Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. jones88

    jones88 Gearhead

    Eilen oltiin Aspenilla liikkeellä kuuden hengen voimin. Takapenkiltä kuului: "Kyllä nää on tilavia nää amerikanletukat".
    Eli taas: Jenkki=letukka :odroll:
     
  2. Kiesi1

    Kiesi1 Gearhead

    Ite oon huoltoasemalla joka on palveluasema, töissä jossa myös tankataan autot. Moni valitellu miten Corolla vie mahottomasti bentseeniä. Ite siinä letkun päässä olen tokassu: Aika vähän, 16-17L/100km eikä o hirveesti tullu kulutusta mietittyä.. Muutaa asiakas tuumannu et aika hyvä mieli tuli tuon kulutuksen suhteen. :p Pari sanonu et et "Pitäähän niitä tuommosiakin olla"..

    -Kimmo-
     
  3. Terosu

    Terosu 1st gear

    "Kato Mustang-Tero!...Vai mikä se sun auto nyt on? Hieno ainakin ja pitää hienoo ääntä!"

    Ennen ei oo Aspenia Mustangiks sentään luultu :rotfl:
     
  4. HRTP

    HRTP Gearhead

    no mulle on aina asemalla nykyään tokastu että taidat pitää tämänkin aseman vielä kauan pystyssä kun joka viikko käyt lorauttamassa tankkiin tuon saman määrän naftaa(joka viikko 100-140l naftaa ja kilsoja tulee viikossa työmaasta riipuen 1000-1500km)
     
  5. teemukai

    teemukai 1st gear

    Kaverini tankkaamassa jenkkiään kun paappa tulee kauhisteleen kulutusta, siihen kaveri tokasee paapalle pirullinen ilme kasvoillaan: eihän sitä sun tarvii ostaa!!! Ties kuulemma corolla suunnan ku lähti..... :rotfl:
     
  6. flatonia flattop

    flatonia flattop 3rd gear

    Niin mut jenkeissä ei oo tehoa...mut mersussa :eek: :rotfl: Tämä tuli naisen suusta niin vastasin vaan että joo ikinä en ole nähnyt edes sutivan ja suljin korvat...

    Ravattulassa kun oli kokoontuminen niin pari poikaa kuvasi innoissaan autoja kännyllä ja toinen sanoi että hienoja autoja :D Seuraavaksi kysyi että onks nää vanhoja ja vastasin että onhan ne, sitten kysyi että onks nää ollu pimp mai raidissa :rotfl: Sanoin että täältä ei varmaan kukaan antaisi autoaan sinne..
    Tais nitten isä vähän jo ruveta sanomaan että tarttis lähteä niin toinen huusi melkein vihaisesti " ei me nähdä näitä enää ikinä" ja jatkoi kuvaamista :D
     
  7. Nappula

    Nappula Gearhead

    Olipas taas mukava kommentti Aamulehden toimittajalta.

    Punaisissa seisoessani vilkaisen ympärille. Viereen ajaa iso jenkkiauto, perässä merkintä moottorin koosta: 5,7 litraa. Mitä järkeä? Kannattaako yhden miehen - kuljettaja on autossa yksin - todella polttaa työmatkoilla bensaa melkein kuuden litran moottorissa siirtääkseen 90 kiloa lihaa kotoa työpaikalle?
    Toivottavasti kaveri on vain läpikulkumatkalla jonnekin kauemmas.

    Teksti: Kari Pitkänen

    :(
     
  8. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Aamukahvia hörppiessäni vilkaisen päivän aviisia. Kolmossivulla on jonkun(tyhjän)toimittajan kolumni. Siinä se toitottaa omia ajatuksiaan, ei kiinnosta. Toivottavasti se on vaan pätkähommissa matkalla oikeisiin töihin. Ettei tarvi perua lehden tilausta.

    Teksti: Pertti Heikkilä

    P.S. :wink:
     
  9. Stance

    Stance Gearhead

    Pertille 10 pistettä ja pöllömerkki!

    Pitkäsellähän näyttää olevan oikein firma pystyssä Laatutekstit Kari Pitkänen Oy.

    Parasta erikoisosaamistamme ovat autoiluun ja laajasti liikenteeseen liittyvät teemat, mutta Laatutekstien kautta aihe kuin aihe taipuu käyttöösi osuvaksi jutuksi.


    Näyttää olevan ennakkoluuloinen ja asenteellinen lähtökohta Pitkäsellä kun lueskelee sivuilta löytyviä autoarvosteluja:

    Chrysler 300C SRT 8, Pitkänen kirjoittaa:
    Chrysler 300C SRT8 on auto, jota kukaan ei oikeasti tarvitse. Se on törkeästi ylikallis hankinta, jonka laatu pienissä yksityiskohdissa ei kuitenkaan vastaa tuhtia hintalappua.

    Lisäksi Street Racing Technology -version konepuoli on toteutettu moraalista tinkien. Auto, jonka moottoritiekulutuskin pyörii toisella kymmenellä yhdellä matkustajalla ajettaessa, lähettää aivan väärän viestin siitä mihin moottoriteknologiassa pitäisi juuri nyt pyrkiä. Ja niin edelleen...


    Kateushan se on se perisuomalainen energiamuoto, jolla pidetään naapuri kurissa.
     
  10. derwy

    derwy 2nd gear

    Ilmeisesti pitäisi syödä enemmän, mutta kun ei tuo oikein tunnu tarttuvan :cry:
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    No ei tod. Ja Pitkäselle pitäisi varmaan jonkun pitää fysiikan peruskurssi, jossa kerrotaan että mikä vaikuttaa bensankulutukseen ja mikä ei :wc:
     
  12. rrauta

    rrauta 3rd gear

    mutta on se hyvä että tämä pitkänen osaa löytää smartista sen parhaat ominaisuudet:
    eli siinähän se ympäristöystävällisyys kuitattiin kun matkaa jatketaan lentokoneella...

    ja mitenhän se että joku ajaa isolla autolla joskus yksin sitten häiritsee kirjoittajaa... olen kyllä useastikin nähnyt kuinka isolla bussilla kuski ajaa yksin????

    vaikka kyllähän se tossa "laatutekstien" etusivulla hyvin sanotaan:
    eli jutusta kirjoitetaan sellainen kuin halutaan, ei totuudenmukainen. :rotfl: :poff:
     
  13. Stance

    Stance Gearhead

    Ja Volvo S80 koeajolla:

    Lentokoneen teknisen vian vuoksi saavuin Malmön rantapenkereelle uusille Volvoille varatulle pysäköintialueelle tunteja kollegoja myöhemmin. Taksilaskun kanssa pelatessa ajattelin puolihuolimattomasti, että ovat sentään jättäneet jonkun Volvon minullekin, mutta ne isot S80:set ovat jo menneet menojaan.

    :soosoo: Tuon Volvo arvostelun kirjoittaja ei ole Pitkänen vaan hänen opetuslapsensa.
     
  14. derwy

    derwy 2nd gear

    Tokihan tällainen maalaisjuntti voisi ihmetellä, että onko järkeä ajaa henkilöautolla vuorokausi Tampereen kehätietä vain siksi, että toimittaja saa siitä jutun, jossa jeesustella ympäristöystävällisyydellä.
    Paljonkohan tuonkin jutun tekemiseen paloi bensaa/dieseliä suoraan ja välillisesti.
     
  15. vette73

    vette73 Gearhead

    Olisikin edes esimerkin vuoksi ajellut henkilöautolla, mutta kun heti jutun alussa kertoi ajavansa MAASTURILLAAN.
     
  16. juhhi

    juhhi Gearhead

    Eilen oltiin Aspenilla liikkeellä kuuden hengen voimin. Takapenkiltä kuului: "Kyllä nää on tilavia nää amerikanletukat".
    Eli taas: Jenkki=letukka

    Tultiin kaverin -69 Lincolnin kanssa pihaan. Kaverit tuli kattomaan ja kommentoi: Tuliko juhhi tuolla letukalla? Oikeen amerikan jenkki! :rotfl:
     
  17. HRTP

    HRTP Gearhead

    Tuttavan suusta tänään kuultua:
    Ainako nämä amerikan ihmeet on hajalla kun joka kerta käyn kylässä niin on letukan pelti pystyssä?
    Vastasin vaan että täytyyhän näitä autoja välillä myös huoltaa että niillä pääsee myöskin ajelemaan...
    seuraava kysymys oli että mitä uutta osaa sinä tällä kertaa laitoit sinne rottelon pellin alle
    ja siinä vaiheessa alkoi jo pikku hiljaa nousemaan patti otsaan ja tuumasin vaan että jotkut ne tykkää vaan vaihdella itse öljytkin kun osaavat sen tehdä

    sittenpä tämä "viisas" tuttava keksi ilmaista mielipiteensä sen omasta volskista. että eihän hänen autoon tarvitse vaihdella öljyjä kuin kerran vuodessa tai 40tkm välein :mad: Siinä vaiheessa katkes kamelin selkä ja valistin häntä hieman hänen "hienosta autostaan"

    kyllä naama venähti punaiseksi kun kerroin hänelle omat kokemukset volskista eikä sen jälkeen kyllä maininnut halaistua sanaa enää autoista sen illan aikana :poff:
     
  18. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Vaihtaa öljyt kerran vuodessa tai 40tkm välein :rotfl: :rotfl: :rotfl: Onpa asiantuntija :rotfl: :rotfl:
     
  19. Stance

    Stance Gearhead

    Eli vie merkkihuoltoon ja olettaa että ne vaihdetaan; 300€ kiitos. Käy varmaan vaihdattamassa lampun polttimotkin merkkihuollossa, kun ne tietää millaiset sinne pitää laittaa. Toisilla ei aina hehkulanka syty, kun miten ne ei tajua että 20 vuotta vanhalla tai vanhemmalla autolla ajavan täytyy hiukan jo huoltaakin autoaan, eikä vaan ajaa sitä rikki niin kuin noita uusia.
     
  20. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Itse asiassa on kyllä aika tuttua tuollainen että jotkut "asiantuntijat" alkaa selittämään aiheesta josta ne ei itse edes tajua mitään, esimerkiks juuri autoista. Olen varmaan jo maininnutkin, mutta meillä duunissa se varastomies soitteli mulle suutaan kun sen mielestä mun autot kuluttaa paljon polttoainetta. Itse se ottaa kymmenientuhansien eurojen velkoja ja ostaa semmosia autoja mistä ei kolmen vuoden kuluttua saa edes kolmasosaa siitä mitä on itse maksanu. Sitten kun se vielä maksaa ne velkojen korot niin se saa siitä autosta loppujen lopuks korkeintaan viidesosan siitä mitä se on siitä itse maksanu. Onneks se on nyt ollu jo jonkin aikaa hiljaa kyseisestä aiheesta kun vähän valistin sitä......
     

Kerro tästä muillekin!