korin pulttien irroitus(-83 suburban)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja zilverado, 16.4.2015.

  1. zilverado

    zilverado 2nd gear

    Eli tarkoitus olis Korikorotusta suunnitella, mutta ei korin kiinnitys pultit aukea :mad: . Olen parin päivän aikana ruiskinut irroitusöljyä niin hyvin sinne pulttien juureen, kuin mahdollista. Yhden pultin sain pyörimään, mutta tuntuu joku pyörivän mukana. Onko siellä mutteri vastakappaleena vaiko jengat korissa kiinteästi. Muutenkin tuntuu, että jos jatkovarren kanssa vääntää, niin pultti katkeaa :soosoo: Pyssyllä olen niitä koittanut availla.
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    On niissä korissa kiinni olevat vastamutterit. Eli onneksi olkoon, olet vääntänyt yhden sellaisen irti. Ei muuta kuin poikki vain ja uutta tilalle. Ne on pirun lujassa, jos on joku vanha Suomen sohjossa ajettu peli.
     
  3. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Ei ne pultit pelkällä liuottamis hoidolla auki lähde...Luultavasti niitä ei ole koskaan aiemmin aukaistu :-? ...Lämpöä lämpöä niihin ja samalla voi mielenrauhan turvaamiseksi suihkauttaa niihin irroitusöljyä,mutta eivät ne siltikään välttämättä suosiolla auki lähde :p ....Ja jos ne katkeaa aukaistessa,niin sitten niihin voi kokeilla hitsata esim mutterin kiinni ja kokeilla sitten aukaista...Lähtee,tai ei :odroll: ...Kyseessä kuitenkin yli 30v vanha laitos :wink: ....Harvoin vanhat ruosteiset pultit lahjaks auki lähtee :odroll:
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Pilkoin oman jälkituonti 89:n Suburbanin. Oikein v*tutti, kuinka hyvin siitä lähti pultit auki. Pohjakin ihan puhdas ja ruosteeton. No, 90% autosta on jo mennyt käyttöön, eli ei tuhottu turhaan.
     
  5. zilverado

    zilverado 2nd gear

    Mitäs jos joka pultin kohdalla käykin niin että vastakappale lähtee pyörimään mukana?
     
  6. reynolds

    reynolds 3rd gear

    No hommahan laajenee siinä tapauksessa jonkin verran....Eli sit vaan kaikki pultit katkaistava,ja sinne runkoon sitten hitsattava uudet kierreosat (esim isot mutterit)...
     
  7. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    tahi sitten jättää mutterit hitsaamatta, lattian kun joutuu kuitenkin reijittämään niin tekee siistit reijät ja kumitulpat päälle, mutterit voi lukita kiristäessä hylsällä.

    noitakin kun aukoo niin jatkovarrella ees taas nitkuttelemalla hitaasti mutta varmasti ja öljyä pitäs saada sinne mutterin päälle kierteeseen, ei se ölppä sitä ruostetta poista mutta pyörii helpommin auki.

    sitte kaikki jotka lähtee auki niin käytä jenkatappi siellä mutterissa, helepottaa huomattavasti kun kasaa uusilla pulteilla
     
  8. zilverado

    zilverado 2nd gear

    Tulikin jo porattua reikä lattiaan mistä pääsee vähän näkemään, että mikä siellä pyörii. Öljyä oli päässyt tunkeutumaan mutterin päällekin jostain. Sitä ei vaan vielä nähnyt että minkälainen vastakappale on. Tulee varmaan sitten yläkautta pois, kun tekee isomman reijän. Ja tietysti pultti poikki..
     
  9. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    noihin katkenneisiin joissa se mutterilappu ei pyöri tyhjää voi koittaa hitsata mutteria nokkaan runsaalla knöölillä niin se lämpö saattas rikkoa sieltä ruostetta. nois niinku jos ei oo pillejä käytössä joilla lämmittää.

    jonku tehny myös niin kun ei oo pyöriny aukipäin että hitsannu ohkasemman pultin jatkoksi ja pyörittäny sen koripultin sisään ja rälläkällä kanta pois...
     

Kerro tästä muillekin!