kromin kiillotus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja koovee, 19.3.2006.

  1. Reetu

    Reetu 1st gear

    Joo itse en ole huomannut käytännön eroa kromitahnan ja hammastahnan välillä. Hampitahnalla homma ehkä vähän sottasempaa, mutta on se vastaavasti freshimmän tuoksuista...
     
  2. niki11

    niki11 1st gear

    Testasin teräsvillaa ja CRC:tä "liukuvoiteena" hapettumat lähti hyvin puskurista.
     
  3. elitemansikka

    elitemansikka 1st gear

    älkää ainakaan paine ilmaa käyttäkö... voi mun kromi parkojani :cry:
    mutta patapata+ tinneri tepsi kans.. ennen katastrofia :cry:
     
  4. weard_racing

    weard_racing 1st gear


    ÖÖÖ... Pakko kysyä et miten sä paine ilmalla ne oot onnistunu pilamaan?
    Ei vaa mahdu mun päähän et miten ilma ne voi tuhota??
     
  5. isok

    isok 1st gear

    Itse poistin lakkaa jota oli maalauksessa tullut myös puskureihin niin maalinpoisto aineella.

    Nitromors tai joku sellainen vihreä tönkkä ja vihreetä hyytelöä ja kirveli paljaalla kädellä ihan mukavasti :lol: . Levitys, vaikutus ja pesu vedellä ja harjalla ja autosolia perään tuli ihan ok.

    Yllättävän tiukassa oli muuten lakkakin kun ekaks ajattelin että vois lähteä kevyesti rapsuttamalla tai patapatalla. Patapatalla lähti kyllä mulla tuskallisen hitaasti.
     
  6. alfadatsun

    alfadatsun 1st gear

    messinkiharja on aika hyvä kromin vikoihin koska on huomattavasti pehmeämpää kuin kromi.
    Hyvä apu myös on kirkaslakka jolla uusintakäsittelyn voi siirtää hiukkasen myöhemmäksi :)
     
  7. mercman

    mercman Gearhead

     
  8. Piru

    Piru 1st gear

    mistäpä tuota rustcliineriä saa?vois kokeilla kun aika työlästä noista neljästä pinnavanteesta hankailla(pinnojen välistä) tuota ruostetta pois,jos kerran tuollainen ihmeaine on olemassa että ihan pesemällä lähtee? :odroll:
     
  9. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Onko kiilloitusvahalla merkitystä onko alumiini vai rstlle olevaa ? Pitäisi tehdä samat juitsut vähän väsähtäneille kromiosille.
     
  10. rasse

    rasse 1st gear

    Yks auton konepelti oli syöpynyt metalliin asti (täysin ruosteessa) ja lähti tuolla Bilteman ruosteenpoisto aineella (sis. fosforia) todella hyvin....
    Näkyy poistuvan myynnistä ilmeisesti sen myrkyllisyyden takia..
    >>>> http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/36_148iso.jpg
     
  11. makeheikki

    makeheikki 1st gear

    tuli tasta kromi hommasta 1 tosi tarina mieleen; kyyristelin jotain, viissiin solmin kenkannauhojani eraan usa-auton edessa ja kuulin rapinaa, ensteks luulin etta kissa hipsii takanani ja rupesin jutteleen sille, mutta kun ei kuulunu mitaan vastausta eika katti tullu nakyviin niin rupesin katteleen etta mika toi aani on, se oli tuulessa lepattava kromi liuska etu puskurissa :rotfl: :rotfl:

    toi paineilmalla tuhoominen on kayny varmaan silleen etta ilma on menny/paasy kromin ja pohjan valiin ja sen jalkeen on myos lepattanu...
    sama temppu saattaa onnistua painepesurilla, onhan sattunu tapauksia kun kunti pesee autoaan painepesurilla niin maali tai jopa pakkelit kay pykiin.. :rotfl: :rotfl:
     
  12. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Ja vielä aiheesta..

    Uudessa veeseiskassa kiilloittelivat mustangin kromit todella siisteiksi "kromi tahnalla" .. Mistähän aineesta on kyse?
     
  13. mke77

    mke77 Gearhead

    en ole veekasia lukenu mut toisessa viestissä se jo lukee.....autosolin kromisol.....on hyvää ja halpaa.....eikä niin "rajua" kuin farekla...motonetista n.20€:gee 1kg törppö.....ja pikku tuubissa myös!

    ens viikol otan kuvia kaverin oldsin puskurista "ennen/jälkeen" katotaan riittääkö puhti :rotfl:
     
  14. Simo

    Simo 1st gear

    Kromaus, jossa ei ole kuparia alla, käyttäytyy juuri noin.
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Eli ilmeisesti vuonna '62 ei Ford laittanut kuparia kromin alle? Ainakin ton mun '62 Galaxien puskureiden kromit lepatti semmosina liuskoina irtoamaisillaan kunnes hiekkapuhallutin ne. Siihen jäi kyllä puhalluksen jälkeen semmonen hailakka kuparinvärinen kerros mutta mitä sitten lie.
     
  16. Selli

    Selli Gearhead

    Jatkan vanhaan topicciin, Mitäs raati on mieltä? Millä lähtisin tämän näköistä patinaa kiilloittamaan? Toi on enemmän niinkuin kuivunutta liukkaria/patinaa vs huono kromi.
    En ole vielä mitään konstia aloittanut kokeilemaan. Etupuskuri on lähes virheetön mutta tää peräpää on vähän tuollainen tekeentyneen näköinen. Vai annanko patinan vaan olla? Ja nautin maantiepöylyä pitkin kesäöitä?

    [​IMG]
     
  17. 383

    383 Gearhead

    000 teräsvillaa ???
     
  18. Selli

    Selli Gearhead

    Sillähän voisi aloittaa! Kromi itsessään näyttää ehjältä kaikkineen. Laitan kuvia tulee kun olen testannut (jostain)
     
  19. f34

    f34 Double Gearhead

    Tuo tulee hyväksi kromin kiillotustahnalla, esim autosol.
     
    Gary Grand ja 4d sedan tykkäävät tästä.
  20. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Sitruunahappoa voisi kokeilla. Teet laudasta kaukalon johon rakennusmuovia ja vesi / happoliuos sissä ja puskuri sekaan. Vuorokauden välein harjalla pesu. Lopuksi neutralisointi vaikka mäntysuopa liuoksella ja pesu. Puskurin takapintaan maali ja lopuksi kiillotus jollain tahnalla.
     

Kerro tästä muillekin!