koneen korvakot mopar

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja valsu67, 5.10.2007.

  1. valsu67

    valsu67 1st gear

    Onko 318,340 ja 360 moottoreissa samanlaiset?Summit myy pikkulohkoon korvakot+tyynyt satsia,millä kasi käy suoraan kutosen lohkoon,siellä mainittiin vaan 340 ja 360 koneet.
     
  2. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    273 / 318 ja 340 / 360 on eriliaiset korvakkeet lohkoissa. Vasemmalla puolella (kuskin) on eroa mm. leveydessä. Oikealla puolella on alimmaisten kiinnityspulttien paikassa eroa siten, että toisissa ruuvi tulee etummaiseen korvaan ja toisissa takimmaiseen. Tosin kiinnikkeissä on reiät molempia tapauksia varten ja niin on monasti myös korvakkeissa. Noita näkeekin kaikilla neljällä pultiilla kiinnitettyinä, kun siis alunperin on vain kolme pulttia. 318 koneen korvakeet muuttuivat kaksi kertaa, ensin jossain 70-luvulla ja sitten tietenkin Magnumissa. 318 Magnumissa on samanlaiset korvakkeet kuin 360 Magnumissa.
     
  3. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Tarkoitit varmaan että korvat jolla 8 käy kutosen paikalle. Joo samanlaiset ne on minusta ainakin.
     
  4. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Kutosen palkille kun sovittaa pikkulohkoa, niin oikealle sopii samanlaiset kiinnikkeet ja vasemmalle pitää valita koneen mukaan. Eli 318 oma ja 340/360 oma yllämainituin varauksin.
     
  5. valsu67

    valsu67 1st gear

  6. Tomaso

    Tomaso 3rd gear


    Koko stoori
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=105783

    Ja tässä lainauksessa mainittu Schumacher, jolla löytyy asiantuntemusta toisin kuin TD:llä.


    Ja lisäyksenä vielä ettei niitä kiinnikkeitä ole vaikea tehdä itsekään '67-'72 palkin korvakkeisiin.
     
  7. valsu67

    valsu67 1st gear

    joo ei toki oo vaikeet värkätä,ja en laittanut nuita tilaukseen,muut kamat on jo tulossa...
     
  8. matadormix

    matadormix 1st gear

    vähän ot,mut en ymmärrä mitä paskoja tyynyjä ite saanut...
    mut yhen kuukauden käytön jälkeen oli oikeen puolen kumista liimaus pettänyt ja ns.kiertynyt alaspäin noin 1cmän siitä kumityynyn liimauksesta katsoen...
    vaikka moottori on kiinni vaijerilla vasempaan lohkoon ylätukivarren kiinnityksestä,siinä on vähäsen liikkumavaraa,ettei sentään ihan yhtä puuta ole ja koneena on ihan vakikuntoinen 400
     
  9. F-body

    F-body Gearhead

    Laitoin just kesällä -72 Valluun 360 cid-myllyn tolla sarjalla. 273/318 vaatii kyllä muokkausta koska sarja on tarkoitettu 340/360- koneille.
    Ei oo kyllä pahaa sanottavaa. Kaikki istuu hyvin paikalleen peltisarjoja myöten.
    Ne jotka herjaa valmistusmaata ovat varmaan maksaneet liikaa omista osistaan :D .
    PS. kuskinpuoleinen kumityyny on puolet alkuperäisen paksuudesta, joten alkuperäisen kumityynyn käyttö ei ole 6-palkin kanssa mahdollista.
    Moottorinkorvalle EI jää enään tilaa tai siirtyy keskilinjalta sivuun noin 3 cm.
     
  10. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Jos niitä kumityynyjä myydään jenkeissä alle $5 kappale niin voiko niiltä odottaa kummempaa kestävyyttä. Joku kiinalainen perhe liimailee niitä kasaan kotinsa lattialla.....? Alkuperäisethän on vulkanoitu kiinni.
     

Kerro tästä muillekin!