Kone käy epätasaisesti.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja pokari, 14.5.2022 klo 17:47.

  1. pokari

    pokari 1st gear

    390 cadillacin kone alkoi käydä epätasaisesti ja pakoputkesta työntää vettä tai jotain nestettä enemmän kuin on ennen tullut voisiko kyseinen vika johtua kansipahvin viottumisesta onko jollaista keinoa todeta kansi pahvin eheys?
     
  2. LehtinenA

    LehtinenA 1st gear

    Auto käyntii ja kato nouseeko jäähdytinesteeseen kuplia(jos pyty(i)stä pääsee painetta jäähdytyskiertoon. Joskus voi pakokaasu haistakkin semmosel makeel jos glykolii putkessa. Ja kyllähän se jäähdytysnesteen tasokin tippuu kun nesteet vähenee. Nämä ny ainakin itel tuli ekana mieleen.
     
    juko7 tykkää tästä.
  3. Kalu

    Kalu Gearhead

    Putkesta tulevan veden jättäisin toistaseks toissijaiseks asiaks. Ekana tarkistaisin kaasarin alla olevan tiivisteen, ettei ole palanut, kun sulla on kuitenkin vielä pakokanavasta tuleva lämmitysrööri tukkimatta?

    Editoimpa tätä sen verran, jos aiheuttaa kummastusta. '59-'60 390 mottia olen hiplannut ja siinä tuo tivarin palaminen voi olla mahdollista. Siitä uudemmasta 390 motista en tiedä kiertääkö pakokaasu "kaasarin ali"...
     
    Muokattu: 14.5.2022 klo 18:23
    juko7 tykkää tästä.
  4. matti R

    matti R 2nd gear

    Kyllä siinä uudemmassakin (63) kiertää.
     
    juko7 tykkää tästä.
  5. pokari

    pokari 1st gear

    Kiitos hyvästä vihjeestä täytyy aloittaa tiivisteen tarkastamisesta. Miten se muuten toimii? saako liikaa ilmaa vai onko jotenkin kierto veden kanssa tekemisessä? Auto kuitenkin lähtee hyvin käyntiin ja käy mutta kierrokset ei kaasua antaessa oikein reagoi ja muuten käy kuin oisi muutama pytty pois pelistä. Oon tarkistanu että kipinät tulee joka pyttyyn ja virranjakajassa kaikki on uutta ja toimii kunnolla mutta kuitenkin käynti on omituinen. Tosta lämmitys rööristä ei ole tietoa onko tukittu? Voiko sen tukkia ja mitä sivu vaikutuksia sillä on jos tukkii?
     
  6. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Sen kierrätyksen tarkoitus on nopeuttaa lämpiämistä ja estää kaasuttimen jäätäminen kylmällä. Läpän pitäisi toimia niin, että kun moottori lämpenee, pakokaasuja ei enää ohjata imusarjan läpi. Omasta -64:sta poistin sen ja tulppasin kanavan, kun läppä kronasi. Kesäkäytössä olevassa autossa en pystynyt havaitsemaan vaikutusta.
     

Kerro tästä muillekin!