Konkurssipesän auto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mietmi-3, 11.10.2016.

  1. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Onko kellään tietoa miten kauan konkurssipesät toimii? ja mistä etsiä tietoa. Olis yks projekti tiedossa mutta auton omistanut firma mennyt konkurssiin 2000 luvun paikkeilla ja auto jäänyt seisomaan. Firman omistaja kuollut mutta hänen perikunnalta saa paperit jne mutta toi ex firma papereissa ja konkurssi hieman arveluttaa. Auton taloudellinen arvo olematon mutta jos tommosen haluaa omiin nimiinsä niin tarttis neuvoja miten edetä. Auton paperit tosiaan löytyy perikunnalta.
     
  2. T&S

    T&S Gearhead

    Yritä selvittää konkurssipesänhoitaja ja kysy häneltä.
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mistähän löytyy tietoa konkurssipesän hoitajista?
     
  4. TepaR

    TepaR Gearhead

    Kuolinpesän osakkailta? Tai jos konkurssipesä sattuis vielä löytymään www.ytj.fi
     
  5. Bukero

    Bukero Gearhead

    yleensä kun tuommosia menee kyselemään niin ei oo kauaa arvo olematon.
     
  6. signet

    signet Gearhead

    Myin kerran kilvettömän Valiantin ja kahden omistajan jälkeen se päätyi kaverille joka ajautui konkurssiin(oli T:mi eli vastasi henk.koht. kaikesta).Pesänhoitaja myi huutokaupassa valtterin harrastajalle joka muutaman vuoden kunnostuksen jälkeen meni leimalle,ja hyväksytyn katsastuksen jälkeen ei saanut autoon kilpiä,vaikka oli pesänhoitajalta kuitti sekä luovari.Kyselivät trafistakin kun ei oikein konttorin tädin jutut kuulostaneet järkeviltä.Konttorilla sekä trafissa olivat sitä mieltä että pitää saada luovari suoraan nykyiselle omistajalle,viimeiseltä rekisteriin merkityltä omistajalta, eli mun vaimolta.Siinä kehottivat ohittamaan papereissa ne pari väliomistajaa,ja tämä konkurssin tehnyt kaveri sekä konkurssipesä. Oltiin vähän ihmeissään,kun sehän on asiakirjaväärennös,kun eihän sitä ole sille myyty.Tehtiin kuitenkin luovari niinkuin trafi käski ja saivat valtterin pitkästä aikaa liikenteeseen.
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Voip olla, et ihan netistä henkilön nimellä löytyy firma ja sit firman nimellä konkurssilausunto jonka tiedoista pitäis löytyä pesänhoitajan tiedot

    Ite tekisin niin, että yrittäisin ensin saada auton ostomahdollisuuden pesänhoitajalta jos auto on konkurssipesän nimissä ja sit ihmettelee paperit kun auton osto on varmistettu, ettei käy kuten Bukero kertoili

    Se on herkästi paalikasassa kouran allakin oleva arvossa arvaamattomassa kun siitä/sitä menee kysymään
     
  8. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Itsekkin ostanut auton joka myyjä ollut 5vuotta haltijana vaikka oli maksanut sen ja pesänhoitajan todistus piti olla ja kaiken huippu kyseisen auton ostopäivänä oli vielä ollut tilapäinen pesänhoitaja (sama asianajotoimisto) kiltisti lähettelivät näitä todistuksia (kopioita) ja niiden oikeaksitodistuksia.
    Katsastuskonttorilla loppujen lopuksi oli läpihuutojuttu kun sai tuon pesänhoitajantodistuksen kahteen kertaa oikean ajankohtaan kirjatun , ei niin vaikeaa miltä tuntui.
     

Kerro tästä muillekin!