Korinvaihtoauton rekisteröinti "alkuperäisenä"???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja F250, 9.1.2008.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Kaipa sitä voi Ruotsistakin ostaa keskeneräisen Amerikoista tuodun projektin, jota ei vielä ole rekisteröity Ruotsiin, kun siinä on vielä pieniä puutteita, jotka eivät uutta suomalaista omistajaa niin suuresti häiritse. Tosin olisi kyllä eduksi, jos löytyisi joku tullauspaperi projektin Ruotsiin tuonnista.
     
  2. janiluo

    janiluo Gearhead

    En nyt halua aloittaa mitään vääriä huhuja mutta ihmettelin nettiautossa näitä kahta yksilöä:
    www.nettiauto.com/1614175
    www.nettiauto.com/1686383

    Ensimmäisen pitäisi olla vm79 ja toisen vm80
    Jokainen 80-luvun cutlass:eista tietävä tietää että nuo korilinjat, keulapala ja takavalot oli vasta 1984-86 malleissa (syksy 83->)
    Voiko samalla myyjällä olla kaksi samanlaista korinvaihtoautoa?
    Huijataanko tuossa AKE:a vai ostajaa vai molempia? Kertokaa muut Olds-tietäjät että olen väärässä vuosimallien suhteen!
    :odroll:
    - Jani -
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    1981 alkaen.. Itse pähkäilin samaa joku viikko sitten ja tarkistin. 1980 se ei ole , mutta 1981 ..

    http://www.fvn.no/amcar/brochures/olds/ ... lder/7.jpg

    http://www.fvn.no/amcar/brochures/olds/ ... lder/6.jpg

    http://www.fvn.no/amcar/brochures/olds/ ... lder/5.jpg

    Avainsana "Supreme"

    http://www.fvn.no/amcar/brochures/olds/ ... 1olds.html

    1980 tai 1979 taas kumpikaan ei voi olla..http://www.fvn.no/amcar/brochures/olds/80o5.html

    Eli toi 1980 voi olla vuonna 1980 valmistettu 1981 malli..

    Toinen taas..?
     
  4. Rodman

    Rodman Gearhead

    Kyllä Rocket engineer voi muuten olla oikeassa tnoista oldsseista, kaivelin kirjahyllyä ja 1981 esitteessä on nuo takavalot ja keulapala Supremessa, toki oli neliskanttisiakin 1981 myynnissä.
    Eli auto voi olla jo 1980 valmistettu.
     
  5. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo nyt kun selailin noita linkkejä niin tuo Supreme oli tosiaan se avainsana. Jotain eroa korilinjoissa oli kuitenkin 81-83 jälkeenkin???
    Luulin että tuon oopperaikkunan kohdalta korilinja on erilainen mutta ehkä lista vaan hämää.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Silti tuota 79:ä epäilen korinvaihdoksi kun on rattivaihteetkin.
    Voi olla katsastusmiehenkin vaikea päätellä mitään kun mallierot on noin huomaamattomia.
    Sorry jos meni jo offtopiciksi!
    - Jani -
     
  6. impala67

    impala67 Double Gearhead

    mites sen säännön kanssa eletään, kun tuot kv-auton uutena maahan, sillä kuitenkin on jo suomalainen identiteetti-jos runkonumero on sama?

    tuohon identiteetti asiaan tuo homma on aiemmin tyssännyt, kun joku kyseli piilofarkun "ulkomaan kierrätys-tuonnista" pehmeillä penkeillä...
     
  7. RB-440

    RB-440 1st gear

    Eiks tää lähtökohtainen ajatus perustu siihen, että korinvaihtoautossa on samaan aikaan periaatteessa kaks identifioitavissa olevaa autoo. Eli kai tää keskustelu koskee sitä, että voisko sen kanta-auton olemassa olon jollain rekisteröinti-maahantuonti-rekisteröinti vimpautuksella unohtaa ja elää eteenpäin sen korin luovuttaneen auton alkuperäisen identiteetin kanssa.

    En mä tosin tiedä, olisko tommosesta touhusta muuten mitään hyötyä, muuta kuin ehkä siinä tapauksessa, että koittaa myydä auton ulkomaille numberot matsaavana. Paperisotaan ja veroihin ainakin menis rahaa, millä vois tietenkin hifistellä sitä kv-autoakin.
     
  8. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Hommahan pelasi silloin niin, että kori tuotiin varaosiksi, joka käytännössä tarkoitti sitä, että sait kokonaisenkin auton tuoda suomeen, mutta autosta piti täällä purkaa yli 50%:in edestä osia, joiden yli sitten ajettiin tullin valvonnassa pillarilla yli.

    Jos noita osia ei tullin valvonnassa tuhottu, niin sitten joutui maksamaan autosta autoveron, ja kuka hullu sellaisesta olisi enää korinvaihtoa tehnyt?
     
  9. Täytyy sanoa että tämä maa on (ollut) verrattavissa täysin DDR:ään tai yleensäkin itäblokin kommunistimaihin. Tämä kuvastaa täydellistä idiotismiä päättävissä elimissä. Ja pahoin pelkään samojen kusipäiden päättävän asioista tänäkin päivänä. Ja kuka näistäkin ihmisten alistamisista kantaa vastuun. Ei kukaan.
     
  10. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Tommoista juttua, että tullin valvonnassa olisi kenenkään tarvinnut osia tuhota en ole kyllä ennen kuullut. Kyllähän niitä silloin ´80-luvun lopussa oli koreja kaupan missä oli osia enemmän kuin 50%, taidettiin siihen aikaan maahankin tuoda suht täydellisiä autoja korinvaihtoa varten. Parhaissa tapauksissa ei vaihtunut kuin rekisterikilvet...
     
  11. Putte

    Putte 1st gear

    Itselläni on -81 Calais ja se kyllä vastaa noita 79 ja 80 koriltaan. Mielestäni voivat hyvinkin olla aitoja.
     
  12. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Huijarit ja koijarit tietenkin oma lukunsa, kyllähän niitä oikeudessakin on puitu...

    Rungollinen vehje ollut tietenkin helpompi, ja on voinut näyttää melko täydelliseltä.
    Opel Mantasta joutui tullin valvovan silmän alla pillarin uhriksi muistaakseni moottori, laatikko, akselit ja etupenkit.
     
  13. XVD

    XVD Gearhead

    niin no myyhän nuo jotku nuita pelekkiä papereitaki...sillähän se hoituu helepoiten...
     
  14. janiluo

    janiluo Gearhead

    Ai että 79 voi olla aito 81:nen???
    Toi 80:nen voi olla 81 malli mutta tuo 79 menee jo liian kaus ja veikkaan korinvaihtoa. Ei kuitenkaan jatketa tätä enää tässä aiheessa.

    t. Jani
     
  15. janiluo

    janiluo Gearhead

    Muistelisin että 80-luvulla jotkut sahasivat ehjän auton keskeltä kahtia ja toivat eri konteissa niin saivat tuotua koko auton varaosiksi kun "molempia" autoja oli alle 50%. :lol:

    - Jani -
     
  16. F250

    F250 Gearhead

    Ilmeisesti kukaan ei ole asiaa ihan loppuunasti selvitellyt tai ainakaan ei tunnusta ?

    Eikä varmaan kukaan ainakaan nykysääntöjen puitteissa kyseistä toimenpidettä tehnyt?
     
  17. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    nuoremmille tms tynnyrissä kasvaneille esimerkki trabantin kaasutin joka rakenteensa takia tiputteli bensaa pakosarjalle selvä paloriski. keskuskomitea ei antanut lupaa muuttaa rakennetta muuten kuin laittamalla tippanokan joka ohjasi bensan pakosarjan ohi :rotfl:

    tai että itäsaksa sai tehdä vain kaksitahtisia ja tsekki vain takamoottorisia. unkari sai aluksi tehdä moottoripyöriä mutta sitten sekin kiellettiin. muissa maissa sai tehdä lisenssifiateja ja renuja koska paikallinen työnlaatu oli kehnoa eikä häirinnyt moskvitsin myyntiä
     

Kerro tästä muillekin!