korinvaihtorodi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja rekkules, 10.2.2005.

  1. Hyvät sivut , mahtaiskohan mistä löytyä vastaavat rakennepiirustukset 37 plymouth´iin /crhysleriin??

    Tarttis sipaista katto pois niin ois mukava kun ois katsurille vilautella dokumenttia että on alkuperäistä vastaavaksi muutettu, vaikka tiedänkin aika tarkkaan erot korirakenteissa avon ja umpikorin välillä....

    Kokeilin tota googlettamista mut ei oikein tärpänny kun en oo haka tän matolaatikon kans :oops:
     
  2. rekkules

    rekkules 1st gear

    jepulis olen käynyt kyseisillä sivuilla.itseasiassa löysin ruotsista deliveryn kopan sitä lähetään kattoon faijjan+yhen rodimiehen kans ens viikolla!. kyseiseltä jäpikältä sain linkin sivuille+hajotus kuvia kopasta+rungosta fischerin kataloogista....kyl tietoo on.nyt pitäis vaan HERÄTÄ.
    tota paljos sen nash-impalan korin leveys oli ennen levittelyä?
     
  3. Nasua on levitetty lokareitten osalta semmoset 50mm puoleltaan ,samoin astinlautoja ,mutta peruskori on ihan alkup. mitoissaan....

    Etuloksuja on siirretty 150mm eteenpäin ja 100mm ylöspäin ja maski on sit leivottu konepellin ja loksujen väliin jääneeseen aukkoon.

    Pyörän aukot on myös uudelleensijoitetut loksuihin että sai impalan alkuperäisen akselivälin säilymään. Ensin oli tarkoitus jatkaa runkoa ,
    mutta projektin edetessä tuli muita vaihtoehtoja esille....
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    En tiedä ootko ite seikkaillut tuolla mut tuommosen tiedän missä on jotain eli http://www.oldcarmanual.com/html/links.htm ja siitä sit kun etusivulta valitsee merkin, esim. kokeilin plymouth ja sieltä 37 (pyysi siinä kohtaa katsomaan 36:n, siitä sit klikkasin sitä P3 tai P4 niin sieltähän alkoi löytyä jotain tonnepäin juttuja. Ei noin hyvin kun noista Chevyistä mut jotain kuitenkin. Tai onhan tuokin sivusto aika laajahko enkä oo käynyt kuin pintapuolisesti siellä että en tiedä mitä sieltä sit saattaa löytääkin :wink:
     
  5. Kiitos ,pitää tutustua myöhemmin ,nyt pitää mennä tallin uumeniin.....
     
  6. -TH-

    -TH- Gearhead

    rekkules! onko sulla se impala ihan raato vai vielä pelatettavissa olova? meinaan vaan että tietyssä tapauksessa kannattanee ostaa pelkkä raakile josta tekee rodin...
     
  7. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Aihe on mielenkiintoinen ja ajankohtainen myös täällä.. Pari Chevy raatoa tarttui käteen ja olis tuossa tallin tukkeena -79 luiskaperä Olds Cutlassi.. Kaikennäköiset suunnitelmat on valvottanu mutta järkevintä ja ehkä helpointa olis myös tehdä kv-rodi.. Niinkun duunissa on tapana sanoa; "on monta tapaa tehdä asiat oiken!"
     
  8. coupe

    coupe Gearhead

    Sanookas nyt rodiäijät kun olette enemmän näiden prosenttien kanssa painineet, ollaanko näiden uusien pykälien myötä nyt oikeasti siinä pisteessä että em korinvaihtoprojekti todella voisi onnistua?

    Itse tuossa aloittelen uudenmpien etu- ja taka-akseleiden (levyt mukana), koneen, laatikon, ohjauksen sovittelua vanhaan runkoon mutta nyt kun laskeskelen niin prosentithan voisivat riittää siihen että käytänkin luovuttaja-auton koko rungon helyineen. Eli uusi ruma kori rungosta irti ja kaunis vanha koppa kiinni pultataan.

    Tämähän säästäisi ainakin vuoden talli-illat eli ei voi olla totta. Ja lopputuloskin olisi ajo-ominaisuuksien kannalta varmaan parempi kuin jos kaiken sovittelee vanhaan runkoon. En voi uskoa että olisi Suomessa mahdollista!
     
  9. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Just näinhän se on; Gutlassin tai Malibun rakentaminen nykyaikaiseksi on paljon helpompaa kuin tikapuurunkoisen kanttiauton. Ei siinä mitään. Eli toisin sanoen korinvaihdolla saa paremmin prosenttien puolesta tehtyä ajettavan auton kuin alustan vaihdolla... Mutta onhan tää prosenttisysteemi näissä rodihommissa ihan perseestä edelleen!
     
  10. 4D -38

    4D -38 1st gear

    Joo. Paskakaan ei oo niin perseestä ku nämä fakin prosentit :mad: . Edelleen ihmetyttää mitä hyötyä niistä nykyään valtiolle yleensä on ??? :-?
     
  11. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Juu ja kun tuli hiukkasen epäselvästi ulosannettua ajatukseni niin tarkoitin siis että jos rekisteriotteessa lukee Impala-73, 7,5 litraa ja autoon vaihdettu 20% osista ja muutettu ulkoisesti vastaamaan Fiat Topolinoa niin onhan siinä kätevämpää miettiä prosenttipeikon syvintä olemusta kuin silloin kun rekisteriotteessa lukee 65hv ja 48% osista vaihdettu...
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Olis muuten kiva nähdä jonkun asiaanperehtymättömän keskiverokonstaappelin naama sen kysellessä ratsiassa "Rekisteriote ja ajokortti, kiitos!" kun paikalle ajelis peräjälkeen Akseli von Gardaanin "-73 Impala", TATU:n "-80 Caprice" ja pari muuta vastaavaa :rotfl:
     

  13. Älä välitä näistä edellisistä kommenteista.....

    Esim Nash on leimattu ja prosentit laskettu just niin kuin pitää ja niitä todellakin on vain 32% ,siis vaihdettuja osia.

    Tämä antaa vielä mahdollisuuden rakentelun jatkamiselle ja muutenkin kun kaikki luvat on kunnossa , niin on mukava heittää reissua vaikka ympäri eurooppaa kun alla on luotettava ja mukava auto.

    37 chrysyssä taas on alkup. runko , kori jne , mutta prossat on jo hälyttävän loppuun käytetty , tosin tää nyt tullut sääntömuutos antoi pelivaraa sen verran että voin vielä poistaa kunhan tota ajan paskaa vaan sattus jostain löytymään..... Ja onhan silläkin tullut jo tossa 11vuoden aikana ajettua melkei 40tkm :eek: :eek: :eek:

    Olen kyllä samaa mieltä että nää meidän säännöt on jäänteitä tsaarin ajoilta , mutta on turha puhua etteikö suomessa pysty luovaa mielikuvitusta käyttämällä rakentamaan tänä päivänä juuri sellaisia laitteita joita haluaa tehdä. Pitää vaan ymmärtää käyttää kaikki "porsaanreiät" hyväkseen. :wink:

    Viimeisin projektini onkin sellainen "mäkiauto" jota ei tarvitse eikä pysty ikinä katsastamaan ja kyllä täytyy myöntää että hauskaa on pajalla ollut....

    ps. Fiat (topolino tai mikään muukaan) ei ehkä mittojensakaan puolesta ole kaikkein paras kori kanta-auton päälle.... kyllähän nyt jopa valtion virkamieskin tajuaa että ei sinne se kanta-auton runko alle mahdu :odroll:

    JA : Kyllä ! Poliisien naamat ovat ilman muuta kaiken tuon rakentamisen arvoisia kun ne niitä papruja tuijottelee ja eivät keksi mitään huomautettavaa koska sitä ei ole. Jotenkin se typertynyt ja tyhjää kelaava katse seuraa vielä seuraavan yön uniinkin :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  14. coupe

    coupe Gearhead

    Tosiaankin, mullahan oli vähän termit hukassa, eli ei tässä korinvaihtoa haikailla vaan ALUSTANvaihtoa.

    Eli otteessa pitäisi lukea edelleen 58 Pontiac vaikka alla olis 90-luvun letukan alusta. Toisinpäinhän homma ei onnistu sillä 58 Pontiacin koppaa ei ikimaailmassa saa täyttämään 90-luvun puolivälin valo, turvallisuus, lasi, E ja ties mitä muita standardeja.

    Vanhalla systeemillä prosentit olisivat menneet yli 50:nen mutta nyt jos ohjauksesta saisi helpotusta 3% ja jarruista 4% niin kuvio voisi juuri onnistua (kun muutama prosentti kuluu koppaankin 8) )

    Tietysti hieman hirvittää ajaa prossat 49:n pintaan mutta nyt kun on ääneen sanottua että "kulutusosia" saa vaihtaa niin ei kai se nyt niin tavatonta.

    Ja vaikkei näistä pykälistä jaksasisi innostua niin kyllä tosiaan on mukava kun homma on hoidettu niin että kaikki on otteessa eikä tien päällä tarvitse selitellä mitään kenellekään.
     
  15. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Mulla on Morriksen otteessa lukemat 48,9 % ja listattu vaihdetut osakokonaisuudet. Meni aikoinaan vähän tiukalle... Kieltämättä aina on sellainen ikävä tunne jos sattuu katsastuksessa sellainen veijari vastaan joka alkaa inttämään että kanta-auton osia on vaihdettu lisää sitten muutoskatsastuksen. On aika ikävä sauma sitten vääntää kättä tyyliin juupas eipäs. Milläs pirulla sen näytät toteen jos ei ole miljoonaa projektikuvaa tms. ? Tähän asti on ollut ihan mukavat katsastussessiot mutta pitää koputella puuta. Uskoisin kuitenkin että suuri osa katsastusmiehistäkin ottaa "oudommat" autot vähän kuin valopilkkuna harmaan automassan seassa.
     
  16. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    No joo, ehkä sieltä voi jonkin totuuden siemenen löytää rivien välistä. Alkoi vaan v#tuttaa kun taas oma projekti on siinä tutussa tilanteessa että joutuu näitä juttuja miettimään, vaikka "helpotuksiakin" saatiin.

    Korinvaihto/alustanvaihto, no joo, korinvaihtohan se aina "virallisesti" on vaikka vaihdettais muuta.
     
  17. -TH-

    -TH- Gearhead

    ei sinun tarvia mitään todistella, lain mukaan inssillä on todistustaakka jos kerta haluaa sille tiele lähteä.
     
  18. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Kyllä tähän mennessä on aina itse pitänyt todistella kun katsastusinssi on kysynyt...?

    Mutta muuten jos ei nostalgiahapatuksesta piittaa niin onhan tuo yksi varsin varteenotettava tapa rakentaa ajettava 30-luvun rodi!
     
  19. rekkules

    rekkules 1st gear

    .....itelleenhän näitä tehään. ei se mun kori aivan paska ole muttei paljo puutukkaa et olis.syy on se että 48 miellyttää ihan ÄLYTTÖMÄN paljon enemmän mun silmää ku 65.sitäpaitsi voihan siitä korista sit väsätä vaik hianon kärryn 48:n perään.heh heh 8)
     
  20. rekkules

    rekkules 1st gear

    eipä ollu ruotsalainen 1948 ostettavas kunnos.se oli kaadettu joskus ja vauriot kattorampeissa aika pahat.huonosti korjatut,joskus 70luvulla?. mutta nyt tajus paljon enempi akseli von kartaanin juttua,kun pääsi ITE näkeen ja vertaileen mittauksia,kyllä se perhana on mahdollista...ja oppispahan hitsaamaan paremmin.siinä tulipelti prokkiksessa saa kyllä raaputella yhen jos toisenkin kerran päätään....täytys kaventaa 65:n tulipeltiä. :eek: :eek:
     

Kerro tästä muillekin!