kone tiputtelee öljyä..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Dalle007, 12.3.2007.

  1. Dalle007

    Dalle007 1st gear

    mjens ! onko kellään ideoita mistä johtuu kun moottorista vuotaa öljyä,ei nyt litrakaupalla mutta kuitenkin. Mitään näkyvää vuotokohtaa ei ole mutta näyttää siltä kuin vuoto olisi lähempänä kuskin puolta ! auto on Chrysler Sebring LE 2,7 V6 automaattilootalla. Yksi asentaja ehdotti kampiakselin tiivistetta mutta tuleeko muita mieleen ?
     
  2. ajw

    ajw Gearhead

    onhan noita paikkoja... stefat, venakopan kannet, öljykello, jne...

    kandeis varmaan pesaista kone kunnolla ja tarkastella sitten mistä päin noroa alkaa ilmaantua.
     
  3. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    No ainakin vanhemmassa 3.5 kutosessa yleisimmät vuotopaikat on just toi kampuran stefa sekä nokka-akseleiden stefat.
     
  4. Dalle007

    Dalle007 1st gear

    niin kyseessä on tosiaan vasta 45.000 ajettu pari vuotta vanha peli joten sekin voi sulkea jotkut viat pois...tai sitten ei ?
     
  5. PK

    PK 1st gear

    Ootko varma että moottoriöljyä. Lootaöljykin saattaa olla aikas mustaa kun ottaa likaa koneen ja lootan kyljestä. Nimittäin sebringin vakio vika on laatikkoöljynjäähdyttimelle menevät letkut, joiden klemmarit löystyvät siitä lootan kyljestä. Löytyy helpoiten kun ottaa koko ilmanputsarinkotelon pois niin letkut on heti siinä alla ja kannattaa kiristämällä kokeilla ensin ennenkuin tilaa uusia osia (meillä jo 1,5 vuotta pysynyt yhdellä kiristämisellä. Vaikka ei vika tuossa olisikaan niin kannattaa katsoa ko paikka ettei pääse edes vuotoa alkamaan.
     
  6. Dalle007

    Dalle007 1st gear

    jep ! sattupas sopivasti, nimittäin kone päästi muutama viikko sitten vaihteiston öljyt pihalle ja kun käytin auton pikahuollossa niin syyksi selvis juuri tuo löystynyt letku, no letku kiristettiin joten ei pitäisi olla siinä syy. Ilmanputsarin letku oli myös vähän irti ? (ihme vikoja) auto tiputtelee tällä hetkellä aika vähän tota oilia mutta muutaman tipan kuitenkin, kävi mielessä ettei olis pakkasilla tullu liikaa painetta ja jäätynyt joku ja huohottais sieltä stefan välistä tai jotain ? mutta on kuulemma aika arvokas remppa joten ei viittis vielä viedä mihinkään ennenkuin tiedän onko Autokeskuksella mitään vastuuta asiasta ? auto kävi viikko sitten 45.000 huollossa ja alko sen jälkeen tiputtelemaan oilia ! täytyy käydä vielä siellä huollossa ravistelemassa äijiä,kun ei mun mielestä pitäisi ton ikäsessä olla tollasia murheita ? eli olisko huollossa ryssitty jotain,saa nähdä.
     
  7. olssi81

    olssi81 Gearhead

    Se tiputtaminen on ameriikkalainen standardi mistä tarkistetaan onko koneessa öljyä. Jos ei tiputa, tarvii lisätä.
    Mutta joo omassa 00' 300M 2,7 vuotaa kampuran stefa. Ruostesuojaa pohjan mukavasti. Öljyä menee kylläkin vain joku 2-3l vaihtovälillä.
    Ei kyllä aiheuta toimenpiteitä ennen kuin oikein kunnolla alkaa vuotaan On aika ikävä ottaa loota pois.
     
  8. Dalle007

    Dalle007 1st gear

    Ok , kiitti infosta. täytyy ostaa pari litraa takakonttiin niin voipi lisätä jos tarvii. parkkipaikka vaan näyttää sateella aika ilkeeltä mutta toi pohjan "massaus" kun kerta tulee extrana niin vuotakoon pentele jos ei ton enempiä tipauttele. Jos noilla öljymäärillä selviää niin ei noi Bushin touhut vielä niin ylös öljyn hintaa vie,ettei vois sen vertaa kärsiä. Toivottavasti vaan ei rupee norona valumaan.
     
  9. sasupe

    sasupe 1st gear

    Tänään loskasella pihalla vaihdoin Mercury farkkuun öljyt (nannaa hommaa). Näytti alusta ja etuakselisto aika ruikitulle. Kampuran tiiviste epäilytti mutta hihnat oli aika sisitit.

    Ravan keskellä makoillessani ja öljyn valumista odotellessani piruuttaan koitin öljypohjan ruuveja kiristellä. Ihan löysällä :eek: melkeen 2 kierrosta sai jokaista ruuvata tiukemmalle ja meikä on kukkakeppi joten voimaa ei yliannostella helpolla. Onko löystyminen yleistä?

    Toinenki ylläri tuli. Löyty ronskisti tulpattu mekaaninen pensapumppu kun öljynsuodattimen vaihdoin ja tää ku on 8-piste ruisku :lol:
     

Kerro tästä muillekin!