KONIen purkaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja sämpy, 18.3.2016.

  1. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Heps.

    En ole koskaan purkanut (auton) iskareita, niin onkohan 70-luvun säädettävissä KONI iskunvaimentimissa (keltaiset sportit ja toiset punaiset tavalliset joskin säädettävät, molemmat säädetään painamalla pohjaan ja kiertämällä) jotain sudenkuoppia purkamisen suhteen?

    Meni huoltoon toimittaminen vähän vaikeaksi, lisäksi on erittäin todennäköistä ettei noihin 70-80 lukuisiin edes löydy Motoralin huollosta tiivisteitä. Niin sama olisi purkaa nuo itse, ettei tarvitse turhaan ajella Helsinkiin tai lähetellä rahdilla vaan jotta todetaan ettei voi huoltaa.

    Kahdesta iskarista tehot melko pois ja ainakin toisesta vuotanut öljyä pihalle. Ovat vaan mallia jota ei saa mistään, ei ole saanut enää 15 vuoteen eikä Ebaystäkään löydä kuin kerran 5-10 vuodessa älyttömällä mäihällä.

    Vai olisikohan jotain hyviä kanavia joista voisi saada noihin tiivisteitä?
     
  2. rb

    rb Double Gearhead

    Ei teillä päin olis siellä kelkkapajaa?
    Mä luulen että sieltä löytys äly noihin hommiin.
    Tiivisteethän on enää sitten järjestelykysymys..

    www.tiivistekeskus.fi
     
  3. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Itse pohdin samaa talvella. Motoral myi ei-oota 84 Mustangin OEM etupään Koneihin, ei kuulemma saa tiivisteitä. Mutta jos nuo sun iskarit on USA-auton niin yhtenä oljenkortena voi kysyä Koni USA:lta, heillä on paljon laajempi korjauspalvelu vanhoillekin pumpuille. Siellä olisi homma hoitunut omaankin autoon, osia kyllä löytyi. Itse päädyin ostamaan uudet etutolpat kun niitä sai ja löysin nettikaupasta suunnilleen samaan hntaan kuin korjaus olisi maksanut rahteineen. Vähän ehkä jäi pussihousua harmittamaan kun orkkis date correct Konit jäi hyllyn koristeeksi, en kyllä poiskaan heitä. Tässä vastaus omaan kyselyyni. Ja nämähän palaavat täysin uudenveroisina, maalattuina takaisin. Postipaketille tuli hintaa muistaakseni n80 euroa ja paluuposti olisi ollut Konin tarjouksena 70-80 USD. Eihän tuo halpaa ole mutta ei ole uudetkaan

    Thank you for contacting us here at KONI shocks. The price to rebuild the KONI struts is $170/ea. plus parts. Parts generally range $50-$80 per shock as well depending on the condition. To have the shocks rebuilt, please return them to the address below to the attention of the rebuild shop. Inside the box include you contact information, (name, telephone number, and return address, also a short description of what you would like have done to the shocks). Once the shocks are finished, we will contact you with a final total on the rebuild and get payment info from you at that time. The current lead time is 7-8 weeks.

    Ship to:
    KONI NA
    Rebuild Shop
    1961A International Way
    Hebron, KY 41048


    Mason O’Hara
    Technical Sales Represenative
    KONI - an ITT company


    1961A International Way Hebron, KY 41048
    (859) 586-4100, (859) 488-0324 mason.ohara @itt.com
    www.koni-na.com www.koniracing.com www.konirv.com
     
  4. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Niin joo toivottavasti kenenkään päivä ei mene pilalle mutta auto johon iskarit tulee, on Fiat 131..
    Löytyisköhän noista jotain räjäytyskuvia?
     
  5. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Kun nyt aihe liippaa riittävän läheltä, niin löytyykö keltään vanhoja Konin katalogeja? Mun autosta löytyy Konin iskarit, joista en ainakaan googlella ole löytänyt mitään tietoa. Iskareissa lukee : 80 2316 ja BSPA1.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eroaako uudet säädettävät iskarit paljon vanhoista ajomukavuudessa?
     
  7. NY4dHT

    NY4dHT 3rd gear

    Vielä ei saatu vastausta tuohon alkuperäiseen kysymykseen.

    (Koni NA Rebuild Shop Kentyckyssa tekee tilauksesta myös custom-iskareita. Esim uudet etuiskarit tuohon viereisessä kuvassa näkyvään. Alkuperäinen osa #80-1742, modifoitava osa #80-1011 tai 80-1013. Hinnasta en tiedä muuta kuin että ei varmasti ole halpa, kun siihen pitää lisätä rahti Suomeen ja tulli + ALV. Itse kyllä haen tekijän Suomesta.)
     
  8. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    ...kuukleen #80 2316 ja tulos :

    http://www.yoyopart.com/oem/3714485/koni-802316.html

    Volvo??

    ...jos jotain osanumeroa aikoo kuuklettaa niin tuo risuaita # eteen niin se auttaa usein....jenkit ainakin käyttää sitä jostain syystä....
     

Kerro tästä muillekin!