Kuka tekee korimuutoksia? 52 -Buick

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja MP65, 31.10.2006.

  1. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tuskin tolla periaatteella paljon yrittäjiä harrasteautoalalle Iisalmeen syntyykään...
     
  2. Karva

    Karva Gearhead

    Eikö tämä leukojen louksutus ole täysin tyhjäpäistä ja turhaa ???

    Tere tulemast, meitin keskiverto harrastajien kastiin, joka käytännössä tarkoittaa sitä jotta, liian moni asia kiinnostaa tai on pakko itte kokeilla, eikä ole budjetissa varaa, joten teen itte ja säästän, projektit kestää vuosia....

    Eli jos se pelli leikki vie mennessään, niin se vie, ihan sama maalauksen, koneiden, lootien ja tekniikan kanssa, sama peli vielpä sisustamisessa, niin notta mitä sitten ???

    Oikea järkevä ihminen panee tehden oikeita tienaavia töitä, hiki hatussaan ja paljon takoen, oli mitä tahansa, ja nykyisellään kannataas teettää osa töistä jollakulla siihen erikoistuneella, kaikkien ei tarvii olla, mutta toki jos se kiinnostaa ...

    Turhaa on moinen leukoje heiluttelu, nyt on tällä haavaa muotia olla pelti guru tai mekaanikko-suuruus, eipäs ollu jokunen vuos takaperin, juppi-ideologian ollessa muotia, olit peräti köyhä, tyhmä ja juntti jos itte hitsasit.

    Ihan se ja sama, tehdäänkö suomessa tai jenkeissä, keskiverto jenkki tekee ihan yhtä lailla jälkeä kuin suomi veikot, ei ne sontaa tahallaan tee, jos se tyyppi on pedanttinen se on sitä jenkeissä tai suomessa, yksi lysti.

    Kauhu-kokemuksia jenkkien pajoista tai sieltä ostetuista on monella, vaan oliskos sillä jotain jotta on ostettu halvinta mahdollista, bongo-joen cheap used cars - liikkeestä, ruotiin ei enään moiset eksy, siel ovat oppirahat maksanneet jo sen verran moneen kertaan, halpa on halpa ....

    Suomessa on pienet piirit ja suht vähän tekiää, siksi moinen bongo kulttuuri ei ole vielä joka nurkalla, siis vielä, onhan täälläkin toki ollut näitä 4cm pakkeli oikaisuja, mutta yhä toistaiseksi täällä ja tällä havaa ammattilainen ei tee sutta ja välttää munauksia kuin ruttoa, se on asiakkaalle vain ja ainoastaan hyvä.

    Yhä edelleen suosittelen Kossua, kohtuu-hinta, hyvä palvelu, nopeahko aikataulu, takuu työ jota kehtaa esitellä ....
     
  3. JackRabbit

    JackRabbit 1st gear

    Erittäin hyvin sanottu, Karva.
    Minäkään en tee aina itse edes niitä asioita joita osaan.
    En edes vaihda öljyjä autoihin silloin kun ei huvita ja sattuu olemaan valuuttaa, että voi tukea paikallisia yrittäjiä.

    Ja anteeksi asianomaisilta etukäteen, en voi vastustaa kiusausta:

    lainaus Karvan kirjoituksesta:
    Yhä edelleen suosittelen Kossua, kohtuu-hinta, hyvä palvelu, nopeahko aikataulu, takuu työ jota kehtaa esitellä ....

    Ja tämä tietysti lauantaina lavatansseissa... :rotfl:

    Mutta meinaavat nyt sitten taas nostaa senkin verotusta kun menekki on ollut niin kova. :poff:
     
  4. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

     
  5. jorke

    jorke Gearhead

    Tehtiin yks Bemari tossa töissä. Siit oli oikaistu (leikattu pois) konepellin pahka keskeltä konepeltiä. Eli tehty tasanen siitä. Omistaja oli käyttänyt 2kg pakkelia ja multa meni pohjiin toiset 2kg... Siis pelkkään konepeltiin.
     
  6. Karva

    Karva Gearhead

    Täh :eek:

    Eikös tuo ole normaalia ... :oops:
     
  7. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    On se kumma,aina kun täällä jotain meinaa sanoa se käännetään aina jotenkin "päälaelleen".Jos hommat pyörii mukavasti harrasteautoilunkin saralla niin eikö se ole hyvä asia?Ei tässä nyt tosiaan ole morkata kenenkään toimintaa yms.,näyttää olevan tietyillä nimimerkeillä aina taipumus vääntää jutut poskelleen kirjotti täällä mitä vaan.Ja mitäs me täällä millään autoalan yrittäjillä tehdäänkään kun voidaan porukalla hoidella nää hommat(mikä näytti Chevy ´53:lle olevan ihmeellinen homma).Hyvin on pärjätty,kiitos hyvin laajalle kaveripiirille josta löytyy monen eri alan osaajia.Minkäs minä sille voin jos kaikkialla ei asiat niin ole :poff: .
     
  8. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Ei tässä nyt oo yritetty "leukoja loksutella",eikä oo väitetty olevan mikään "yli-ihminen".Mitenkä se tosiaan voi olla näin vaikeeta tämä juttu.En oikeen ymmärrä tätä hommelia :rotfl: .Aina käännetään juttu päälaelleen.Ja näyttää olevan jotkut nimimerkit niin "guruja" joka asiassa,että ovat saaneet jo "lauman" taaksensa.Eli oli asia mikä vaan,ovat aina samaa mieltä.Mutta meitä on joka lähtöön eikä onneksi kaikkia tarvitse miellyttää.Mutta varmaan tästäkin kommentista joku vääntää ns. paskaa :poff: .Mutta toivotaan ,että Buickin ostaja löytää itseään miellyttävän ratkaisun tähän peltimuutosongelmaansa ja saa vehkeen liikenteeseen.
     
  9. ruuvari

    ruuvari 2nd gear


    Jaa.että kuusi kiloa...ensimmäinen auto jonka minä rakensin. Siihen paloi 42 kiloa kittiä. Eipä taida minulla olla yhtään projektia johon ei olisi palanut vähintään 25 kiloa kipsiä + tukuttain tinatankoja. Eikä punastuta yhtään.

    Tietysti se, että kuinka paljon kitistä on pölynä lattialla ja kuinka paljon jää kylkeen, niin sitä on vaikea arvioida.

    Eikä minun peltipuuhastelut ole mielestäni paljoakaan huonompia kuin monen muun.
     
  10. Karva

    Karva Gearhead


    Siis täh :eek: :eek: :eek:

    Täällä luetaan tai ainakin ymmärretään kirjootuskia kuin piru raamattua, on peri hauska selailla juttuja ja näitä lainauksia, puolet menee yli hilsee ja lukia tai lainaaja ei tajua missä yhteydessä ko, texti on ollut saati mitä sillä on tarkoitettu ....

    Kyllä herrat nyt vaan on kovia jätkiä, leukojen loksuttelioita ja yli-ihmisiä ... Eikä edes punastu !!!

    Mutta jos opettelet ensin tuota luetun jummartamistä ???
     
  11. ruuvari

    ruuvari 2nd gear

    No, nyt jonkun pitää vääntää minulle rautalangasta.

    Mielestäni en ollut ottanut mistään hernettä, mutta ehkä se kuitenkin oli luettavissa tekstissäni.

    Sitä vaan tarkoitin, että olen nähnyt kuullut ja nähnyt kuvia peltigurujen tekemisistä. Itse en sellaiseen jälkeen pysty, että peltihommien jälkeen jätetään kitti purkkiin. Sen kun laitetaan primeriä ja pintaa.

    Mutta kun tykkään värkkäillä peltijuttuja, niin olen tehnyt niitä muiden kiusaksi tähän asti ja aion tehdä vastakin.

    Vieläkin näin vuosien jälkeen huvittaa kaverin ilme kun tein pohjat hänen -66 impalaan, aloitin homman mätkäisemällä kolmen kilon kittipurkin sisällön konepellille ja levitin koko paakun siihen pellille. Siitä sitten kyselemään, että missäs olis lisää kittiä. Ei ollut enempää.
    Joutui poikaparka hakemaan muovailuainetta monta kertaa lisää, mutta lopussa kiitos seisoo ja pokaali amcstä.

    Minkä pelti heittää sen kitti peittää.

    Onpa minun omia kittipalloja palkittu kotimaisissa näyttelyissä. Lällällää.

    Hei! Ehkä minä en olekkaan peltiguru...minä olenkin kittiguru. :rotfl: Näin sitä tulee ahaaelämyksiä...kiitos OD.

    Itse olen sellainen, että jätän tekniikkahommat mieluummin muiden tehtäväksi. Käyttöauton korjautan mieluummin aina pajalla kuin rupean itse sähläämään. Jää jotenkin enemmän inspiraatiota herrasteraatojen laitteluun kun joku muu hoitaa pakolliset juoksevat asiat.

    Olen koittanut usuttaa tuttuja joiden projektit ovat maanneet vuosia varttia vaille valmiina talleilla, että maksaisivat jollekulle hiukan rahaa. Kun kerran oma motivaatio ei riitä siihen viimeiseen rykäisyyn.
     
  12. MP65

    MP65 1st gear

    Aika off-topic läppää kun ajattelee mikä oli mun alkuperäinen postaus.
    Hinta-arviota tuli suomesta -kiitti- ja jenkeiltäkin. Halvin oli $700 (täällä LAssa) ja kaveri tehnyt useammankin auton aikaisemmin. Yli $3000:n ei mennyt kai kukaan.
    Ja ihan vertaukseksi, pinstraippaus on keskimäärin $20 per alue (konepellin etu-osa, takapaksin lukon alue jne.) Näin siis kun ei mene heti ja suoraan jollekin nimipajalle. Ja tää ei tarkoita välttämättä sitä että jälki on huonompaa. OT, mutta sama tatuointien kanssa, taitaa olla $40 per kuva (muttei mikään koko selänkokoinen) aika keskiverto hinta, eri asia sitten kun kävelee sisään ekaan tatuointi mestaan Hollywood Boulevardilla mikä eteen tulee.

    Noihin viimeisimpiin postauksiin: George Barrisin poika sanoi mulle itse pari vuotta sitten (on tää ollut jossain painotuotteissakin) ettei isänsä tehnyt juuri mitään töitä autoihinsa, vaan ainostaan suunnitteli, ja ulkopuoliset teki työt. Tämä siis sanottiin ylpeydellä, eikä mitenkään anteeksipyytelynä. (pitäisikö piruuttaan kysyä tarjousta tohon mun Buick juttuun?) Barrishan on maailman turhin heppu lähes kaikkien suomalaisten keskuudessa kenen kanssa olen jutellut, mutta noin vain ihan vertaukseksi, olihan se jonkinlainen visionääri aikonaan ainakin amerikkalaisten keskuudessa.
     
  13. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Hyvä että Buick homma edistyy.Ihmettelin itsekkin tätä kommenttien tulvaa kun kirjoitin että meillä päin tehdään hommat lähes aina itse jos muutoksia haluaa.Se näytti olevan vaikea asia tajuta?!KARVA vois laatia uuden "prosenttilaskentasysteemin" tohon auton rakennukseen kun niin kovasti on aina kantaa ottamassa :rotfl: .Tarkat ohjeet siitä montako prosenttia saa tehdä autoa itse,kuinka monta prosenttia täytyy sijoittaa budjetista ulkopuolisten tekemisiin,milloin vuorokaudesta saa tehdä remppaa,minkä merkkisiä työkaluja käyttää,varmaankin "cool-asteikkokin" pitäisi laatia,ettei vaan tee mitään joka ei ole tarpeeksi coolia.Siinä nyt ensalkuun :poff: .Täytyy sen verran sanoa ,että jonkun verran on jonkinasteista tiukkapipoisuutta havaittavissa tässä harrastuksessa :eek: .Mutta MP65 laitahan Buick kuntoon ja toivotaan että löytyis sieltä suurestakin maailmasta jonkinlainen "koppi" tohon remppaushommaan.
     
  14. Karva

    Karva Gearhead

    Joo .. o ??? :odroll:

    Kyllä nämät alkaa oleen taas hyviä, täällä on ainakin eri hauskaa, lukia ja ihmetellä kuin joku voip kiäntää syrjälleen koko ajatuksen ....

    Tossa muutama hyvä ja viimoisin :

    -Minkä pelti heittää sen kitti peittää
    -Onpa minun omia kittipalloja palkittu kotimaisissa näyttelyissä. Lällällää.
    -Hei! Ehkä minä en olekkaan peltiguru...minä olenkin kittiguru. Näin sitä tulee ahaaelämyksiä...kiitos OD.

    -Barrishan on maailman turhin heppu lähes kaikkien suomalaisten keskuudessa kenen kanssa olen jutellut, mutta noin vain ihan vertaukseksi, olihan se jonkinlainen visionääri aikonaan ainakin amerikkalaisten keskuudessa.

    -KARVA vois laatia uuden "prosenttilaskentasysteemin" tohon auton rakennukseen kun niin kovasti on aina kantaa ottamassa

    Yes, tosi hyvää textiä ???


    Do diin laps-kullat, se on kust nyt niin, notta ihan sama mitä potaskaa tänne raapustaa, aina se vääntyilee sinne tänne ja tonne, jokunen on omituisesti tavoilleen oikeassa, toinen taasen ei koskaan väärässä, yksi lysti, kuka näitä tosissaan lukiaa, kun ei kukaan lue koko textiä kuitenkaan, saati pelitä ei luetun jummartaminen, jos pikkaasen kielellä kikkailee, sanoja kääntelee ja juttua siin sivulla, suin päin vääntelee, ohi on ajatuksen juoksu kun texti loppu.

    Hauskaa moinen on, kun alkuperäinen ajatus juurikin päin vastoin väännetään, lopun perin ihan sama mitä ....

    Kerrataankos vielä, yhä edelleen allekirjaillut on sitä mieltä jotta turha on tehdä kaikkia itte, jos ei kiinnosta tai siihen ei ole yksinkertaisesti mahdollisuutta, siinä ei häpiä yhtään mitään, nyt on vallalla kummallinen muoti jossa kaikki pitääs tehdä itte, minkä helv.. takia. ???

    Autot kunnostetaan tai muutetaan omistajalleen, se on ihan sama kuin, pääasia on jotta niitä saadaan lisää, nyt tämän nyky muodin takia seisoo montaa pirssiä keskeneräisenä tallien uumenissa, ja sinne ne jää, mutta minkä ihmeen takia.

    Jos haluaa olla seppä ja kaikki kiinnostaa vähän liikaa, nuota kaikkia saa kokeilla, sitten käy vaan kuin allekirjailleelle, net projektit etenee vauhdilla etanan, paljon fiksumpaa olis ollut aikanaan teettää koko homma, nyt olis jo valmista, onneksi ei ole kiire ... :oops:

    Ihan yksi lysti, ja kun kerran kysytte, suurin osa porukasta on samaa mieltä, täällä näistä tulee hyviä juttua, mutta vaan juttua, kivaa ajan viettettä tämä on silti ???

    Keskustelupalsta on vain keskustelupalsta, vai ???
     
  15. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Mie en tee kokomaalaus-, sähkö- tai verhoiluhommia (siis vaativia verhouksia kuten penkit) enkä moottorin-/vaihteiston peruskorjauksia. Syy: ne ei kiinnosta eikä tällä hetkellä sellasiin tarvetta. Eikä oikeen tiloja kaikkiin noihin. Eikä niihin kyllä apuja löytyiskään tältä paikkakunnalta.

    Rahalla kyllä saa apuakin.

    Kuulemma olen siltikin autoharrastaja ja 3 kpl USA-autoja kuitenkin omistan.

    P.S. Joskus ei huvita tehdä öljynvaihtojakaan.



    :D
    Eiks jokainen toimi omalla (ja parhaax katsomallaan) tavallaan?
     
  16. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Itsetekeminen MUOTIA?!Jopas menee hassuksi :eek: .Jos tyypillä on tilat,taitoa monelta eri osa-alueelta ja vielä roppakaupalla intoa uusien asioiden oppimiseen niin se on sitten huono asia.Itsekkin joudun turvautumaan mm. verhoilussa,joissakin koneistuksissa ja joskus maalauksessa toisten apuun,mutta muuten on saatu romut läjään aivan itse eikä se nyt ole niin ihmeellistä eikä mikään elvistelynkään aihe.Meilläpäin aivan normaalia toimintaa.Etelä-suomessa onkin aika yleistä että auto menee pläkkärille,sitten maalarille jne.,eikä siinä mitään.Jos haluaa teettää hommat muilla niin okei,mutta turha "nassutus" jostakin itsetekemisen MUOTI-ILMIÖSTÄ :poff: vois työntää "nassuttajien " aunukseen :poff: .Ja syvälle :poff: .Mutta pitäkää niitä COOL ja MUOTI piirejänne ihan vapaaasti,mutta ne "prosenttiasiat" on sitä ennen määriteltävä :wink: .
     
  17. Karva

    Karva Gearhead

    No sun ... ei jaksa enään ... :poff:

    No oikeastaa tätä juuri, on ajettu takaa, tulihan se sieltä ...

    Normaali asian vierestä harrastaja, tekee itte niin paljon kuin pystyy, eikö, enemmän jos kiinnostaa ??

    Jos ei ole mahdollisuutta tehdä itte, teettää muilla, ja jos moni homma kiinnostaa ne opetellaan ihan ite, kuka sitä huonoksi asiaksi on väitännä. Pääasia on jotta porukalla on autoja ja hauska harratus, jotkut tekee sitten jopa työkseen. Aivan näin, ei mitään uutta.

    Elvistellä saa jos osaa ja viittii jotain tai saa aikaan, kyllä sitä rinta-kaarella voi kaiffarille tokasta .. tein ihan ite. Jos joku teettää se on hyvä, tai oikeastaan paree, koska niin tuleepahan hyvää jälkiä, kukaan ei maksa paksasta.

    Vetelä-Suomisa tai keskellä kainuun korpimaita, ihan sama mutta väittävät notta pohjoisessa kaikki pelaa paremmin. Ei sillä paikkakunnalla ole mitään tekemistä, toisaalla on vain enemmän mahdollisuuksia, ja se ei ole este, se on hidaste.

    Onko asia jotenkin jäänyt vaivaan tai onko pakko keksiä lisää juttua saman asian ympärille, keksitään jotain muuta välillä, tää alkaa oleen tylsää, ihan vaan osoittaakseen tai muuten vaan jotta jääpi viimoinen puheen vuoro, ole hyvä ???

    Ja Kyllä se on sitä ja väitä yhä jotta nyt on tämä, kylän suurin kypärä ja äijä - muoti päällänsä, se haittaa ja tekee hallaa, mistä sen näkee, no kattokaa parasta mahdollista indikaattoria, keltainenpörssi on täynnä kesken-eräisiä projekteja, ei ollut pari vuotta takaperin, nyt on ja muutama on jopa tännekkin hankittu, näitä super rakentajia, ei ole kovin montaa, ja mulla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, mutta vaan monta on ollut koettajaa, ja kesken jää moni projekti, ihan vaan sen takia kun vallalla on liian suuren kakun haukkaaminen ensi alkuun, sitten niitä hienoja himmeleitä mänee suoraan sanottuna roskiin.

    Kaikki raja-aidat ja muodit on tehty rikottaviksi, Cool ja Muoti piirit on ja pyörii, sama sakki pelaa peliänsä, mitä uutta siinä on, koko homma on aina ollut melkoista kukko-poika peliä, täältä sivusta sitä on hyvä seurata, kuis siellä. ???´






    Ihan turha on tää koko keskustelu, se läx kysymyksestä eli korin muuttamisesta, moni ol sitä mieltä jotta ite, no jos on muuta tekemistä, minkä ihmeen takia se pitääs itte, on näitä pajoja, jenkeissä ja suomessa, epäilen yhä jotta suomessa saa parempaa työn laatua, allekirjaillut suosittelee yhtä ja samaa, yhä edelleen, nyt tää tylsä potaska saa olla .... Ihan yksi lysti mitä tänne kirjoittaa, ei se mäne jakeluun kuitenkaan :wc: :wc: :wc:

    Kirjoota MP65 nyt vaikka joku loppu kaneetti, vai ???
     
  18. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Joo,eipä tämä tästä järkevämmäx varmaan muutu,mutta jotenkin oli jyrkkä suhtautuminen tohon itsetekemiseen.Totta on ,että moni tosiaan "haukkaa" liian ison palan ja hommat jää kesken.Helppoa suunnitella,mutta toteutus paljon vaikeampi.Ja kyllähän kyllästyminen kohtaa joskus myös sellaisia harrastajia jotka "puurtavat" keskivertoa enemmän.Ja se on ihan normaalia.Itsestään ei autot valmistu,senhän me kaikki tiedetään.Onko tosiaan niin ,että sellaisia henkilöitä jotka värkkäävät laitteensa kasaan lähes kokonaan itse on yllättävän vähän.Siltä ainakin vaikuttaa,kun näitä mielipiteitä luki.Tuntui että itsetekeminen on lähes "syntiä" :rotfl: .Oli pakko laittaa vähän vettä myllyyn kun tuntu niin vaikealta tuo asia.Mutta eiköhän tässä ole jankattu tarpeeksi tästä asiasta.Ja seuraava kommentti voisikin koskea jo tota Buickkia :poff: .Ja näin lopuksi:jatkakaamme remppoja valitsemallamme tiellä.
     
  19. jorke

    jorke Gearhead

    No laitampa tuohon viel oman juttuni vaik Buick pitikin olla jo aiheena :) .

    Ei välttämättä ole oikeasti rahaa kaikilla teettää muilla hommia, vaikka kuinka haluiskin. Hyvä jos saa osat ostettua, millä saa projektia eteenpäin. Se on sillon itse tehtävä. Meinaan jos haluu saada jotain aikaa, eikä varttuu sitä rahaa, millä teettää. Mut tarvii kyl sit osaa jotain tehdäkin jos melkein kaikki tekee ite. Tietenkin maalaukset ym. special-hommat muualla, mut kaikki muu mitkä pystyy niin ite (vaikka tällä hetkellä automaalaamossa töissä :D, itestä ei pinnan vetäjäksi ).

    Mut kaikki tavallaan ja niin pitääkin olla, ei siitä pidä kiistellä. Musta on pääasia et tulee laitteita liikenteeseen. Tekee tai teettää, kaikkia kiinnostaa sama asia!!!!

    Toiset tykkää rakentamisesta, toiset ajamisesta ja jotkut molemmista 8) ...
     
  20. Karva

    Karva Gearhead

    Paljon juotavaa ja flunssa-lääkitys .... :oops:

    Ei vainen kivaa on välillä tökkästä, aina joku saa aikaan hyvän departin, kunnes sen itsetarkoitus kääntyy kirjallisen tuotoksen vastaiseksi.
     

Kerro tästä muillekin!