korikorotus sarja!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja cam68, 27.2.2006.

  1. CC

    CC 1st gear

    se ei dieseliin meinaa sitä että 6,5 turboon se ei passaa ilman modaamista kun turbo ottaa kiinni sisälokariin ja imuputki ei sovi enää ollenkaan.siitä selviää kun muuttaa moottorin korvia niin ei tartte edes tuulitunnelia siirtää,mutrta sithän se ei ookkaan enää bolt-on sarja.oon tehny kaksi tollasta
    turbodiisselin nostoa ja toi korvien modaus on lähestulkoon ainoa järkevä tapa.
     
  2. Konekolli

    Konekolli Gearhead

    mitenhän on tuon ajettavuuden laita vaikka 3" korotuksen jälkeen ?? vaikuttaako mitenkään kuin lisääntyneenä ilman vastuksena? siis ne jääkiekot halkee ?? tosin niitäkin pitäisi ostaa joku 30kpl +pultit ja prikat et taidampa soitella kauppaan täs joku päivä :-?
     
  3. kilander

    kilander 1st gear

    Mites,saiskos lisätietoa tuosta moottorin korvien muutoksesta,saattaa olla ajankohtaista laittaa palikat 6,5 td:n korin ja rungon väliin.
    Meneekös muuten 2" heittämällä?
     
  4. Kintus

    Kintus 1st gear

    siis täh?

    kyllä mulla sopi 6.5TD turbo paikallaan oleen ilman koneen korvakkeiden modausta, alkuperäisen ilmansuodatinkotelon joutuu tosin vaihtaan vapaavirtaussuotimeen!

    Ja koppaa nostettiin mulla 3" , eli turbo jäi viä alemmaks ku 2" satsilla.
     
  5. kilander

    kilander 1st gear

    Mutta mikähän siinä on syynä,että noissa usein lukee ettei sovi dieseleihin?
    Mikäs oli Kintuksella vuosimalli,tässä olisi nyt kyseessä vm.1995 auto.
     
  6. Kintus

    Kintus 1st gear


    vm-94 , koppana tosin suburban. mutta sama tila siä on muissakin 6.5TD:sä. (vania lukuunottamatta :wink: )

    Kyllä muistaakseni ainakin tuo mun sarjani oli nimenomaan dieseliin.
     
  7. kilander

    kilander 1st gear

    Joo ,pitää kysellä liikkeestä.
    Mitäs oheistoimintoja tuo 3" aiheutti,esim.ohjausakseli,polttoaineen täyttöputki,yms.sellaista?
     
  8. Kintus

    Kintus 1st gear


    sen ilmansuodattimen tosiaan joutuu vaihtaan, ohjausakseliin tuli jatkopala paketin mukana, etupuskurin korotinpala tuli mukana, tuulitunnelia pikkusen muokkaan rälläkällä, piuhoja ei tarvinnut jatkaa.

    niin, ja käsijarrun vaijeria kannattaa löysätä (itse päivän ajelin, ja ihmettelin ko tehot hävinny :oops: )

    eipä tuossa ihmeempiä ongelmia ollu, takapuskurin ja korin väliin joutuu jotain rakenteleen ite.

    ideoita et mitä??
     
  9. kilander

    kilander 1st gear

    Ite oon miettinyt takapuskuri,siis alkuperäinen kokonaan mäkeen,ja siihen koloon semmonen roller panel,kato esim. www.jarimaki.fi ,kuva tuommosesta.
    Tai sitten tekee putkipuskurin..?
     
  10. Kintus

    Kintus 1st gear

    ei tuo putkipuskuri oikein tuon auton ulkonäköön istu, ja haluaisin tuon kromipuskurin säilyttää.
    RST-levystä aattelin suikaleen sinne lyödä, ja siihen niillä pyöreillä valoilla jarruvalot tai jotain...katotaan mitä talvi tuo tullessaan... :wink:
     
  11. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Eilen saatiin hytti nostettua kaverin kanssa. Menihän siinä useampi tunti, kun samalla vaihdettiin korin ja rungon väliset täysin lintaksi painuneet ja metalliosiltaan tuhoutuneet puslat uusiin uretaanisiin. Performance Accessoriesin 2" settiä käytettiin. Aiemmin auto oli korotettuna jääkiekoilla sen yhden tuuman verran. Mutta korin kumityynyt olivat niin lytyssä että yhteisnosto uretaanisilla ja 2" kitillä oli nelisen senttiä. Koppa myös suoristui.

    Syylärin kotelo piti modata, käsijarruvaijeria löysätä ja irrottaa kuori auton sisäpuolisesta kiinnityksestä irti ja jatkaa valmiilla palikalla rattiakselia. Etupuskurin alla olevan lipan reikiä piti vähän avata että vetolenkit mahtuivat olemaan paikoillaan edelleen kun puskurikin nostettiin palikoilla ylemmäs. Muuta ei tarvinnut muutella. Helpompi projekti kuin pelkäsin ja seuraavalla kerralla ei kauaa menisi kun tekisi. Tuo korotussarja on kyllä todellakin hintansa väärti.

    Mutta hyvä tuli, aiemmin koko hytti heilahti kun löi oven kiinni, nyt vaan ovi menee kiinni. Selkeä ero siinä. 33" mutiaiset mahtuu todella reilusti paremmin alla kääntyilemään. Tuo uretaanipuslien laitto tosin teki sen, että alustan tärinät ja äänet tuntuisivat aavistuksen selkeämmin äkkiseltään kuuluvan sisälle ( ehkä kuvitteluakin niin pieni ero ).

    Seuraavaksi sitten lavan kimppuun. Siinä onkin samalla vähän hitsaushommia joten se jätettiin suosiolla toiselle päivälle kun olisi tarkoitus irrottaa kokonaan ja tehdä muitakin modauksia.
     
  12. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Pientä edittiä tuohon korinkorotushommaan. Tänään säädin tuon 4-vedonkytkentä kepin liikeradan. Helppo homma perusidealtaan, keppi lähtee auton alta pois kun kummastakin päästä vaan talttameisselillä kääntää pois. Sitten vaan kierretään etupään palikkaa tangossa olevassa kierteessä sopivaan suuntaan ja pannaan takasin.... NOT, 3 tuntia meni. 20 vuotta oli tehnyt tehtävänsä j aosat oliva kasvaneet kiinni toisiinsa. Pillillä punaiseksi pelasti tangosta suurimman osan, mutta kierteen pohjalle jäi 2 sentin pätkä joka piti sitten porata pois ja kierteyttää uudestaan se palikan kolo. Onneksi oli tarves lyhentää eikä pidentää :poff: :poff: :poff:

    No, nyt on hienosti kohdillaan taas, otti hieman kiinni lattiaan takareunasta niin piti alkaa säätämään.
     
  13. karipe

    karipe 1st gear

    Jatkan vanhaan topiccia kun liittyy alkup. asiaan.

    Eli mul on diesel silverado ja pitäs saada korotettua sitä.
    Kysymys kuuluukin minkä hintaisia korotus-sarjoja löytyy suomesta (ja mistä?) ja paljonko ois maksimi korotus korista?
    EX-työkaverilla oli piikkari chevy jota se oli korottanu 5" itse sorvatuilla koropaloilla.
    Mulle sorvaus homma ei ois mikään ongelma ja pientä pohdintaa onkin et kandeisko ite nylonista sorvata ne läkkärät(d=80mm??), reikä keskelle ja ettii jostain pitkät pultit vai ostaa suoril koko valmis-sarja?
    Pystyyks tota rattiakselii pidentää/jatkamaan millään kotikonstein?
    Mieluusti kuuntelen kaikkii kokemuksia homemade-korotuksista ja valmis-kitti korotuksista.
    Mul ois mieles min.3" koro, tosin 4-5" ois parempi. :poff:
    Kiitos ja sori tyhmyytini.
     
  14. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Laki sallisi 3" korottaa... (anomatta lupia)
     
  15. karipe

    karipe 1st gear

    Nii just sain tos kuullaa et 3" ois max. mut kun ei oo oikeestaan hirmu kiinnostusta mitä katsari sanoo. Uskosin et saa muutosleiman 4":llekin. Katsastus ei oo ongelma vaan hetkellinen este. :rotfl:
     
  16. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Mun mielestä kolmekin tuumaa on jo liikaa, riippuu tietty käyttötarkoituksesta. Maastossa ajettavaan vähempi parempi.
    Mut 4-5" tekee autosta jo järkyttävän ruman, hankaloittaa moottorin huoltoa, jakiksen (ja manuaalin jos on) keppiä joutuu jatkamaan ja liikerata tulee olemaan älytön, rasittaa korin kiinikkeitä, rattiakselin kanssa tulee ongelmia, ja on kaiken lisäksi laiton!

    Laita pari tuumaa korin ja rungon väliin, ja toinen pari tuumaa jousitukseen. Tulee paljon tasapainoisemman näköinen.
     
  17. Tur_re

    Tur_re 1st gear

    Komppaan, tuolta saa jotain palikkaa..
     
  18. karipe

    karipe 1st gear

    No jos 80mm akselista sorvais jotkut 70mm pitkät limput. Vaan entäs toi rattiakselin jatko? Ehdotelmia? kokemuksia?
     
  19. karipe

    karipe 1st gear

    Eiks oo kukaan tehnyt noita rattiakselin jatkoja itse? No saapkos noita jatkopaloja pelkästään jostain?
     
  20. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No niinhän minäkin tekisin ... Ja ennemmin vielä sen pari tuumaakin korista siirtäisin jousiin...
     

Kerro tästä muillekin!