Kotikäyntejä tekevä tuulilasimies Tampereella?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Rivieraruisaaja, 2.3.2012.

  1. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    Valmisteltu auto on, lasi on, tilat on. Enää puuttuu kova ammattimies joka liimaa lasin paikalleen.

    Tällaisista kavereista tietoa kaivataan, ja jos vaikka löytyy lukijakunnasta kokenut veijari niin YV:tä vaan...

    Kiitos!
     
  2. JesseX

    JesseX 1st gear

    Mikset liimaa ite?
     
  3. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    No eipä siinä isompia syitä ole kuin itseluottamuksen puute. En ole ainuttakaan liimannut, ja sen verran hintavia ovat nuo Rivieran lasit ettei millään viittisi kusta hommaa räpeltämällä. Toki jos joku onnistuu mut vakuuttamaan että se on vähemmän kuin avaruustiedettä niin mietin uudestaan!
     
  4. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Kyllä mie kannatan tuota ammattimiehen hankkimista, joka vitun ropposeen pitäny liimauttaa lasit uuestaa ku on tehty ite ja säästetty :soosoo:
     
  5. JesseX

    JesseX 1st gear


    No ei se avaruustiedettä ole. Otat jonkun kaveriksi, puhdistat pinnat, levität liiman ja nopeasti lasi paikoilleen. Kun lasi on paikallaan tue sitä vielä esim teipillä ettei pääsee liikkumaan. Noin se pääpiirteittäin menee. Juutupesta varmaan löytyy jotain opetusfilmejäkin.
     
  6. JesseX

    JesseX 1st gear

    Ite en ikinä joutunu liimauttaan uudestaan. Tärkein juttu liimaamisessa on puhtaat pinnat ja OIKEA liima. Eli ei millään sikaflexillä. Toinen juttu mihin kannattaa kiinnittää huomiota on liimauslämpötila, mikä yleensä kerrotaan liimapurkin kylessä. Ja ei tosiaan kannata odotella liiman kuivumista ennenkuin lasin saa paikalleen vaan liima pitää levittää ripeästi.
     
  7. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Kyllä noita laseja on liimattu ihan ite todella monta kertaa...
    Kunnon alustava työ ja se siitä.
     
  8. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Sait yv:tä..
     
  9. mika.p

    mika.p Gearhead

    Ja lasin kun on laittanut paikalleen niin ei yhtään nostella (voi liikuttaa kunhan ei nosta korista irtipäin) ettei liimaa oo joka paikassa ja noi teipit on tosi hyvä laittaa. ja ehdottomasti ei pakkaseen tms kylmään liimauksen jälkeen-> liima tarttuu autoon mutta lasi jää irti. en oo pahemmin noita tehny mutta ei oo ihme temppu. tosin jos vähäänkään epäilyttää niin ammattimies on oikea valinta ;)
     
  10. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mulla oli kai joskus katollaan käyny bluebird jossa oli uus tuulilasi. lähti purettaesta lasi nätisti nostamalla ku otti kromikehän irti tuulilasin ympäriltä eli oli vaan sen varassa. oli ehkä talvella laitettu sikaliimalla kiinnes.

    farkkuun vaihdoin purkulasin ja sikalla kiinni. alareunan jätin liiimaamatta niin kyl mä sillä pari talvee sen jälkeen huristelin.
     
  11. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    oli yks kaveri kans itte liimannu tuulilasin sen autoon. Olin kerran sillä kuskina vesisadesäässä ja kyllä mää sit kehotin sitä asentamaan toiset lasinpyyhkijät, sinne auton sisäpuolelle.....
     
  12. Holley

    Holley Gearhead

    Jos Hämeenkyröstä ei olisi liian kaukana, tietäisin tekijän. Tuulilasi vuoti, teki sen ja nyt erikseen kyllästyin jo pelkkien ikkunalistojen irroitukseen ja kiinnitykseen ja teki senkin. Laita yv:tä jos kiinnostaa.
     
  13. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Pasi Punkka.
     
  14. mika.p

    mika.p Gearhead

    Jep, näin on käynyt kun kylmään viedään auto liian aikaisin vaikka olisi kuinka OIKEILLA LIIMOILLA kiinnitetty. jarruttaessa lasi tekee jännän äänen ja ainoat mikä pitää sitä paikallaan on listat ja pyyhkijät :rotfl: eli pitää auton lämpöisessä ja putsaa kaiken hyvin niin kyllä kiinni pysyy.
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mikäs siinä Sika-flex:ssa on vikana?

    Sitä kun on aika montaa erilaista tuotetta. Meillä töissä ainakin liimataan "Sialla" tuulilasit, sivulasit ja takalasit.

    Sen pitää olla myös UV-säteilyn kestävää jos ei ole silkkipainatusta reunoissa, siltikin on varmaan hyvä olla se suoja.


    Itse jos joutuisin lasin laittamaan, leikkaisin vaikka kumista eri paksuisin pieniä paloja millä koe-istuttaisin lasin paikalleen, että varmasti on hyvin istuva ja jos on oikein pystyssä lasi niin alareunaan pienet stopparit.

    Sitten rasvasta puhdistus, primerointi ja liiman levitys, sitä kaiketi laitetaan tasainen sopivan paksuinen makkara, ei mitään kokkareita ja puukolla veistelyitä.
    Sitten lasi varovasti nostaen paikalleen ja painelu oikeaan syvyyteen.


    Näin mä sen tekisin jos joutuisin joskus tekemään
    8)
     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    Ei mitään, jos käyttää oikeaa Sikaa. Sika-Flex tekee kahta erillaista ja eritavalla käsiteltävää lasiliimaa. Mitä tahansa Sika-Flexin tuotetta tuohon ei kannatakäyttää, mutta ne lasiliimat on hyviä ja toimivia.
     
  17. JesseX

    JesseX 1st gear

    Sikaflexissähän ei oo mitään vikaa.
    Sehän on parhaimpia liima/tiivistemassoja mitä on olemassa. Tästä jopa kertoo se että meilläpäin kaikkia liima ja tiiviste massoja sanotaan sikamassaksi/sikaflexiksi. Mitenlie muualla?

    Anteeksi maalaisuuteni, toki sen lasin voi sikaflexilläkin liimata, kunhan käyttää sikaflexin valmistamaa lasiliimaa.

    Ite oon käyttäny muistaakseni soudalin valmistamaa lasiliimaa.
     
  18. kippis

    kippis Gearhead

    mää kyllä mistään mitään tiedä mutta sialla ollaan tähän asti laitettu...
    varsinkin jos liimalasi kyseessä... uv suojalla.
    jos lasi tulee tiivisteellä niin tarviis kun jonkun butyylimassan väliin.
    musta primeri alle jos menee sikailuks :rotfl:
     
  19. jenkula

    jenkula Gearhead

    Itse olen ottanu "asennus-satsin" samasta paikkaa ku mistä lasin olen hakenu.
    Pohjat tekee hyvin,hitsaa peltiä jos ruostunu jne.niin kyllä sen itse laittaa.Lasi pitää keskittää oikein asennuspalikoilla.


    Liimalasissa pohjiin jätän vanhaa liimaa pohjille tueksi.
     
  20. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Sarkasmia Putte, sarkasmia...
     

Kerro tästä muillekin!