Korinvaihto rodi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja procold, 24.6.2009.

  1. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    Onko aftermarket runko jotenkin huonompi, kuin kokonaan hitsattu alkuperäinen metsästä raahattu harsorunko??
    Trafi vaatii 4 linkit eteen ja taakse jotta saat isomman moottorin leimattua/ tai erillisjousitettu/4 linkki. se kaprisen tuenta tai pitkittäiset taka lehdet ei kelpaa isolle moottorille.
    Jos sulla on alkuperäistyyppinen runko ja paperit niin miksi ei lasikuitukorikin kävisi.??? Miksi kun peltisiäkin koreja on.
     
  2. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    Tai funtsaa, Maahatuoja toimesta korjataan ymräripyörinyt esim.S mese,
    menee kaikki pintapellit uusiksi,lasit,osa runkopalkeista ja akselistot vaihdetaan. Jaa a mitäis jäi jäljelle, mitens prosentit?? "Alkosta saa hakea"

    Ei näistä rakenteluista kannata tehdä liian vaikeita.
     
  3. JariV

    JariV 2nd gear

    Ei tässä ole kyse siitä mikä on parempi. Tässä on kyse siitä miten tehdä toi lakien ja prosenttien mukaan.

    Kyllä mäkin aftermarket-rungosta mieluummin tekisin kuin orkkisrungosta. Se olisi parempi kaikin puolin mutta jos kanta-autosta ei ole prosenttiakaan oikeasti jäljellä tai autolla ei ole identiteettiä ollenkaan niin miten saat sen laillisesti kilpiin ja puhtain paperein? Et mitenkään.

    Tälle se järkevämpi vaihtoehto olis että Suomessa mahdollistettaisiin OIKEASTI se omavalmisteisen auton tekeminen. Silloin voisi tehdä noin laillisesti. Prätkäpojat ovat tässä jo päässeet pitemmälle kuin autoharrastajat. Me ei olla päästy sen takii että me tapellaan ja kiistellään keskenämme ja tartutaan lillukanvarsiin. Ei puhalleta yhteen hiileen.
     
  4. Juuri näin. Aamen.

    Suomessa voitaisiin jo vihdoin luopua tuosta prssien syynäyksestä tai saada omavalmisteiset autot mahdolliseksi ilman järkyttäviä lisäkustannuksia/kolaritestejä.
     
  5. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    Komppaan entisen aken Kuitusta, nykyisin Suuri ja mahtava Trafi "jota johtaa kommonisti" sano haastattelussa taannoin, että mikään ei muutu Hänen elin aikanaan, et silleen odotellaan.... nuoremilla on enemmän aikaa..????
    Ehkä tulevaisuudessa saadaan muun länsieuroopan malliin rekisteröidä oma valmiste, niin kuin Ruotsissa.

    Mielestäni raahataan se metsälöytö konttorille ja ne on tyytyväisiä Suomalais/ Ugrilaiseen korjaukseeen, kun näkyy oikein reilusti mitä on tehty. ( lippulappuja siellä täällä, rautalankaa, jeesusteippiä, sukkahousujaja ym mitä sattui löytymään.

    Kun katsastaja näkee jotain uutta, mitä se ei tiedä,se hylkää sen ja pyytää dokumentteja ja allekirjoituksia.
    Vähän niinkuin Lääkärit herranpelossa pyytää toiselta kollegalta mielipidettä.
    Pointti on siinä, että Suomessa ei mikään muutu ennen kuin Kuitunen on poissa.
    ( Käyn varmasti haudalla muistamassa)
     
  6. JariV

    JariV 2nd gear

    Sanoisin että jos autoharrastajat oppivat tekemään yhteistyötä niin Kuitunen joutuu syömään sanansa.
     
  7. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Miksi rodi pitäsi välttämättä katsastaa jos sitä ei tee jokapäiväiseen liikenteeseen? Kohampahan kysyin, moni tietääkin vastauksen mitä tarkoitan. Sitäpaitsi ne 40-luvun ca-kilvet on paljon coolimmat.
     
  8. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Kunnostin -34 rungon pahoilta vaurioilta ja ruosteelta,olisin tehnyt sanaan aikaan ainakin pari-kolme uudesta teräksestä.Yksi tekemäni runko on tietämäni mukaan Ruotsissa katsastettu.Ainakin myin sinne sellaisen 8 vuotta sitten.Eipä taida olla mahdollista ilman autoveroa suomessa.Soitin AKE:lle Kari Saari nimiselle virkamiehelle kysyen tällaisen rungon saamisesta liikentessä olevaan ajoneuvoon hän vastasi:Valmistaja on vastuussa auton elinkaaren ajan valmistamastaan rungosta.Seuraavaksi kysyin kuinkas nämä hiaset,korjasin juuri 2 metriä akseleiden välistä runkoa,vastaako tehdas näistä?Eipä tullut vastausta.Sanoin hänelle että Lahdessa on tekemäni kori katsastettu alkuperäisellä tekniikalla ja hän tiuskasi:Ole onnellinen että olet saanut katsastettua.Jouduin Keiteleen kunnanvaltuustoon kiitos äänestäjien.Tulen käymään keskusteluja kansanedustajien kanssa tiiviisti tämän harrasteajoneuvolain ja verotuskohtelun kohtuullistamiseksi myös Suomessa,30 vuotta on aikaa ensi yrityksestä ensi keväänä 2013,hieman hidasta täältä korvesta alkuaikoina ,mutta on netti hieman helpottanut.
     
  9. B 50

    B 50 Gearhead

    Et. Vaikka se 2-kurkkuisen alla oleva 150-heppanen onkin isompi ja tehokkaampi kuin lättis, on se silti pieni ja voimaton.
    Toisekseen peltikorit alkaa olemaan hinnoissaan.
     
  10. B 50

    B 50 Gearhead

    Mitenkäs, Seppä Leonardo, Willys kori-projekti? Joskus lueskelin että sellaisen koria vois Suomesta ostaa tulevaisuudessa.
     
  11. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    "Toisekseen peltikorit alkaa olemaan hinnoissaan."


    Tulihan se syykin..

    Ja paljonkohan tulee maksamaan kaiken ei sopivan sovittaminen yhteen??
     
  12. Substitute

    Substitute Gearhead

    Muuttuiko se jossain vaiheessa niin että piilofarmariakin voisi nykyään käyttää kanta-autona täysillä prosenteilla? Mulla olisi yksi purkukuntoinen Buick STW ja toinen kokonainen projekti alkuperäisine 70-luvun alkupuolen isolohko-papereineen.
     
  13. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Menen tänäänkin laittamaan sitä,siihen on mennyt enemmän aikaa ja rahaa mitä ensisilmäyksellä näytti.Oli se hirveän näköinen sovituksilleen,kuskinpuoleinen oviaukko alareunasta 40 mm pidempi kuin apumiehen puolella.Keula onlen muotoillut 20 cm pituudelta valojen ja maskin huonon sopivuuden vuoksi.<tai sanotaan näin :AINOASTAAN tulipelti on ainoa jota ei tarvitse näillä näkymin muotoilla!Koreja olen katsellut netistä ja jopa niistä olen saanut vihjeitä millainen joku tietty kohta pitäisi olla.Näkemykseni mukaan kuukauden päästä pääsen ainakin lokasuojista ja keulaosasta valamaan muotteja.
     
  14. B 50

    B 50 Gearhead

    Priceless. :lol:
    Et kai sä oikeesti kuvittele että kuitukorikauppiaat hyväntekeväisyyttään tuotteitaan markkinoile työntää? Eli kalliimmalla kuin sais vastaavan peltikopan, saati peltikopan papereilla? Ja edelleenkin täällä trafistoliitossa ainoa vaihtoehto 2-k pillikaasarimoottorille on korinvaihto.
     
  15. B 50

    B 50 Gearhead

    Mun takia ei kannata kiirettä pitää. :D Mutta villeimmissä unissa olen nähnyt itseni hamassa tulevaisuudessa(todella kaukaisessa) kepittämässä hevoskärryakselista isolohkogasserwillystä. Kanta-auto saattaa maata jo takapihalla. :eek: ja :wink:
     
  16. B 50

    B 50 Gearhead

    Piilofarmin %:eista ihan pihalla mutta korinvaihdon jälkeenkin verovapaan pakettiauton pitää täyttää verovapauden ehdot eli tässä tapauksessa tavaratilan mitat.
     
  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Piilofarmaritapauksessa ei tavaratilan mitoilla ole merkitystä mutta omamassalla on.
    Nehän piti olla yli 1800kg pakettiautoja saadakseen verovapauden. Lava-autoissa oli sitten lavan mittaa tai painoa.

    Johonkin deliveryyn tms. ihan passeli aihio. Mahdollisista ANA TPP 57:n mukaisista lisäistuimista saattaa joutua siinä vaiheessa luopumaan.
     
  18. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

  19. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    vähän saattaa maksaa ennenkuin on täällä suomessa :wink:
     

Kerro tästä muillekin!