KorivaihtoCorvette?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mudracer, 8.1.2016.

  1. Keränen

    Keränen Gearhead

    Tämä vekotin oli Kuusamossa noin 2 vuotta sitten. Täytyy kyllä sanoa että kannattaa pysyä kaukana. Tuon laitteen saaminen kohtuullisen kuntoon vaatii turhan paljon aikaa ja rahaa.
    Keitti jo kotiin päin ajaessa, maalipinta naarmuinen ja jollain avaimella vedetty naarmua toiseen kylkeen auton mitalla. Sisusta kasattu ala-arvosesti. Piti kuulemma olla 2 ukkoa ajamassa että sai auton pidettyä tiellä. Tais samana kesänä vaihtua eri autoon...

    Mutta huom! Tästä on kumminkin 2 vuotta. En tiedä mitä siitä on korjattu.
     
  2. pantera

    pantera Double Gearhead

    runko ja koppa piti olla eri konteissa
     
  3. M

    M Gearhead

    Mun mielestä on aika iso pyynti korinvaihdosta.
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    No, korinvaihto-E-bodyissä on pyynnit kohdallaan...
     
  5. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    ..joo, ja lehdissäkin ne esitellään siten että jossain kuvatekstin sivulauseessa on maininta kanta-autosta
     
  6. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Niin no... Jos pyynnit tuntuu kovilta, ainahan sitä voi ITSE tekaista moisen pikkuhomman. Ainakin "rakentavampaa toimintaa" ku lärviä nettisivuilla TOISTEN hintapyynnöille? Omastaan käsittääkseni saa ja voi pyytää ihan mitä haluaa, kyllä Markkinavoimat asian loppujen lopuksi pistää kohdilleen...
     
  7. M

    M Gearhead

    Miksi??? Pistämällä muutaman tonnin lisää saa ihan aidon. Kun ei näissä vehkeissä arvoa lasketa pelkästään työtunneissa. Korinvaihtovehje on aina huomattavasti vähempiarvoinen kuin aito, oli siihen syydetty kuinka paljon euroja tahansa.
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Korinvaihto E-body onkin lähes identtinen alkuperäisen E-bodyn kanssa. Corvettessa ei ole muuta alkuperäistä kuin koppa, joka ei ole saatu kunnolla sopimaan kanta-auton rungon päälle.

    Jos viet korinvaihto E-bodyn suomesta amerikkaan, niin siellä sen voi hyvin myydä Challena tai Cudana.
    Corvettea taas ei, vaan menee jonkun ihme hybridi-sekasikiöluokituksen mukaan.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Turkkarissa oli kerran myynnissä, en muista mallia mutta mopar kuitenkin. Ilmossa luki että ei mikään mätä suomiauto vaan ruosteettomalla kaliforniasta tuodulla korilla parannettu urheilullinen perheauto :rotfl: . Ei nyt ollu ihan sanatarkka mutta asia varmaan selvisi.
    Täälläpäin tehtiin ainakin kax 2gen Trans amii joissa kanta-autona -76 kutvosnova. Tostakaan ei montaa osaa sovi mutta kilvissä nekin oli.
     
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Samaa sarjaa oli se kaverin ex korinvaihto 1980 "Kultalintu" Trans Am...tekniikka 454 (LS-6 ?) / TH400.
    Papereiden mukaan se oli kuitenkin korinvaihtoauto ja kanta-autona toimi Oldsmobile Cutlass Diesel, muistaakseni jotain 1978 - 80...vissiin ei hirveesti yhteistä noissakaan autoissa loppujen lopuksi.
    Päältä ja sisältä se oli ihan siisti, hyvinkin orkkiksen oloinen, mutta tuskimpa siinä sitä Cutlassia montaakaan osaa edes oli...alustanumero lähinnä veikkaisin :rotfl:
    Kaveri myi pois kun arveli, että leiman kanssa voi tulla jotain ongelmia...sen koommin on kadonnut sekin laite, missä lie nykyään ???
    Varmaan joku tietääkin laitteen, nimiä en ala huutelemaan täällä :wink:
     
  11. coolcarshq

    coolcarshq 2nd gear

    Korinvaihto-läjät on miinoja, wanna-ben valinta. Voi tulla leimalla pikkasen maksettavaa, ei vissiin auta vaikka poistaisit kilvistä samalla käynnillä? Jollakin onnettomalle tuli pikku lasku kun laatikossa olikin 5 numeroa neljän sijasta, ties kuinka monta kertaa oli edelliset omistajat leimannu 5-vaihteisella laatikolla joka ei ollut kanta-autosta. Jos tykkää elää vaarallisesti niin korinvaihto-auto on hyvä valinta. Eikös ollut niin että pelkästä kolari-korjauksesta voi jossain tapauksissa tulla mahoton jos siihen katsuri puuttuu/huomaa. Olen puhunut! :rotfl:
     
  12. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Näinpä tiedän AVK,n myymän auton joka oli myyty korjattavaksi ja todettiin jo kerran aikaisemminkin korjatuksi ja eipä ollut prosentteja tallella uudelleen korjaukseen vaikka oli "korjattavaksi" myyty no AVK osti auton takaisin ja korvasi vielä kolarikorjauksen että tälälistä se prosenttiylitys myöskin teettää.

    Kukakohan tuossakin tapauksessa on se isoin rikollinen?
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Tosta tulin just itekkin miettineeksi, et mites nykysellään menee noi prossa hommat jos on kanta-autotettu ja vaikka joku linttaa keulaan niin, et konepelti, puskuri ja lokarit sekä jäähdytys menee vaihtoon ja samalla tolppa sekä tukivarsi saa kipeetä niin miten noissa menee korjaukset?

    Ja tehdäänkö enää missään kantis katsastuksia?


    Mites verotus hommelit on nykysellään muuttunut,
    paitti jostain ryssitystä korinvaihto vehkeestä ei hirmusemmin tee mieli maksaa useita tuhansia veroja
     
  14. cuda69

    cuda69 Gearhead

    tuo vois olla se mikä tehtiin Oulussa
     
  15. dart -66

    dart -66 Gearhead


    Tarkoitin niitä E-bodyjä, joissa kanta-autona on B-body... Tosin, onhan täällä tehty E-bodyynkin korinvaihto(ja)...
     
  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ainiin tuli mieleen olihan ny vasta myynnissä paperiton corvetten kori ilman luukkuja, siitä korin vaihtoa
     
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

    Chevelle chevellenä ja vetet vetteinä,niin.
     
  18. M

    M Gearhead

    Tod.näk. tiedän auton. On seisonut yhdessä tallissa useamman vuoden. Ei siinä Oldsia kyllä ole yhtään. Omistaja myisi varmaan auton, mutta pyynti tuota aloituksen Corveten luokkaa kun "kone maksaa jo enemmän"... Mädäntynee siis sinne talliin.
     
  19. Substitute

    Substitute Gearhead

    Eiköhän ne korinvaihtoautot ole ansainneet hiljaisen hyväksynnän suomiautoilun historiassa ja niille ei ole eduksi kovin äänekäs julkinen ruotiminen vaihdettujen osien yms. määristä.
     
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Mites muuten menee nykykäytäntö korinvaihtoautojen osalta, jos haluaa muutoskatsastaa vaikka isomman moottorin sellaiseen korinvaihtoautoon jossa ei ole kanta-auton moottoria, eli se on jo korinvaihdon yhteydessä vaihdettu eri moottoriksi ja prosentit huomioitu luvassa.

    Eräs katsuri sanoi että silloin lasketaan koko auton prosentit uudelleen ja vaihdettuja osia saa olla vain 30%.
    Onko näin, etsin netistä Trafin prosenttitaulukkoa, mutta ei siellä tuosta 30%:sta mitään mainittu. Onko korinvaihtoautoille erilainen laskentaperuste kuin neitseellisille (uusille) korinvaihdoille?
     

Kerro tästä muillekin!