Koneen puhdistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jpaitala, 6.2.2003.

  1. jpaitala

    jpaitala 1st gear

    Mikä on paras aine konehuoneen rasvan & lian poistoon... Eli siis mikä on helppokäyttöisin ja tehokkain. Joku mainitsi joskus minulle aineen, joka vain ruiskutettiin konehuoneeseen ja jonkun ajan päästä huuhdeltiin, jonka jälkeen homma oli valmis.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    kovar
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Liuotinpesuaine ja painepesuri.
    Kone ei saa olla kuuma. aineita on monenlaisia ja pullon kyljessä on ohjeet.
    Kannattaa suojata arat paikat kuten kaasari ja virranjakaja. sen jälkeen vielä astianpesuaineella harjaus ja kuumaa vettä päälle letkusta
     
  4. lake ender

    lake ender Gearhead

    Ja kannattaa silti kuivata tulpanhatut ja jakajan kansi paineilmalla. Muuten tuloksena on räkspampoks ja kastuneet tulpat...
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Itse suosin paloöljyä, pensseliä ja kuumaa vettä.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tämä tarina on TOSI. Just leimattu farkku joskus -90 vietiin konehuonepesuun eräälle Essolle. Pesijä ruiskutti KOVAR merkkistä liotinta konehuoneeseen ja lähti kahville. Kaffeen jälkeen painepesurilla konehuoneeseen ja KAIKKI kumit lähti kävelemään. Ilmastoinnin letkuista jäänyt kuin rätit jäljelle ja silleen.

    Ite unohdin SBC:n dampperin kyseiseen aineeseen yöksi ja aamulla kumi oli kadonnut ja dampperi kahtene osana purkin pohjalla.
     
  7. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    No huhhuh! Olipa onni, että luin tämän. Just aattelin, että pesen STW:n pannuhuoneen Kovarilla tässä lähipäivinä. Mudracerin ja jpaitalan viestit tiesi paikkansa! Koneen alakerta on niin helevetin öljynen ja aattelin pestä, että ois helpompi paikallistaa vuoto. Oisko se tuo em. löpö(herrakani?) sitte parempi?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Dewpoint 2003-02-06 23:55 ]</font>
     
  8. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    dieseliä ja jäykkää pensseliä. Lähtee helvetin hyvin, tosin se sitte dunkkaa aika pahalta kunnes haihtuu kun laittaa pannun tulille :grin:
     
  9. tlento

    tlento 1st gear

    Eiköhän tollanen ihan tavallinen autonpesuun tarkoitettu veteen emulgoituva liuotinpesuaine ole kaikkein parasta, ku sen voi pestä painepesurilla pois! 10 litran pänikän saa alle 20€:lla. Sehän on periaatteessa yhtä tehokasta, kuin nafta tai joku muu polttoaine, koska se on valmistettu teollisuusbensiinistä ja siihen on lisätty emulgaattoreita, jotta liukenee veteen!!

    Ruiskuttaa kuivaan konehuoneeseen, antaa vaikuttaa 10 min ja jynssää pinttyneimmät kohdat vanhalla tiskiharjalla ja sit pesurilla loput. Tämän jälkeen konehuone ja varsinki sytkäosat kantsii puhaltaa paineilmalla puhtaaks ja ruiskii niihin jotain cccp:tä!
    Huom! Liuotinpesuainetta ei sitten saa sekoittaa veteen ennen käyttöä, koska sillon se menettää tehonsa!
     
  10. herrakani

    herrakani 1st gear

    Löpö huuhtoutuu vedellä pois.
    Ei jätä haisua.
    Jos on arka paikka, niinkun moottoritila, niin kannattaa kattoa, mihin kohti huiskii painepesurilla, ja mihin pelkällä letkulla.
    Mut idea on siinä, että se vesi on lämmintä, ja että se lika kastellaan läpiasti sillä löpöllä.
     

Kerro tästä muillekin!