Koni drag-iskarin huolto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja triniemi, 8.2.2010.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    Tuli aukastua kilpurista takaiskarit ja vois tehdä samalla jotain muutakin kuin öljynvaihdon.

    Ovat mallia 8211-1123 SPA1 ja google tiesi kertoa tälläsia:

    SPA1 = RWD Drag rear only
    1123 = 7.00" stroke, 19.50" max lenght, 12.50" Min Lenght
    8211 is identical to the 8212 expect it has a nickel-plated steel body.

    8212 on alumiininen tolppa, mutta varmaankin samat sisäkalut.

    Olisko mitään ideoita mistä lähtis kyselemään? Toihan on kai aika yleinen iskari ja fully rebuildable joten onnistunee jos vaan tiivareita ym löytyy.
     
  2. mafo

    mafo 3rd gear

  3. billy the kid

    billy the kid Gearhead

  4. kihe

    kihe 1st gear

    Osaiskohan maahantuoja eli motoral auttaa asiassa?
     
  5. W201

    W201 3rd gear

  6. Make.S

    Make.S Gearhead

    En usko että motoral alkaa tilaamaan hollannista osia yksityishenkilöille, jollet halua tilata jokaista osaa sataa kappaletta, tuskin silloinkaan.
    Ja toimitusaika n. 3kk.
     
  7. kihe

    kihe 1st gear

    Hyvin mahdollista,Muistelisin että kultaisella 80 luvulla ne teki vaimennussuhteen muutoksia yms customi hommia asiakkaille....
     
  8. superbird

    superbird Gearhead

    Tekivät ainakin 2000 luvun alussa, kannattaa kysyä!
     
  9. triniemi

    triniemi Gearhead

    Niin mikä edellämainituista? Kiitoksia vinkeistä ja lisääkin saa laittaa. Oliskohan rallipuolen äijistä apua, ainakin täällä Keski-Suomessa on aika vankka edustus siltä puolelta.
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mun mielestä Sulopuiston Artsi osti joskus noita säätöosia myös ja on noita iskareita rakennellut. Mut Motoral on siis virallinen maahantuoja ja varmaan osaa auttaa.
     
  11. triniemi

    triniemi Gearhead

    Motoralista kertovat, että tietävät kyllä mikä iskari kyseessä ja osaamista ei ole Suomessa ja lähettäisivät Konille Hollantiin. Hinta-arvio 500€. Tohon ei tarvita kuin satanen tai kaks lisää ja saa uudet. Joten se kait siitä.

    Tarvii kuulemma oikein omanlaatuset öljynsä vai onko mainospuheita vaan? Ei se nyt niin monimutkainen laitos ole.
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kantsis ehkä tolta Sulopuistolta kysästä, se ainakin aikasemmin noita viritteli.
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

    Joo koitin jo soitellakin, mutta en saanu vielä kiinni.
     
  14. triniemi

    triniemi Gearhead

    Itse asias iskareissa oli noitten tarra, laitoin sinne nyt mailia englanniksi kun ei Ruotsi suju ollenkaan.
     
  15. mafo

    mafo 3rd gear

    jos tulee pahempia kieli ongelmia voin ehkä autaa :rotfl:
     
  16. supo

    supo Double Gearhead

    Mites motocrossi/moottorikelkkafirmat,osaisiko ne neuvoa Suomesta paikkaa nuille iskareille kun omia korjaavat/huoltavat.
     
  17. triniemi

    triniemi Gearhead

    Toi vois olla yks. Mulla on lisäks täällä Keski-Suomessa tähtäimessä yks tunnettu rallipuolen iskariguru jos se vaan ehtii tekeen.
     
  18. Gutless

    Gutless Gearhead

    Timo Kittelä Rallysystems.
     
  19. triniemi

    triniemi Gearhead

    Tässä kävi nyt niin onnellisesti kuin olla ja voi. Koitettiin piruuttaan tänään uusilla öljyillä ja niin vaan toimivat samalla voimakkuudella molemmat. Oli varmaan vaan viskositeetti hävinny tai öljyt vaan muuten vaan vaihdoin tarpeessa. Täytyy katella vielä pari o-rengasta ja pistää iskarit takasin kiinni. Ei noissa kyllä mitään ole mistä ei maalaisjärjellä selviä.
     

Kerro tästä muillekin!