Korin käsittely korkeapainepesun jälkeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja coupe, 16.8.2004.

  1. coupe

    coupe Gearhead

    Tuossa alla oli juttua korin puhdistamisesta maalista ja ruosteesta korkeapainepesulla.
    Mutta miten pitäisi menetellä heti pesun jälkeen? Voisi kuvitella että uusi ruoste hyökkää kiinni melko nopeasti.

    Eli koko kori pitäisi varmaan maalata heti jollain pohjavärillä. Jo ennen korjaushitsauksia. Mutta mikä olisi sopiva pohjamaali? Pitäisi estää hyvin ruostuminen mutta soveltua myös hyvin lopulliselle maalille (tässä vaiheessa ei hajuakaan millä maalilla pintamaalaus tehdään).

    Ja voiko tuon pohjamaalin vetää heti korkeapainepestyn pellin pintaan? Vai pitäisikö sitä käsitellä jotenkin ensin, esim karhentaa tms???

    On sen verran kallista puuhaa tuo korkeapainepesu ettei haluaisi ryssiä hyvin aloitettua pohjatyötä millään välivaiheen mokilla. Ettei montaa kertaa tarvitse harjoitella....
     
  2. Transam

    Transam 1st gear

    Yhdessä videossa ruiskuttivat puhtaalle pellille fosfatointi ainetta joka estää ruostumisen.
     
  3. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    joo

    epoksi!!!
     

Kerro tästä muillekin!