kuituovet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja elky_^^, 24.2.2005.

  1. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    onko kukaan tehny ovia kuidusta... ??? olisko hyviä vinkkejä...??
    auto on -74 el camino ja ovethan on niinku melkein 2 metriä pitkät ja varmasti auton painavimmat osat *hiukka kala juttua* :lol: mut siis kuitenki älyttömän painoset jos ette oo koskaan kokeillu... niin mietin et kuitu ovet ois ehkä hyvä ratkasu... konttorilta tiedustelin niin vois niitten puolesta onnistua kun autossa on turva kehikko.....
     
  2. Kossi

    Kossi 1st gear

    Kuulostaa kivalta idealta, mutta ainakin äkkiseltään luulisi, että ne on aika suuri töiset. Kannattaisiko ensinnä tehdä muotti oven pintapellistä ja sitten siihen alkaa laminoimaan kuitua+muuta tarpeellista tilpehööriä 8)

    Vaan saattaapi siinä syntyä muutama harjoituskappale :rotfl:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    keventele alkuperäset ovet, poista kaikki lasinnostimet yms. turhat höpötykset ja poralla tukirakenteet reikäjuustoksi. tai hommaa jotku huonot ovet jotka voi pilata hyvällä omatunnolla. verhoiluksi 0.5mm alumiinipelli.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  5. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    joo no aluks oli semmonen suunnitelma....onko ideoita miten ton "lasin" sais pysyyn kuosissa kun ei kuitenkaan oo karmia tarttis laittaa joku rauta siihen.....
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Niihin saa sellasia kiinnitysrautoja millä lexanin saa kiinni, tai sellaset pystyy tekemään ite. Kattele vähän kisavessoista mallia miten ne on tehty.
     
  7. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    joo no oon kattellu kyl muut toi caminon ovi on kuitenki kusisen pitunen niin mitenkäköhän <-(hienosti muotoiltu sana) toi kestää kun kuitenki joutuu rasitukselle ja lukkokin siihen kuitenkin pitää laittaa aattelin et jou euro kinnerin lukko mekanismin laittas vois olla hiukka koykäsempi ku noi ameriikan rohmu lukot..... !!!! :eek:
     
  8. moppe temppu

    moppe temppu 1st gear

    tee muotit ensin pinnasta ja sitten sisäpinnasta, niihin teet varsinaiset kappaleet. sitten vaan ne toisiinsa kiinni. saranoitten ja lukon kohdat vahvistat jollain kovalevyllä tai al.pellillä. EHKÄ??? :lol:
     
  9. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    joo toi mulla oli suunnitelmana... ootko tehny itte kuin sait onnistuun ???
    laitoitko alkuperaset saranat ?? lukot ??
    laitoitko mitään uretaani levy vahvikkeita ???
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    No onkas näissä hommissa ollut joskus jotain järkee? :lol:
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Just keventelin oman vessan ovea, pari kolme kiloa lähti sivutörmäyspalkista, tiedä sitten oliko taas sen arvosta.. Ovesta tuli myös löysempi, vähän hirvittää.

    - Pena
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    kuituovet

    Jos kevennät ovia niin älä heikennä paljolti oven törmäyskestävyyttä. Oma kokemus on -90 vuonna kun sain -77 Caminon kuskin oveen asconan. Kuski ilmoitti vauhdin olleen n. 70-80km/h. Kyllä kiitin sitä törmäyspalkkia mikä sielä ovessa on. Oma Camino liukui törmäyksen voimasta kymmenkunta metriä (talvella) ja aika syvälle hankipenkkaan.
    Väitän että jos olis ollut rempulakuituovet niin kaveri olisi ollut asconan kanssa syvällä sisällä, nyt ei edes oven sisäpelti taipunut. Jos kuituat, laita kuitenkin putkikehikko oveen :soosoo:
     
  13. kole

    kole 3rd gear

    kuituovet

    edellinen vieras olin minä.
    Ja tarina on tosi 8)
     
  14. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    noh talvella en sillä aijo ikinä ajaa... ja autoon tulee kehikko et en usko et tulee sisälle asti :D ja ei kait semmonen putki kehikko sen enempää kestä..... ja oikeestaan kyl mul vähän siinä vaiheessa sit jos joku sen auton kylkeen tulee niin kyl saa sit mielellään tulla jo oikkesti sisälle asti..... :cry: :cry:
     
  15. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    niin ja konttori muuten ei hyväksy kuitu ovia jos ei oo kehikkoo..... kun meinasivat ettei se kehikkokaan vastaa samaa kun se ovi.... vaik must kyl tuntuu et se kehikko siinä tukevampi osa on..... mut sit tunnin keskustelun jälkeen päästiin tulokseen ettei tartte todistella sen oven kestoo millään mittauksilla jos siinä putki menee vieressä.... :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä käyttäisin alkuperäisistä ovista saranat ja sen kohdan pellistä mihin tulee se sarana kiinni, kyllähän oven täytyy olla säädettävissä että istuu koriin. Ja myös lukon käyttäisin omista ovista, vähiten ongelmia kun voi ottaa kaikki mitat peltisestä. On sitten aivan tuskasen työläs rojekti jos meinaa saada kaikinpuolin toimivat ja hyvännäköiset. Kunnolla reijittämällä ja karsimalla saa varmaankin yhtä kevyet mutta paremmin toimivat ovet noin 0,5 % ajassa mitä menis kuitusten valmistamiseen. Mutta jos sellaset kuituset haluaa/tarvii niin eihän siinä sitten mitää.
     
  17. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    onks mitään kokemuksia ton karbonaatin kans et kuin se kestää tos kun ei oo karmeja koska ainakin lasin nosstimesta on pakko päästä eroon ja siitä lasista.....
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Miulla on ollut kuituovet autossa jo vuosia, hyvin ovat toimineet. Saranat ovat normaalit ikkunasaranat :eek: ja lukko on oma..Yks kaveri teki ne tuol Ikaallisissa, oli tarkoitettu kilpuriin joten jouduin avaamaan ylälaidasta et sain ikkunan/lexanin liikkuu(KATUAUTOSSA AUKEAA IKKUNAT!!!) kiskot tein alu:sta ja nostin on alkup. Mopar insingöörien Hemi-Dart-mallinen. 8) Ovet on jäykistetty oretaani soiroilla ja ovat täysin alkup. näköiset, painoa ehkä yks viides-/kuudesosa. Verhoiluna kovalevy,ohut vaahtom. ja verhoilukangas, katuautoon ei tule montaa grammaa jos laittaa kunnollisen verhoilun alumiinin sijaan. Mut on sika paljon siistimpi ja huolitellumman näköinen. :wink: Autossa tulee olla turvakaarensivu putki ja sen tulee kulkea istuttaessa olka- ja kyynespään välistä. Itselläni on siitä tehty vielä aukeava swing-mallinen (KATUAUTOSSA ON TAKAPENKKI!!!) tosin tulee huolehtia riittävistä rajottimista ettei sivutörmäyksessä tapahdu vahinkoja...Ainut iso miinus on et auringon paisteessa oviin tulee jäykisteet näkyviin rumasti... :cry:
     
  19. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    jäykisteet näkyviin ??? siis kupruna ????
     
  20. Eyetech

    Eyetech Gearhead

Kerro tästä muillekin!