Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Kommentteja...

    No joo... tässä jotain kuultua ( kuuskytluvun avo-Caddy ):

    "Voiko tuolla ajaa talvella ? Eikö tuollainen kangaskatto ole kylmä pakkasella ? "

    "Eikö kaikki kastu sateella kun autossa ei ole kattoa ?"

    "Voiko sillä ajaa pressu päällä vai onko se vain pysäköintiä varten?"

    "Kuinka suuressa vauhdissa se jaksaa nostaa ton katon ylös ?"

    "Saako siihen talvirenkaita ?"

    Firman parkkitalossa autoon tullut lappu: "Tällä parkkialueella ei saa pysäköidä ylipitkiä ylileveitä yli 5 m pitkiä autoja !! "

    Ohikulkevat äiti ja tytär :
    Tyttö: ( kurkkii sisään ikkunasta ) : "Äiti, kato kuin hieno vanha auto !"
    Äiti: "Aika hirveä !"
     
  2. jaketin

    jaketin Gearhead

    olen muistellut niitä kaikkia kommentteja vuosien varrelta joita olen kuullut
    , niin eräät kommentit on jääneet mieleen. niin kuin viimeksikin mainittiin, että pitää ostaa toyota. aika paljon olen kuullut sitä, että pitäis ostaa toinen auto jenkin tilalle, mielellään japsi :eek: kun olin jotain 23v, niin silloin sanottiin, että olen liian vanha ajelemaan tuollaisilla (volare) :poff:

    mikähän niin muita ahdistaa, että mun pitäis ostaa toisenlainen auto. itsehän päätän, mitä ostan ja mihin rahani käytän...
     
  3. Stance

    Stance Gearhead

    Ilmeisesti pahin asia ihmisille on se, että sä et istu muottiin. Sehän ajattelee ite!!! :D

    Viime vuonna kun olin talveksi hommannut Plymouthin tilalle käyttöautoksi Capricen, puhuttiin yhden kaverin kanssa autoista. Se hohkasi mulle miten vähän uusi Civic syö bensaa ja tällä kaverillahan ei itsellään ole edes autoa. Sanoin että laitoin Valtterin talveksi talliin ja ostin käyttöauton. Kaverin silmät kirkastuu...kunnes sanoin että se käyttis on Caprice farkku 5l kasilla. Hienosti naama vääntyi kaverilla. Kelpasi sille kuitenkin jouluna kyyti pääkaupungista P-Karjalaan, säästi siinä junarahat.
     
  4. Ms. Tikka

    Ms. Tikka 1st gear

    olisit sanonu notta osta itte se tojota :D (jos sillä oli jo, niin, jotta osta toinen tojota!) mä aion nimittäin ajaa tällä :rotfl:

    joo, mitä se kellekään kuuluu millä sitä itse ajelee. eiköhän se ole jokaisen oma asia.. :D
     
  5. Peeveli

    Peeveli 1st gear

    Tuossa kaveri tokassu isolohkon syönnistä jotta saavillinen sataselle! :lol:
     
  6. Bat

    Bat 1st gear

    Tulipa tässä mieleen kun olin eräänä lauantai-iltana kaverilleni kuskina entisellä autolla (75 Valiant) ja otettiin sitten kyytin myös tämän kaverin tuttu joka oli aika lailla laitamyötäisessä siinä vaiheessa iltaa.

    No, tämä tuttu sitten alkoi kyselemään autosta kaikenlaista ja totesi, että kyllä tälläsellä Cadillacilla varmaan hyvin pillua saa, kyllä tää Cadillac on hieno auto!! Enpä oikein tienny miten ois pitäny suhtautua, mut kyllä siinä vaiheessa ainaki nauratti pirusti! :lol:
     
  7. MustangGT

    MustangGT Gearhead

    Ajelin tänään Aspenilla lähikauppaan niin laitapuolen kulkija tuli ihmettelemään... :-?
    -Tämähän on jenkki ja pellit on kovat ei oo kuttaperkkaa :rotfl:
    -Keulamerkkiä se osoitteli ja sanoi että "Cadillac on hieno auto" :rotfl: :rotfl:
     
  8. piippis

    piippis 1st gear

    letukalla huoltoasemalla myyjä: näistä me tykätään kovasti!
     
  9. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Mulle myös joskus mun isoisä aina sanoi että "eikös sulle sopivampi auto olis joku Micra" ja se selitti faijallekin että mun pitäis ostaa semmonen Granun tilalle kun se Granu on niin iso ja isolla koneella (2.0ohc). Sanoin takas vaan että "v****ako mää semmosella riisikipolla tekisin, oon vähä katellu isompaa ja isommalla koneella olevaa autoa" Eikä siitä sitten kauan menny kun Granada vaihtui Impalaan :poff:
     
  10. HRTP

    HRTP Gearhead

    mua taas kehotettiin käymään useammankin kerran asemalla kun kävin tankkaamassa tänään tuon suburbanin(johtuisko se siitä että ostin tankin täyteen ja päräytin kassalla reteesti että 129l naftaa mittarista 3) :poff: :rotfl:
     
  11. ankka

    ankka 1st gear

    Bensan kulutukseen o hyvä yleensä vastata et syökööt v''tu vaik ripsipiirakoita ni kyl minä niitä sille ostan! Sen jälkeen hyvä seurata hoopojen ilmeitä et mitähän tuo ruma ja karvanen setä tolla tarkotti... :poff:


    Muutama vuosi sitten olin kaverin 70 newportilla kuskina ja yllätys et suorat hormit oli jotka loppu kuskin puolen taka oven kohalle(3 tuumaset, tekniikka "kivasti pinta viilattu" 383), meteliä riitti! Aika usein sai kuulla et kumpa ääni olisi voimaa... no illan kuluessa hermot meni jonkun avo Bimmerin kanssa ja eikun liipasinta lattiaan!! Parin piliksen jälkeen tuli mutteri virityksen kuski kysymään et mikä, mikä ku ei meinannu bimmeri pärjätä ja mitä ihmettä ku se oli kuulemma(rysky) sutinu 2 rattaalla vielä 60 km/h jälkeenkin, et eihän tollanen laiva voi kulkee noin kovasti...tottakai piti lohkasta et elä rupee isompias härnäämään. :soosoo: no seuraavana kesänä tämä samainen kuski osti ittelleen Mustangin ku oli kuulemma se kasin murahus jättäny sellaset raidat kalsareihin et ei oo vieläkään lähteny pesussa pois! :wc:
     
  12. soiska

    soiska 1st gear

    Noi huoltoasema mimmien reaktiot jaksaa kyllä aina naurattaa. Ihmettelivät huuli pyöreänä kun otin n. 60 litraa impalan tankkiin ja sanoin että vielä olis 30 litraa varmaan mahtunu mutta ei ole tilipäivä tänään 8)
     
  13. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Ei pidä yleistää fordin kulutusta.
    Oma 2.9 autom. scorpio imaisi 9.2L sekalaisessa ajossa.

    Mutta varmaan vanissa on enempi tilaa kuin scorpiossa :)
     
  14. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Veikkaisin että sulla oli ruisku? Ja semmonen isommalla koneella oleva voi mennä pienemmällä kuin toi Taunus-koneella ja kaasarilla oleva nuhapumppu. Kyllä mullakin oli Sierra XR4 2.8i 4X4 ja meni pienemmällä kuin Scorpio
     
  15. lemans ´64

    lemans ´64 1st gear

    olin juuri saanut pontiackiin isolohkon paikkaan ja säätelin konetta (suorat putket, kuissi) oma pappa tuli piipahtaa verstaalle (multirypsireino) ja sano taitaa olla huonossa kunnossa ku on noin paha ääni, eiks tohon kannattas laitaa berkinssi ku siin on niin hyvin tilaakin...

    pappa ku lähti ni totaali repeäminen... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  16. lemans ´64

    lemans ´64 1st gear

    ja niin humppila meetingissä tutun rodista pussihousut sano et "et sit kloppi mee vaan pälhii kattoo siittä"

    juur oli sipastu 4 tuumaa... :rotfl:
     
  17. rainbow6

    rainbow6 3rd gear

    Poikkeuksena Vantaan Motonet. Siellä on joka toinen kinneri ja kottero konepelti pystyssä. Akkuja vaihtuu, öljyä lisäillään, polttimoja vaihdetaan. Oonpa nähnyt öljynvaihdonkin tänä kesänä.
     
  18. H.J.

    H.J. 1st gear

    Nää vanhat patut on joskus aika hauskoja. Kuulin eräästä tutummasta herrasmiehestä (~v.80), joka huoltiksella oli mennyt juttelemaan jonkin jenkkinomistajan kanssa tyyliin "hieno rambler sulla" (oikeesti joku chevy). Hänelle oli välittömästi kerrottu varsin valistavaan sävyyn auton oikeasta merkistä. Se vaan, että kyseinen herrasmies kyllä tuntee nää laitteet hyvin. Oli vain halunnut vähän hämmentää muurahaispesää. Faijavainaa kanssa harrasti vastaavan tyylisiä tempauksia.

    Nykyisestä autosta ei nyt niin hirveesti ole tullut mitään kommenttia. Kerran yksissä kekkereissä, kun just olin laitteen ostanut, niin tuli vähän puhetta siitä että mulla on sellainen vanha auto (chevelle -67 396:lla). Eräs rouva sit erehtyi kysymään että kuinka monta hevosvoimaa sellaisessa on? Kun vastasin että tehdas ilmoittaa 325hv, niin sit joutui sellittämään jo tarkemmin koko porukalle.

    Eka autoni oli kans jenkki. Sen kun ostin ja ilmoitin kotona (asuin sinnoin vielä kotona) hankinnastani faijalle, niin se tuumasi ykskantaan että "hullu". No faijavainaa kyl kans sanoi hankintaa myöhemmin hyväksi kun myin laitoksen kohtalisella voitolla eteenpäin.

    Nää moottoritilavuudet, tehot, kulutus ja käytännölisyyshän ylensä sitä päänpuistelua saa aikaan. Lisäksi suurimmalle osalle sitä harmaata massaa se auto on vain käyttöesine, ja niiden on vaikea ymmärtää että joku voisi jopa ropata niitä harrastuksen vuoksi. Siitä mä saan lisäkiksejä niin että jaksaa taas ruuvailla.
     
  19. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Jep. Tuo varmasti on luultavasti ollut tuon "mossemiehen" takana.

    Isäni oli 90-luvun alussa (silloin mukavasti ++ 50v.) aiheuttanut ihmetystä Sakari Kuosmasella ja hänen kavereilleen Henkassa. Olivat ängenneet ainoaan vapaaseen pöytään , jossa hän istui, ja eka oli selittänyt "Sakari Kuosmasen" haluavan tulla pöytään..

    Ukko oli todennut, että "ei ole koskaan kuulutkaan moisesta" Oli kai siinä muitakin ollut ns. nimekkäitä (elokuvaväkeä= ;) , mutta ukko oli vetänyt ihan loppuun saakka "never herd"-linjaa..

    Oli ollut kuulemma helvetin hauskaa, varsinkin, kun näiden perskärpäskaverit olivat yrittäneet selittää "keitä" nämä pöydässä istuvat kaljaa kiskovat karvaperseet ovat. Huomaamaton show oli ollut kuulemma arvoisensa..

    Varmasti nuo "mosse" -bongaukset osin ovat ihan tuota.. Savoksi _ ällyyttämistä.. Eli suomeksi vedättämistä.
     
  20. durak

    durak 1st gear

    Bensan kulutus jutut on aika hauskoja.
    Sehän kaikille hyvä et kuluttaa bensaa, sitä enemmän tulee vero euroja maksetuksi valtiolle eli yhteiseen hyvään.
    Uusi laki uudistus tulee, ei riitä et maksaa ja kulutuksesta veroa täytyy jo maksaa omistuksestakin kun hiidilioksidit on jotain 300.
     

Kerro tästä muillekin!