alkoi huolestua kuinka tuollainen -71 Challengeri saastuttaa ilmaa. Kun valaisin heille hieman asiaa että -71 vuonna jenkit on alkanu käyttämään lyijytöntä bensaa ja että mun Dodge käyttää sitä myös. Olivat hieman haavi auki, eivätkä varmaan uskoneetkaan.
    Keskustelu käytiin silloin kun lyijytön tuli suomeen ja meidän työpaikallakin oli juuri joku "pönttö" ostanut sellaisen uuden auton johon kävi vain lyijytön bensa, jota ei edes omasta kylästä saanut.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    En itse omista (vielä) jenkkiä, mutta tuli mieleen tapaus joka sattu lapsena.
    Oli kummisedän häät ja autona oli 59 caddy.
    Ite olin sulhaspoikana ja matkalla ravintolaan kysäisin kuskilta miks tää on noin kova ääninen? Takana oli romua niinku yleensä hääautoissa tuppaa olemaan.
    Voin vaan kuvitella miltä kuskista tuntu, mutta kaippa hän ymmärsi kun ikää mulla oli jotain 6-7 vuotta. Siitä kyydistä asti olen halunnut itselleni jenkkirassia ja muutenkin kiinnostunut autoista.
     
  13. hagle

    hagle Gearhead

    Onks toi sevi vai letukka???
     
  14. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Joskus 10 vuotta sitten eestiläinen kaveri totesi 245/60/14 renkaista, että "leveat rattaat". Eikä siitä ole kuin pari kuukautta, kun kuulin, että Mustangissa on huonot jarrut (TM testasi rumpujarruista Mussea vuonna 64).
     
  15. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ihmisillä on joskus vaikeuksia jenkkiauton tunnistamisessa... "Onks toi Lada?" -´64 Chevy II "Onko toi Volvo?" - Chopattu ´51 Mercury "Onko toi auto tehty Neuvostoliitossa?" - ´60 Cadillac
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    En ymmärrä näitä "ku ne vie niin paljon bensaa"-tyyppejä ja heidän huolenaihettansa. Kukaan muu kuin mä itse ei osta bensaa omaan tankkiini. Siis kaikki mun pussista.

    Kait ne menevät myös löpölämmitteisen ok-talon omistajille kyseleen paljonks sun talos vie öljyä ja en mä noin isoo taloo ostaisi..

    60-luvun pappa poltti '34 Ford Coupe romun ja kirosi: "Suatana kun nää jenkit vie paljon bensaa, tähänkin meni koko kympin kanisteri!" :smile:
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pari kertaa olen saanut idiootit hijaiseksi kun ne kysellyt et mitä järkeä tos hommas on sanomalla vaan suoraan ettei mitään,mulla on kusta päässä!
     
  18. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tai vastaa niinkuin yksi ukko tankatessaan konepeitto auki isolohkochevyänsä äijälle joka sanoi että "tuo se vasta mahtaa olla kallista autoilua" niin ukko oli kuitannut:
    "se vaan saattaa köyhästä siltä tuntua"
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    Heh toi oli hyvä, putosin kerrasta :lol:
     
  20. nakke

    nakke 3rd gear

    Kun ensi kerralla kuulet jonkun sanovan, että "mahtaa viedä paljon bensaa", niin vastaa: "Juu, ei näillä köyhät ajele!" Eiköhän lopu näsäviisastelu siihen...

    Itselläniu oli koulumatkaa 600 metriä, johon kuului puolivälin paikkeilla yksi oikealle kääntyvä risteys. Risteyksen kulmassa oli aikuiskoulutuskeskuksen rakennus, jonka pihassa oli usein aamuisin tummaihoisia, ulkomaalaisia opiskelijoita savuilla. Oli hauskaa seurata niiden ilmeitä, kun 300 metrin päässä ´64 Fleetwood hörähti käyntiin, lipui hiljaa puistoa pitkin ja kääntyi keskuksen kohdalla oikealle, jatkoi matkaansa vielä toiset 300 metriä, jonka jälkeen se sammutettiin. Ja meitsi hyppää ovesta koulureppu kainalossa ja painelee opiskelemaan. Tämä siis joka aamu. Oli aika hölmistyneitä ilmeitä mustilla miehillä ja varmaan tarkistivat heti illalla pankkitilin saldosta opintotukensa määrän. :smile: Ajattelin joku aamu pysähtyä esittelemään tyypeille Caddyn afrikkalaista alkuperää olevia puulistoja, mutta en ikinä ehtinyt. Oli niin pitkä koulumatka, että olisin saattanut myöhästyä...
     

Kerro tästä muillekin!