konekiilloitus ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja chevyjussi, 12.1.2020.

  1. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Hei.

    Reilumpaa appelsiinipinta ongelmana. Hiottu sileäksi epäkeskolla 150mm mirka microstar laikoilla. Aloitettu siksi P1200 koska P1500 ei tuntunut leikkaavan tarpeeksi.

    Microstar

    P1200-P1500-P2000-P2500

    Sen jälkeen.

    Lampaan villalaikka ja mirka polarshine 20. Ajettu 4 reissua läpi keskikovilla kierroksilla.
    Keltainen heavy cut vaahtomuovilaikka ja polarshine 20.
    Oranssi soft cut vaahtomuovilaikka ja polarshine 20
    Vihreä heavy polish ja polarshine 10
    Sininen soft polish ja polarshine 10
    Musta viimeistelylaikka ja Glymin punainen

    Eli hiontanaarmuja näkyy valmiissa pinnassa helv. paljon, miten tämä olisi pitänyt sitten oikeaoppisesti tehdä?Kiilloitus laikoilla ajettaessa hiontanaarmut alkoi havaitsemaan. Tuo polarshine 20 lupaa 1500-ylöspäin naarmun poistaa.
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    poistaahan se, muttei kovinkaan vähällä vaivalla papruun tarttuneiden, sen mukana pyörineiden irtopartikkelien jättämiä spiraalimaisia yksittäisinä erottuvia naarmuja.

    ite teen viimesen hionnan pehmeepohjasilla abralon verkkolaikoilla, se nielee roskat sisäänsä.

    sitte jollaan puolikovalla sienellä ja puolikarkeella leikkuutahnalla kaikki hiomajäljet veke/esikiillotus ja sitten vaihdan viimeistelylitkuun ja lopuks pehmeeseen laikkaan,
    sitten vielä pesen tahnapyörylät veke autoshamppoolla letkuveden kera myllyttäen,
    kurahousut jalkaan ettei jalkoväli vilustu.
     
    Muokattu: 12.1.2020
    juko7 tykkää tästä.
  3. splitti

    splitti 2nd gear

    Kerros vähän lisää. Ensinnäkin mikä väri kyseessä? Onko just maalattu? Lakattu vai suorakiilto? Tuliko kaikki hionta asteet ennen koneellista kiillotusta tehtyä epäkeskolla? Onko hiontanaarmu saparomaista ja pyöreää? Käytätkö kontrollijauhetta tuolla 1200-2000 sektorilla ollenkaan? Millainen kone sulla on kiillotukseen? Entäs minkälainen villalaikka? Kuvia?

    Tee seuraavanlainen koe:
    Aloitat sillä 1500 lapulla ja hiot yhden suuntaisesti käsin. joku kevyt tuki, että paine on tasainen, pumppupulloon vettä ja sumuta hiontakohtaan ja välillä huuhtaset lapun siinä samassa, että irtoava värimassa/lakka ei rupea paakkuuntumaan ja tekemään uutta naarmua. Kun saat 1500 tasaisen ja yhden suuntaisen naarmun aikaan ota 2000 ja tee sama, mutta nyt liike ristiin edelliseen nähden. Jos käytät kontrollijauhetta niin nyt on helppo katsoa jääkö sitä 1500 tai peräti 1200 saparoa vielä alle. Jos jää niin on palattava vielä siihen 1500 lappuun. Ilman kontrollijauhetta voit vetää suoraan kiillotussetin tosta yli niin näkee tilanteen ilman, että koneellisesti tuot pintaan uusia naarmuja. Mä lapuilla tekisin 4000 tai jopa 6000 asti hionnan jonka jälkeen riittää jo todella köykäinen koneellinen kiillotus. Missäpäin tää projekti on käynnissä? Oon tulossa taas suomeen tällä viikolla, jos osuu kohdalle niin vois yhdessä yrittää.
     

Kerro tästä muillekin!