Korjaamosuosituksia pääkaupunkiseutu. Jarruputki poikki jenkistä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Slant Sickness, 14.11.2017.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onneksi sen purkaminen onnistui - 15 pakkasessa ja kaasarin ja imusarjan laitto - 5 asteessa.


    Mutta ei se tainnu tämänkään topicin pointti olla?


    Meinasin vaan että moni täälläkin vaan haaveilee tallista, niin äkkiä yhen jarruputken pihalla vaihtaa korkeeseen pikappiin kun ei vielä kiire ollut :)
     
  2. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Mä haaveilen että vois vaan viedä pajalle jotta "laittakaa kuntoon", sen sijaan että kaikki pitää itte tehdä. Yleensä vielä pihalla pakkasessa.
     
    Mikkis, Saetkae ja Karpov tykkäävät tästä.
  3. rb

    rb Double Gearhead

    Joo ei..

    Nuorena ja notkeena ei tiedetty reumatismista sen enempää kun selkävaivoista, mut näillä metreillä ei enää pakkasella auton alle kömytä.
     
    Mikkis, Stang_81, Saetkae ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Klopit jotka vielä tovi sitten kulki isänsä housuissa huutelee foorumilla setämiehille. Juu, myös mun räntäpedillä ilman pakkoa tehtävät remontit alkaa olla tehty. Kun ei edes voi jättää pihalla odottelemaan vaan on saatava kerralla nippuun. Mut nyt mulla on jo useampi suositus pajaksi. Kiitos niistä.

    Edit: Tattiksen Action Car Service tuntuu sopivalta korjaamolta. Tuntiveloitus on tolkun hinnoissa ja jarruputkirempat kuuluvat toimenkuvaan. Ei tuu pitkä siirtokaan ja jos ajelee vähän hiljaisempana aikana niin ...
     
    Muokattu: 15.11.2017
    JAMANT tykkää tästä.
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mä korjasin pari viikkoo sitten katkenneen käkkylän putken,halpis jarruputkityökalusarjalla onnistui aivan hyvin jopa auton alla vaikka alkuperäinen putki oli jotain rautaseosta.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mulla on putkea, tuumaisia liittimiä, Bilteman putkityökalut, lähiön ainoa autotalli (johon tuo ei mahdu), kaikenlaista kiirettä yms. Jos olis kesä ja kärpäsiä niin mikä jottei.

    Oon mä putkittanut yhden Fordin ja muutaman Dartin kauttaaltaan joskus eikä viimeisestä kerrasta oo kuin 7 vuotta vissiin. Tallissa. Ajan kanssa. Musaa. Olutta. Eikä oo pakko olla samantein siirtokunnossa.
     
    Stang_81, Saetkae ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  7. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Kummalla puolella pääkaupunkiseutua?
    Ts. onko Tattarisuo vai Konala lähempänä?
     
  8. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Heikinlaaksossa

    Autopalvelu Teuvo J. Saarinen Oy

    Oli hyvä jätkä muistaakseni. HT-Coronan kuva seinällä.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Juu niinpä onkin tietysti suora kierre....
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kyllä sitä nyt halotaan hiusta pikkuasiasta. Suunnilleen sen kokoinen kuitenkin ja jomman kumman tapilla just sovittelin noita toisiinsa. Piti saada öljynulosotto Sportsteriin. Tais olla öpaineanturi kartio ja t-kappale suora ja piti sitä t-kappaletta hitusen avartaa. Onnistui.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tattiksen korjaamolle on 3,5km, Heikinlaaksoon 5,1km, Konalaan vähän päälle 9km.
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kaikkien teeseitsemiesten riemuksi oon nyt ihan itse lätäkköisellä pihalla elvyttänyt vanhuksen. Se oli takajarrun putki ja ei sitten mitään käsitystä miten se sai puhjetessaan tuon puoltamaan mutta nyt on vajaa metri uutta "ABS" murikasta taaksepäin ja jatkos Bilteman helmiliitoksella. Ei kai se kiellettyä ole? En ruvennut piilottelemaan jatkoskohtaa. Jos pitää laittaa täyspitkällä putkella niin laittaa mielummin kesällä sitten.

    KAIKKI ilmausruuvit ja putken liitin lähtivät auki kuin "uudesta". Toki vaihdoin uusia nippoja samantein mutta ei huono tulos lainkaan suola-Suomessa olleelle 1988 malliselle autolle.

    Putki oli poikki just siitä kohdasta joka jää "ajoviimaan" eli auton alta lentävä roiske kuraa ja pieksää sitä metallilangalla vahvistettua putken alkupäätä.
     
    Weijari ja Karpov tykkäävät tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Helmiliitoksen laillisuus niin ja näin mutta kyllä se ainakin kestää.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ei saa olla liitoksia/jatkoksia jarruputkissa, leimalla tulee hylsy moisista. Ja ei auta vaikka viereisessä putkessa olisi tehtaan tekemä jatkos samalla kohtaa....

    Mutta kyllä se siellä siihen asti kestää että ehdit tekemään kokonaan uuden linjan ;)
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Juu tarttee kokeilla keväällä K1 konttorilla ja paheksua, jotta kaupassa myyvät sellaisia osia, joita ei sovi mihinkään asentaa.

    Tai että tommosenko ne sinne korjaamolla ovat laittaneet! Sus siunakkkoon, että kehtaavat! Hävetköön!
     
    wilburi, Mikkis, rb ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Niit jatkoi on letukoissa ihan tehtaaaltakin, ne ainakin tuntuu kelpaavan ku niis vehkeis leimat on. Sherwoodin nuolipaja Tattarisuolla kans varmasti suoriutuu ton kaltasista operaatioista järkevästi.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tää tarina sai silti onnellisen lopun!
     
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kyllä! Ehdottomasti.
    Slant sickness teki miehen työn.
    Täydet pinnat olisi saanut, jos olisi rakentanut vielä ensin sen riittävän tallin tähän hätään.
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Saat syyttää mua, otan vastuun, vaikka en tehnytkään...
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Siinä on tehtaan jatko ehkä puoli metriä lisää taakkepäin. Pikkasen mulku paikka kyllä turata jos meinais sinne asti vetää ens kerralla.

    Tarpeeks darrassa kun tekee niin oman käden tärinä toimii pulttimopon tavoin.
     
    Muokattu: 18.11.2017

Kerro tästä muillekin!