Kovia pelejä 80-luvulta…

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 19.10.2012.

  1. Stratos

    Stratos 2nd gear

    Callaway ‘Sledgehammer’ C4 Corvette

    Twin-intercooled Turbonetics T04 turbos gave 22psi of boost, sending 898hp and 772ft-lb to the rear wheels through a Doug Nash overdrive-equipped five-speed manual transmission.

    Lingenfelter piloted the Sledgehammer on its top speed run in October 1988 at Ohio’s Transportation Research Center, clocking in at 254.76mph (409.9kmh). This made it the fastest road-legal car in the world, a record that stood past the turn of the 21st century. In comparison, Lamborghini’s twin-turbo V12 Countach LP Turbo S would reach its limit at 208mph (334km/h), while a contemporary Porsche 959 S was capable of 211mph (339km/h).

    [​IMG]
    [​IMG]


    Project SledgeHammer

     
  2. Stratos

    Stratos 2nd gear

    Kasarin loppuajoilta kisapeli (1989)

    https://historicmotorsportcentral.com/2015/07/13/theunfairadvantage-the-audi-90-imsa-gto

    Audi 90 IMSA GTO

    [​IMG]

    [​IMG]

    The engine being sourced from the group B rally cars, the mighty and noisy all-aloy straight-five engine using a displacement of 2200cc turbocharged through a big KKK turbo was back but on track this time. Interesting was that the whole engine sat forward from the front-axle line. The engine provided more than 700HP and 720Nm of torque and was mated to a six-speed gearbox with only five-speed retained as written in the rulebook. Seeing those figures, the Quattro system was a good help, but interesting were the size of the wheels with 14inch wide wheels fitted at the four corners..!

    [​IMG]
     
  3. Stratos

    Stratos 2nd gear

  4. always bb

    always bb Gearhead

    Camino mieltymys lähti valkoisesta mustalla vinyylikatolla olevasta -70 isolohko caminosta joka kulki 10 puolelle. Pitäs joku kuva kaivella arkistosta Hanko. Tais olla kanssa tuolta paraisilta tämäkin
     
    isalmela tykkää tästä.
  5. Mika.V

    Mika.V Gearhead

    Bertel Ridbergin El Camino Hangossa 1989:

    [​IMG]
     
    Muokattu: 14.11.2022
    ossa250, TN ja isalmela tykkäävät tästä.
  6. always bb

    always bb Gearhead

    Swi..u on se upee nopee ✌onkohan tämäkin omistajallaan vielä
     
  7. 383

    383 Gearhead

    Tuli stadiin maalattiin pun/mus ja taisi tulla manuaali aski automaatin tilalle
     
  8. always bb

    always bb Gearhead

    Hyvin on tallissa pidetty kun en koskaan stadissa asuessani nähnyt
     
  9. 383

    383 Gearhead

    En minäkään nähnyt kuin kerran kun ajoi vieressä ;)
     
  10. shr1

    shr1 Gearhead

    Mulla oli onni omistaa tuollainen RS Cosworth Sierra joskus muutaman vuoden. Piti valitettavasti myydä eteenpäin elämän pyörteissä. Tämä oli viimeinen uutena Suomeen rekisteröity yksilö, jostain syystä vasta vuonna -88 käyttöönotettu. Tykkäsin kovasti! Amatöörin, eli allekirjoittaneen ohjastamana Cossu meni vartin 12.8 / 178 ja Ahvenisto kierrosaikaan 1.38, nämä tavallisilla katurenkailla. Alastarolta ei kunnollista kierrosaikaa saatu sateisista ratapäivistä johtuen. Auto oli oikeastaan museokuntoinen, alkuperäisellä alustalla jne. Noin 330hv tässä oli tuolloin, hybridiahtimella, "vihreillä suuttimilla" ja putkistolla taiottuna.

    Liekö ollut enne, kun 13 vuotiaana vuonna -86 ostin hienon autolehden, jossa musta Siipi kannessa ja noin 20v myöhemmin tuon Moonstone Bluen hankin. Tuo samainen lehti löytyi juuri varastoista parin muun aviisin kanssa ja lahjoitinkin ne hyvillä mielin eräälle vannoutuneelle Siipi-miehelle.:)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    JJHa, Larry, kerkko ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Yhden kaverin isällä oli tuollainen musta Sierra RS Cosworth uutena ja käsittääkseni se taas oli ihan ensimmäisiä maahan rekisteröityjä autoja.

    Ps. Uskon myös tunnistavani itseni tuosta Alastaron kuvasta, punapaitaisen miehen kohdalta rinteestä, valkonen t-paita, musta lippis ja farkut :odeek:
     
    shr1 tykkää tästä.
  12. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Henri Toivosesta hieno video putkahtanut Youtubeen. Ihan sattumalta "törmäsin" ja katselukin vielä kesken..

     
  13. Uutinen muutaman päivän takaa:

    Uudenveroisen Ford Sierran kaupasta toivottiin hintaennätystä – tulos oli lopulta aivan uskomaton

    Autokaupassa voi todella tehdä tiliä, kun myytävänä on harvinainen ja haluttu tapaus.

    TOP GEAR kertoi helmikuussa, että uudenveroinen mallivuoden 1987 Ford Sierra Cosworth RS500 oli tulossa huutokauppaan. Tuolloin myyjä toivoi varovasti, että kyseisen automallin jälleenmyyntiennätys 154 600 euroa rikkoutuisi.

    Ennätys meni rikki, eikä edes rimaa hipoen, sillä auto vaihtoi omistajaa pyörryttävällä 590 500 punnalla eli huimalla 672 915 eurolla.

    Ostaja sai rahallaan todella vähän käytetyn auton, sillä matkamittariin oli kertynyt vain 8 355 kilometriä ajoa.

    Top Gear muistuttaa, että ostohinnan päälle tuli vielä Silverstone-huutokauppahuoneen palkkio ja arvonlisävero.


    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!