Korjauspeltiä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja gto69, 1.12.2011.

  1. gto69

    gto69 Gearhead

    Tekeekö kukaan Suomessa yleismallisia korjauspeltejä? Näin Ruotsissa:linkki
     
  2. -TH-

    -TH- Gearhead

    minä voin paukutella joutessani, jos kerta hommasta saa jotenkin järkevän korvauksen.

    millasella kuviolla on tarvetta?
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Itse teetätin paikallisella ammattikoululla tuollaista urapeltiä mallin mukaan. Maksoi 20€.
     
  4. gto69

    gto69 Gearhead

    Takakontin pohjaa olisi tarkoitus korjata
     
  5. ruuvari

    ruuvari 2nd gear

    Olen tehnyt tuollaisia matalia muotoja kotona. Ensin ajoin yläjyrsimellä halutut kuviot uriksi vaneriin. Pelti päälle. Sopiva lattaraudan pätkä uran kohdalle ja moskalla iskua lattarautaan. Kohdistus on aluksi hieman vaikeaa, mutta kyllä se sieltä löytyy. Yksi ura sitten riittää. Peltiä voi siirrellä tarpeen mukaan.

    Kun halusin tehdä hienompaa jälkeä, kohdistin lattaraudan ruuveilla ja puristelin muodot palkeista tekemälläni telineellä ja pullotunkilla. Ei paljoa tehdastekemälle häviä.

    Tällä konstilla olen tehnyt -61 ford Galaxien takakontin lattian jäykisteet ja muutamia sarjoja-51-52 shevyn etujalkatilan korjauspeltejä.

    Yllättävän vähällä vaivalla ja heppoisilla työkaluilla voi tehdä kaikkenlaisia muotoja peltiin.
     
  6. flw-65

    flw-65 3rd gear

    :D Tein kuvan mukaisen prässin, voimana 20 t tunkki :eek: . Toisessa kuvassa valmis lattiapelti :D

    [​IMG]
    [​IMG]
    Ja tässä kuvassa pelti hitsattuna
    [​IMG]

    ja tässä lähtötilanne
    [​IMG]

    tässä kuva takalattiasta uudelal pellillä
    [​IMG]
    etulattiat
    [​IMG]
    Tässä kuvassa on menossa uusi (korjattu pelti ) paikoilleen... oli aika iso homma, ostin "uuden" peräkontin pohjan vanhan ruostuneen tilalle ja vaihdoin kokonaisena :D
    [​IMG]
     
  7. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Lähetä pahvimallit, niin voin pyöräyttää. Ei tuohon tarvii muuta kun sikkikoneen.
     
  8. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Lahes naapurissasi on kaveri joka pystyy pellin vaantamaan. Spycobilly Karkolasta. Polaran takarontin pohjasta tuli siisti kun aikoinaan suorasta tehtiin. EN tieda onko hanella aikaa, mutta kysymalla selviaa.
     

Kerro tästä muillekin!