Kromauksesta taas..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Visa, 29.11.2019.

  1. Visa

    Visa Gearhead

    Onkos viimeaikoina kellään kokemuksia, missä sais hyvää hinta-laatusuhdetta kromaukselle? Pontiacin puskurit olisi tarkoitus saada uudelleen kromattua ja mahdollisesti joitain pienempiäkin osia. Puolan Artmet kiinnostaa paljonkin, mutta onko sielä lähiaikoina täältäpäin teetetty ja onko hintataso pysynyt edullisena ja aikataulut nopeina? Samoin kyselyä oon laittanu Suomalaiselle hepulle, kuka teettää virossa. Loimaan kromaamosta kyselin joskus ja sielä ainakin hinta venyi oman budjetin yli..
     
  2. lohko400

    lohko400 2nd gear

    Kiinnostaisi minuakin. Myöskin Pontiacin puskuri kaipaisi huomiota, Loimaan kromaamo ei käsittääkseni ole laaduntekijän maineessa. "Tietoni" saattaa tosin olla vanhentunut...
     
  3. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Jossainvaiheessa pikkunippeleiden kromaajaa itsekkin vähän tarvitsen. Puskureiden suhteen varmaankin olet huomannut tuon akseli von gardaanin uudelleen kromattujen puskimien kimppatilaus hommelin? Loimaan kromauksessa olen asioinnut kolme kertaa, eli ensimmäisen viimesen ja ainoon! Työnlaatu, sekä asiakaspalvelu tuon jälkeen oli semmosta et en ikinä enää asioi kyseisessä putiikissa.
     
    belair54 tykkää tästä.
  4. Visa

    Visa Gearhead

    Joo kimppatilaus topicci on tuttu. Ei vaan osu tälläkertaa omiin aikatauluihin, jos tarkoitus saada ennen pääsiäistä puskurit takaisin ja kiinni.. tosin koko kromaus operaatiokin on vielä hyvin paljon kiinni pontson maalauksen loppusummasta. Sitte onki jo joulu ja kiirettä pukkaa jos meinaa kevääksi valmista saada.
     
  5. Dala Krom Ab. Toimii ja ei ole hiottu kantteja pyöreiksi. Myös sinkkipainevaluosat.
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kysäise tuolta: artur@galvano.pl
    Mun piti lähettää Buickin takapuskuri tuonne, mutta ehdin myymään auton. Hinta oli 700-900€. Laitoin repullisen kuvia puskurista ja arvio tuli sen perusteella. Vastaus tuli pian ja puhuvat englantia.
     
  7. buicksuper

    buicksuper Gearhead

    tuonne galvanolle ei kannata enään lähetää mitään, sieltä sairastu yksi tekijä ja onkohan saaneet uutta tilalle. Pahin on kun siellä ei pysy osat tallessa, hävittänyt useammankin osan ja ei saa niitä etsittyä,
     
  8. Poke

    Poke Gearhead

    Amoila on Espoolainen v.57 perustettu.
    http://www.amoila.fi/kromaus.html

    Way back then oli mp:ssäni Amoilan kromit. Sittemmin en tiedä kun en ole kuullut mitään koko yrityksestä. Kannattaa kenties soittaa tuonne?

    Onhan tuolla jo info kohdillaan. Tekee laatua jos asiakaan perse kestää ja jos ei kestä niin ei ala tekemäänkään :
    http://www.amoila.fi/entisointi.html
     
    Muokattu: 30.11.2019
  9. valpas

    valpas Gearhead

    Tulipas taas mieleen, ja laitoin Viroon viestiä. Puskurit ollu kohta 5 vuotta siellä kromauksessa!
    Jouluna saattaa kuulemma tulla. Vissiin Joulupukin kuormassa?:D
     
    Vuppe, Visa ja Poke tykkäävät tästä.
  10. Poke

    Poke Gearhead

    Pitikö olla pääsiäiseksi valmista? Siis 5 vuotta sitten...
     
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    ^^Hätähousu.
     
    Poke ja valpas tykkäävät tästä.
  12. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Ihan mielenkiinnosta...minkälaista laatuongelmaa ollut?
    Mulla kävi Ponun puskuri viime talvena Loimaalla.Oli oikomista jonkin verran ja kromaus ja olin kyllä tyytyväinen lopputulokseen.Hintahan on sellainen että laatuongelmia ei kyllä saa olla minkäänlaisia.:rolleyes:
    Nyt on sinkkipainevaluosia siellä työnalla ja mielenkiinnolla odotan lopputulosta.
     
  13. jarkko359

    jarkko359 3rd gear

    Vieläkö tulee kupari pohjiin ? Sanoivat tuolla että AINA , mutta välttelevästi . Minun oli oiottu hyvin , uusi kromi , jne . Mutta asentaessa autooni , hipaisin tallin seinään puskurilla , ja katso , mitään kuparia kromin alla ollut !!!
     
  14. f34

    f34 Double Gearhead

    Kromi on niin kovaa ja pitää olla kiinni niin, että ei seinäosumalla pitäisi irrota.
     
    xarper, Poke ja jarkko359 tykkäävät tästä.
  15. jarkko359

    jarkko359 3rd gear

    Niimpä , samaa mieltä kyllä . Tuijotin " hipaisukohtaa " jonkin aikaa , mitä v.....tua . Joskin tuo etupuskuri painaa , ja seinä oli betoniseinä , hipaisu oli lievä hankaava , mutta silti...... Olen pajavasaralla , lämpöpuhaltimella takonut Packardin etupuskurin , Peterbiltin , jne , ei tehtaan kromi ollut milläskään . Tästä on VMPK :kon foorumilla ollut juttua , uudelleen kromaus ei KOSKAAN VASTAA tehtaan kromausta .
     
  16. Poke

    Poke Gearhead

    Tuo on vasta väite. Onko tutkimus teetetty jollain tieteellisellä tutkimuslaitoksella, että alkuperäistä vastaavaa ei ole saatu toisinnettua? Sillähän ei ole väliä mitä tuotantolaitos väittää.
     
  17. Poke

    Poke Gearhead

    • 4. Kappaleiden pinnoitus
      • Kappaleiden pinnoitus sisältää seuraavat työvaiheet:
        • 1. rasvanpoisto
        • 2. huuhtelu
        • 3. hapotus
        • 4. huuhtelu
        • 5. sähköpesu
        • 6. huuhtelu
        • 7. pinnoitus
        • 8. huuhtelu
        • 9. kuivaus
      • Esimerkiksi kromatessa teräsosia pinnoitteita tulee kolme kappaletta: kuparointi, niklaus ja kromaus, joiden jokaisen välissä on lisäksi huuhteluvaihe. Yleinen virhekäsitys on usein, että kappaleet pinnoitetaan yksinkertaisesti upottamalla ne muutamaan altaaseen.
    Yleisimmät virheet, joita asiakkaat itse tekevät entisöitäville kappaleille ovat seuraavat:
    • 1. Vanhat pinnoitteet hiekkapuhalletaan pois edustava pinta mukaan lukien.
      • Elektrolyyttiset pinnoitteiden yhteispaksuuskin on usein muutamia kymmeniä mikrometrejä(millimetrin tuhannesosia), jolloin hiekkapuhallettu on yhtä kuin pilattu mikäli halutaan kiiltävä pinta ilman tuntien kiillotusta.
    • 2. Kappaleita kiillotetaan itse ennen kuin vanhat pinnoitteet on poistettu, jolloin kiillotetaan poistettavaa pinnoitetta eikä perusmetallia.
    • 3. Asiakkaat arvioivat, että varsinkin pienten erien pinnoittaminen on ”halpaa”.
      • Entisöinnissä vanhan pinnan poisto on jopa useita kertoja kalliimpaa kuin pelkkä pinnoittaminen. Mahdollinen hionta/kiillotus on käsityötä. Lisäksi lähes jokainen tilaus tehdään erillisenä jo senkin takia, etteivät asiakkaiden osat mene sekaisin. Tilauksen käsittely asiakkaan kanssa suullisesti tai puhelimitse muodostavat myös osan kustannuksista. Tästä seuraa automaattisesti se, että pienet tilaukset ovat suhteellisesti kalliimpia kuin sarjat.
     
  18. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Akaa, kurati, hetkella olemme varkais suomimaas
     
  19. Visa

    Visa Gearhead

    Arttuilta sain tarjouksen puolasta. Etupuskuri 3600pln ja takapuskuri 2900pln. Eli about 1500€+rahdit. 16viikkoa toimitusaika, eli kiirusta taitaa pitää.
     
  20. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Ei tuu aikataulu toteutuun….
     
    Poke ja Visa tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!