Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. pas2

    pas2 Gearhead

    keskustelua Scottsdalestani:

    -kuinka iso kone?

    5,7 litraa

    -bensa vai diisseli

    bensa tietty, kun se dieselvero on niin suuri.

    -vie vissiin paljon bensaa?

    En tiedä, bensamittari ei oikein toimi


    Joku höpisi joskus, että automaattiauto on huono, kun se vie niin paljon bensaa ja on laiskempi kun manuaali...

    Toinen totesi, että automaattiautossa ei ole tuntumaa...
    Ennemmin lepuutan oikeaa kättä sohvapenkin selkänojalla, kun vatkaan keppiä lattialla ja saan "tuntumaa" :smile:
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Automaatti laatikon arvostelijoilta voi aina kysyä että "eikö se manuaali kepin vatkaaminen ole jotenkin niin... homo-eroottista, miten sä sellaisesta tykkäät, ei mun ainakaan tee mieli puristella mitään keppiä ajaessani..."
     
  3. SamiL

    SamiL Gearhead

    Viime kesänä kuuntelin vierestä kun eräs selitti tuttavilleen minun Checkeristäni, että "noita vietiin takavuosina paljon Amerikkaan takseiksi. Auto on tshekkiläistä valmistetta ja siitä sen nimikin tulee..."
     
  4. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Yks ihan hauska, ei varsinaisesti kommenti mutta kuitenkin, omalle kohdalle sattunut on muutaman kesän takaa eräältä leirintäalueelta.

    Vekslailin siinä vaunua paikalleen vähän ahtaamman mutkan taa parin teltan välistä. Siitä lähimmästä teltasta kävi pari kertaa päitä ovesta katsomassa Oldsin puskuria aika läheltä, ahdasta kun oli. Teltassa kävi kova posmitus josta en tosin ymmärtänyt sanaakaan. Kun sitten aloin ottaa peilejä pois ja avasin sitä varten konepellin, tuli kyseistä teltasta 3 äijää salamana kuikkimaan pellin alle. Sanakaan ei vaihdettu, äijät kuikki konetta suu supussa ja meitsi irroitteli peilejä. Sain peilit irti ja löin lootan kiinni. Äijät meni telttaansa ja posmitus jatkui.

    Aamulla lähtöä tehdessä peilejä laittaessa sama kuvio; kolme äijää teltasta ulos ja eikun konetta tuijottamaan, tavuakaan ei puhuttu. Löin laatikon kiinni jonka jälkeen rohkein äijistä avasi sanaisen arkkunsa lyhyesti mutta ytimekkäästi; "Benzin or diesel?" Vastasin jotta bensa. Sama äijä jatkoi "how big?" Vastasin taas asiallisesti että 350cid.

    Tämän jälkeen tämä puheliain ojensi molemmat kätensä kavereille ja kaverit löivät tälle rahat kouraan. Olivat ilmeisesti lyöneet joutessaan vetoa koneesta :smile: ja rohkein bensaa veikannut keräsi potin.

    Toisen kerran taas pohjois-norjassa joku paikallinen taiteilija lauloi maamme laulua paria värssyä kiitokseksi heidän taloutensa pönkittämisestä tuumien samalla että allekirjoittaneellakin kannattaisi olla oma öljylähde. Ei viittinyt sille päätä aukoa, lauloi sen verran ansiokkaasti.
     
  5. ply72

    ply72 1st gear

    Vakuutus yhtiön tätille sanoin siellä asioidessa että plymouthiin on vaihettu isompi kone, täti kysy että no minkäs kokoinen, vastasin että seittemänpilkkukaksi litraa, ja täti vastas että voi kamala, vastasin että näin on.

    toinen juttu tämä ainainen syökö paljon, vastaus on että syö tietenki, eivät kysele enempää...
     
  6. impala67

    impala67 Double Gearhead

    59 caucosta; onko se viiskakkonen villys?

    65 impalasta (sivustakuultuna); jaa että pääsee alle 20 litraan sadalla? no mutta kyllä sää siinä ainakin alamäet rullaat vapaalla!

    "jenkki ei oo koskaan osannut tehdä automaattilaatikoita"

    "no onhan näissä näköä ja kokoa mutta entäs tehot?"

    63 starttivikaisesta tbirdistä; "mulla oli ihan samanlainen valiantti, siinä vika oli aina solenoidissa, koita sitä, mä sanon, koita sitä..."

    suomiletukasta;
    K:"mikäs kone tässä on?"
    minä(luullen asialliseksi kyselijäksi);
    kaksviiskymppinen kutonen.
    K:"että yli kaksi ja puoli litraanen"
    minä; niin siis kuutiotuuma vastaa n.16,38 kuutiosenttiä.
    K:"jaa kuustoista litraa! ei voi olla niin paljoa!tarkoittakko kulutusta vai..."


    "kovin päästävät heppoisin akuin matkaan" (jeepin 258:n normaalikokoisesta akusta)
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

  8. Sleeper

    Sleeper 1st gear

    Tankkaan dieseliä Fordin tankkiin ja joku kysyy: "Paljonko vie bensaa satasella?"
     
  9. 58STW

    58STW 1st gear

    Istun DeSoto Farmarissa, viereen tulee denso (kierreltyään autoa aikansa) ja heittää, et hieno DeSoto sulla, minkä ikäinen?
    Mä:58
    Deeku:Mulla oli samanlainen, mut 63
    Mä: DeSoton valmistus lopetettiin vuonna 61
    Deeku lähti samantien... :smile:


    Tankkasin samaista Sotoa ja viereen tulee äijä jotain avolava tiisseliä tankkaamaan (avolava oli nähnyt parhaat päivänsä vähintään 10 vuotta sitten).
    No samainen äijä heittää, et sua varmaan vituttaa, ku mä ajelen tälläisella diisselillä. On niin halpaa ajaa...
    Laukaisen välittömästi, et enemmän mua tommosella vituttaisi ajaa... Eipä kommentoinut enempää.

    Jotku valopäät heittäneet joskus, et tolle se taitaa pensa maistua???
    No minä siihen: luojan kiitos se vie pensaa, jos ei veis, niin sehän pitäis korjata...
     
  10. Heimo

    Heimo 1st gear


    Vähän samanlainen tilanne usein itselläkin, kun saavun töihin julkisilla tai kaverin kyydillä, enkä Chevyllä!
    Ihmetellään että onhan kumma tyyppi, kun kulkee julkisilla eikä omalla autollaan, vaikka sellaisen omistaa.

    Julkiset täällä pk-seudulla vieläpä toimii hyvin (ainakin tässä omassa tapauksessani) ja saattaa tulla edullisemmaksikin, kuin seisoa Chevyllä ruuhka liikenteessä Kehä:3lla.

    Ajelen silloin kun itseäni huvittaa ja sillä siisti (kun on vapaata&kaunis ilma)!
    Eikä töihin meno Kehä3:n ruuhkissa aina jaksa huvittaa itseäni ajamaan.

    Kaikki vaan ei tunnu millään ymmärtävän sitä, että auto voi olla myös harrastusta varten eikä joka päiväistä käyttöä varten!!
     
  11. Wesku

    Wesku Gearhead

    Mulle on tullut yleensä positiivista kommenttia tyyliin pidä hyvvä huolta autostas ym. Vanhat äijät tulee monesti juttusille kertoilemaan, että näitä oli aikanaan takseina ja ovat olleet arvostettuja laatuautoja ('63 letukasta).
    Mut yleisin kysymys on se kulutus, yllättäen... kerran jopa mannet kyseli sitä ja pyörittelivät päitään.
     
  12. Alexik

    Alexik 1st gear

    Yksi tuttu, kohtuullisen ennakkoluuloinen jenkkejä kohtaan näemmä tuumiskeli joskus, kun letukkaa kerroin vieväni ensimmäiseen huoltoon (siis ensimmäiseen kun se oli mun omistuksessa):
    "Jooooo... ne on ne amerikkalaiset vähän semmosia... koko ajan saa olla jakari kädessä"
     
  13. Minttu

    Minttu 1st gear

    Heh..vikaluetteloa on päivitetty kiitettävän ahkerasti meidänkin työpaikalla. Sen lisäksi, että Camino on vaarallinen ja mä tapan sillä itteni päivänä-minä-hyvänsä, siinä oli (nyt maalattu) myös pahasti halkeillu maali konepellissä ja helv..n kalliit renkaat.:grin:
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kaverin kanssa muutos lupia kysymässä isompaan koneeseen . Kun kerroimme virka naiselle minkä koneen haluamme laittaa joka oli noin 7 kertaa micran koneen kokonen moottori alkoi n 50v tätillä keittää "Minkä takia niitä kauheita v8 moottoreita tarvii tunkea näihin autoihin kun kaikenlaisa järkeviä moottoreita on mailma pullollaan"
    No k.,.. kun ne kuuluu tämänlaiseen autoon yritimme vastata
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Se on varma, että autoo ei voi tankata, ettei joku tuu kommentoimaan.
    -"Omko se Voorti? Kun siinä on pyöreet takavalot"
    - Jep
    -" Meijänki kylällä oli tämmönen taksissa"
    - Tää on kyllä kaks ovinen
    - " Ei ku se oli JUST tämmönen. Olympiavuonna"
    - Tää on kyllä kuusnelonen
    - "Ei ku se oli JUST tällanen. Sivuventtiilikasi eikö ookki"
    ja tätä rataa
     
  16. Anselmi

    Anselmi Gearhead

    "Paljo tää vie bensaa?"
    "Alle 40 litraa sadalla oon saanut viemään"

    Itse asiassa aika paljonkin alle 40 litraa, useita kymmeniä litroja oikeastaan. Mutta kun kysyjä saa vahvistuksen "oletukselleen", niin lisää aiheesta harvemmin kuulee.


    "Taitaa viedä paljon bensaa, kallista puuhaa"
    "Kaikki on kallista, jos ei oo rahaa"

    Ei sitä nyt niin kauheasti kai kellään ole, mutta kun on tankkaamaan kerran lähdetty, niin joku lantti kuitenkin.
     
  17. padepski

    padepski 1st gear

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: padepski 2003-12-17 21:05 ]</font>
     
  18. kantti

    kantti Gearhead

    :pinup: ...73-dartilla hurmasin sun. :pinup: Ei tainnu olla tytöt turhan tarkkoja tavarastaan?
     
  19. 4,6gts

    4,6gts Guest

    Bensan kulutus kauhisteluun vastaan yleensä, ettei mua kiinnostakaan ajaa pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!

    Monelle on ollut järkytys huomata kun -96 Mustangissa ei olekaan enää työntötanko moottoria, rumpujarruja eikä lehtijousia...
     
  20. cdv60

    cdv60 Gearhead

    Kyllähän sitä monenlaista palautetta tulee, nykyään jopa positiivistakin, tuosta autoharrastuksesta. Eräs vanhemmi herra kerran ihmetteli ajopeliä (cad60cdv) ja kertoi sitten serkkupoikansa ajaneen taksia 60-luvulla samanlaisella, epäilin vähän ääneen että näinkö oli, siihen äijä totesi että "Joo kyllä se ramplerilla ajo, minä tunnen nää autot!" Aattelin siinä itekseni, että kuse ukko muuntajaan!
    Kyllä monella ns. automiehenä itseään pitävällä on vaan aika rajoittunut maailmankatsomus, johtuneeko sitten edesmenneistä itäsuhteista vai mistä... :smile:
     

Kerro tästä muillekin!