korkeapaineruiskut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja laiska`s custom, 14.11.2009.

  1. laiska`s custom

    laiska`s custom 1st gear

    korkkari pitäis hommata mutta enpä ole löytänyt kuin cracon ja wagnerin ruiskuja,ei muistu mieleen mitä tullut käyteltyä.

    onx noista sähkösistä mihinkään? mäntäpumpulla mikä pyörii paineilmalla tullut maalattua aikoinaan paljon,ainostaan viuhkaan tuli pulssi mut eipä se juurikaan haitannut.

    sellasta mallia mikä laitetaan 20l purkkiin pystyyn en ole löytänyt?
     
  2. pontso

    pontso Gearhead

    mun mielestä toi sähkönen on oikee korkkari ja toi paine ilman tarvitseva on halpisversio . oon maalannu molemmilla ja sähkönen tuottaa vähemmän roiskesumua , kysy niitä varusteita myyjältä, osaa kertoo enemmän vaihtoehtoja
     
  3. JN23N1B1

    JN23N1B1 Gearhead

    Esim Wagnerin SF 23 laitetaan suoraan sankoon.

    Mulla on sellanen tossa ylimääräsenä, joten paiskasin sulle yv:tä...
     
  4. laakkius

    laakkius Gearhead

    Titan on yks merkki, päivittäin huollan Gracoa ja Titania...
    Meiän maalarien mukaan Graco on se ainoa oikea...
     
  5. kipa76

    kipa76 3rd gear



    minun mielestä taas paineilma ruisku on parempi, eikä varmaan ole mikään "halpisversio" esim. cracon paineilma korkkarit on tosi hyviä ja kestäviä vehkeitä.
    olen maalannu SAMALLA ruiskulla n.10 vuotta ja vain alapään tiivisteitä on tarvinnu vaihella...
     
  6. Vormula-77

    Vormula-77 1st gear

    Jos paljon maalaat niin paineilma käyttöinen Grago tai larius on hyviä koneita. ehdottomasti paineilma käyttönen jos paineilma on helposti saatavilla. onhan niitä muitakin merkkejä, mutta laatu maksaa tässäkin. mulla on 4 eri kokoluokan pumppuja, on lariusta, gragoa, wagneria... kaikki ihan ok koneita, kun ne on ammattikäyttöön tarkotettu. Tuorein on sekin yli 10v vanha ja tuhansia litroja pumpannut, välillä vaihtaa tiivisteitä ja taas pelaa.
     
  7. laiska`s custom

    laiska`s custom 1st gear

    paineilmakäyttöinen on itellä ja mielessä.ei noi sähköset juuri sytytä :rotfl:
     
  8. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Sähköllä toimivia kunnollisia ruiskujakin on olemassa. Tai siis niin, että sähkömoottori pyörittää hydraulipumppua ja hydrauliikka liikuttaa sitten sitä maalipumpun mäntää. Jostain konevuokraamosta tollasen oon saanut käyttöön. Varmaan on kalliimpi kuin paineilmalla toimiva, mut näppärä siirrellä kun ei tarvi kompuran ja ilmaletkujen kanssa pulata. Painepesuriperiatteella toimivien ruiskujen toimivuuteen ja varsinkaan kesävyyteen en jaksa uskoa. Naapurin isännän halvan harrastelijaruiskun pumppu ainakin kului väljäksi jo muutaman punamultamaaliämpärillisen pumppaamisesta.
     
  9. Vormula-77

    Vormula-77 1st gear

    kyllä sähkö ruutta on helpompi kun ei tarvitse kompuraa, mutta jos paine ilma on käytössä niin ilma käyttönen on edullisempi. itse levitin viikonloppuna n.100l lateksia vanhalla paine ilma lariuksella. pumpun koko kannattaa miettiä käyttötarkoituksen mukaan. 30-40:1 pumpulla pärjää melkein kaikkien maalien kanssa. paksummat epoksit vaatii 60:1 tai tehokkaamman. ilman tarve on n.300-400l/min ja paine max 6bar.
     
  10. jokihai

    jokihai 2nd gear

    Liekö merkitystä, mutta... Oikeella sähkösellä korkkarilla ei saa maalata liuotinpohjaisia maaleja. Siitä syystä meillä töissä on molempia käytössä.

    Molemman tyyppiset ammattikoneet toimii, kunhan muistaa huolehtia puhdistuksesta ja suodattimien vaihdosta. Niin, ja kannattaa varmistaa että varaosia saa tulevaisuudessakin.

    Ei mulla muuta, tuli vaan mieleen :oops:
     
  11. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Paineilma Gracolla olen maalannu paljon kanssa joskus oli hyvä. 8)
     
  12. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Pitääkö ilmatoimisen mäntää jotenkin voidella / mihin ja millä aineella?
     
  13. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Männän yläosassa pitäisi olla voitelukuppi. Kaikissa laitteissa tätä ei ole. Valmistajat myy omia öljyjään, mutta esimerkiksi paineilmalaitteiden öljy käy. Uskoisin, että myös hydrauliikkaneste käy. Tarkoitus pitää sylinterin ulkopinta puhtaana, sekä pidentää tiivisteen ikää. Ei vaadi montaa tippaa.

    Voihan siinä itse paineilmakoneessa olla jokin paikka mihin lisätään öljyä, mutta nämä laite kohtaisia. En muista tosin itse sille puolelle ikinä lisänneeni. Omassa käytössä nykyään vain sähkökäyttöisiä ja olen vieraantunut tästä huollosta.
     

Kerro tästä muillekin!