korinvaihtorodi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja rekkules, 10.2.2005.

  1. rekkules

    rekkules 1st gear

    terveex. kertokaa tietävät mikä letukan 30-40 luvun koppa sopis mittojen puolesta,65impalaan.
     
  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Olisko 30-40-luvun kopalle liian iso alusta? Mid-size vois sopia paremmin? Tai jos moottoria siirtäis suhteessa etuakseliin?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tai sit se pitäis tehdä niinkuin tuo täältä päin kotoisin oleva "vm.80 Chevy Caprice"

    [​IMG]

    Eli koppaa levittäen riittävän isoks uudelle rungolle. Tulee aika näyttävän näköinen kokonaisuus ja tilava reissuauto 8)
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Taas se oli näköjään jättänyt minut kirjaamatta sisään tossa edellisesä viestissä ja laittanu Vieraaks :eek:
    Toi kopan kasvattaminen niinkuin tossa Hudsonissa on tehty on tosiaan yks mielenkiintoinen mut jonkinverran isotöinen vaihtoehto.
     
  5. TATU

    TATU Gearhead

    Impala siitoksesta osaa varmaan akseli kartaani kertoa enemmän,mutta hudsonista sen verran että korin levitys oli ainoa mahdollisuus saada suht matala ja kilvissä oleva laite aikaan.-30 luvun kopat tahtoo olla alhaalta niin kapeita että ilman rungon ja akseleiden kavennuksia(lupien saanti etuakselin ja ohjauslaitteiden kavennukseen?)tahtoo joutua kikkailemaan astinlautojen ja lokarien kanssa.Jos lähtökohta koppa on edes suht hyvä miettisin tarkkaan kannattaako lähteä kanta-auto pelleilyyn.Hudsonin koppa oli siinä kunnossa että levitys ei hirveästi työllistänyt lisää(katto kasassa,peräpää puuttui,ei lattiaa,ei kojetaulua,ei maskia ymm.)mutta vähänkin parempaa en kyllä alkas "pilaamaan".
     
  6. rekkules

    rekkules 1st gear

    .......jaa. otetaas uusiksi. vaihtoehtoja 65 impala rungon päälle mahdollisesti sovitettavista 40 luvun kopista..? ei voorttia.miel delivery tai jonkin sortin stw.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    löytyiskö tuosta Hudsonista jotain tarkempaa juttua, kuten kuvia ja tarinaa rakentelu vaiheesta? :D
     
  8. OLIS 39 PANEL DELIVERY tarjolla..... OHO TULI ALKU ISOILLA KIRJAIMILLA MUTTA MENEEPÄHÄN PAREMMIN PERILLE!

    Sopivan kokoinen midsize/fullsize-rungolle.... :eek: ainakin pikku sovituksella :rotfl:

    Täydellinen peltiosiltaan tosin pikkusipistelyä olis eli pohjan joutuu käyttämään kanta-autosta :wink: Antaa pelivaraa prosenttiarvonnassa 8)

    itellä on liikenteessä tällätavoin tehty kv-rodi (impala-nash) joten läjä neuvoja kaupan päälle!

    hp 2990€

    p. 0500-806067
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    mikäs delivery se on?
     
  10. No Fordihan se on vaikka muuta oli hakusessa.... 39 panel delivery eli henkilöauton rungolla oleva pikkupaku , hieman isompikorinen kuin henkilöauto-delivery.

    Tästä saa pelimies tehtyä siistin kuljettimen vaikka rompetoreille tai prätkien kuljetteluun 8) , tai sitten sisustukseen voi muokata sängyn.....
     
  11. rekkules

    rekkules 1st gear

    että ähvä kuitenki,,,noo mites mitat 65 impalan rungon kans muka passaa..?
     
  12. No....kun pohjapeltiä ei ole korissa ollenkaan ja loppuunkoriin kun ympätään lyhennetty Impalan pohjapelti sekä tulipelti niin avot säästyy niitä kallisarvoisia prosentteja ja saat käytettyä alkuperäiset korin kiinnistyspisteet , ne kun saa jäämään astinlautojen alle.....

    Konetta sen 200mm taaksepäin ja niieespäin , käyttäkää nyt mielikuvitustanne niin kyllä tollaset sovitukset alkaa syntymään ja tadaa sinullakin on rodi jolla voi oikeasti myös ajaa pitempiäkin matkoja :wink:

    Mikäs vika F:ssä on , vai oletko näitä umpikylki fordeja suomessa nähnyt???

    Vaikka itekin kyllä mieluummin rakentelen ns. erikoisempia merkkejä.....
     
  13. rekkules

    rekkules 1st gear

    ...noh ei kai ähvässä vikaa ole mut.jos alan projektiin niin pysyn chevyssä.paljonkos pohjalevy/tulipelti säästää prosentteja?.
     
  14. TATU

    TATU Gearhead

    Tarkkaa prosenttimäärä on mahdoton antaa,lienee tapaus kohtanen.Omassani muistaakseni hyvitettiin 4%.Suurin hyöty tulee kuitenkin kun korin kiinnityspisteet ,polkimien ja rattiputken kiinnitys pysyy suht alkuperäisen kaltaisena(auttaa lupien saantia).
     
  15. rekkules

    rekkules 1st gear

    niinpä tietysti...no mitäs mieltä TE mittojen puolesta ym olette 47-48 letukan deliverystä?..se vain jotenki miellyttää mun silmää.aihioitakin tuntuis olevan...eikä kovin kalliitakaan.siis pelkkä kori.
     
  16. Go for it!

    Ittellehän näitä tehdään ja se että joku tekee edes jotain on jo kunnioitettavaa....

    Joo , omassa projektissa tais hyvitys olla noista em. osista tuota 4% luokkaa , kaikki pinnat on tarpeen jatkojalostusinnostuksen iskiessä.... nyt voi muutoskatsastuksella laittaa ahtimen isolohkon päälle puhisemaan tai jos alkaa manuaalilootaa mielimään ,niin prossat riittää.

    Ja kyllä totuuden nimissä on sanottava että jos meinaat autolla ajaa paljon niin kyllä tälläisen kv-hässäkän kautta saa ihan mukavan ajettavuuden , vaikka toiset ns. hardcore -roddarit ei niitä laitteita sitten niin arvostaisikaan :-? :odroll:

    Joo , saahan alkuperäiselläkin rungolla varustetun auton kulkemaan kuin unelma , mutta nykylainsäädännön takia SUOMESSA joutuu tekemään näitä älyvapaita kompromisseja , valoa on onneksi hieman näkyvissä ,kun harrastajien ääntä on vihdoin saatu päättäjien korviin (ja niiden väliinkin) 8)
     
  17. rekkules

    rekkules 1st gear

    ...jepulis.täytyy kuulostella korihintoja sekä MITTAILLA.
    eihän sitä koskaan tiedä vaik innostuiski.tuskin sitä "valoa" kuiteskaa vielä vähäänaikaan näkyy?.
     
  18. rekkules

    rekkules 1st gear

  19. Hienolta näyttää toi korimalli , "valon näkymisellä" tarkoitin tätä nyt tullutta muutosta prosenttilaskentaan eli jarruista ja ohjauslaitteiden parempiin vaihdosta ei enää rangaista. Myöskin auton toiminnan kannalta välttämättömät muutokset ei pitäisi vaikuttaa prossiin? Eli jos moottori tai perä tms hajoaa , sen saa nyt virallisesti korjata ilman sanktioita.....

    Eli parannuksia on tullut rakentelusäännöksiin , varsinkin jos teet rodi-ikäistä autoa alkuperäiselle alustalle.....
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Hieno :D
    Liekö tuttu sivusto mut tuolla http://chevy.tocmp.com/chevyresto/48index.htm on ainakin mahdollisesti suunnittelussa jelppaavia mittoja ym. faktaa '48 Chevyistä. Sieltä kun katoin niin '48 stw on 527 pitkä , Sedan Delivery 500 ja molemmat olis noin 185 leveitä (kääntelin noi mitat tuumista, sentti-kaks voi olla heittoa). Mut toi on hauska sivusto, kun siellä on vaikka mitä faktaa ja ihan kaikenlaisia mittojákin, esimerkiks vaikka tuulilasin leveys yms. Korin leveyskin on kerrottu eri kohdista, lokareiden kohdalta noin 185, keskeltä autoa 180 jne. (myös pituustiedot tuolta löytyy pelkästä kopasta jne)
    Ja tuolla on samat jutut eri vuosimalleilta väliltä 1938-1954 http://chevy.tocmp.com/chevyresto/index.htm
     

Kerro tästä muillekin!