kukaan tehny vetolevyä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Remmiveto, 21.5.2016.

  1. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kiitos.

    Onhan se hyvänkokoinen möykky. Käyttäjänimikin velvoittaa. Toimin yhteistyössä ahtimia valmistavan ruotsalaisyrityksen kanssa.

    Tarkoitus on rakentaa kansainvälisentason auto jolla tullaan myös ajamaan.

    SP Leinosen sähköjärjestelmä ja Napkon Real Dash avaa aivan uuden maailman..

    Samoin ne muutamat muutkin tärkeät sponsorit. Muutaman viikon päästä pääsen taas jatkamaan rakentamista.
     
    Muokattu: 24.5.2016
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onkos muuten tässä maassa kukaan ajanu mailin matkalla jenkillä yli kolsataa? Ja korostan että tässä maassa!
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Eikös Corvette-miehet ole ajaneet. Vanhemmat lossi tietääkseni ei..

    Vielä..
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jaa joku c-5 tai c-6? Mutta juu tollanen -60-70 muskelikauden lahna.
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    c2 vette on ajanut
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Hieno ois tämä tuolla projekti-osiossa mutta varmaankaan ei tule yhteityökummpaneitten takia.
     
  7. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Ei ole SIX-5 tuttu juttu?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On seurattu, mutta kymysys oli.
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    "This insane Vette has clocked 200,1 mph (322 km/h) on a standing mile run (7.6.2014 Lappeenranta, Finland)!!"

     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei he estä julkaisemasta mitään. Julkaisen aikanaan kunhan ollaan päästy tarpeeksi.

    Näkyvyyshän on se millä yhteistyökumppaneita saa ja tälläinen projekti niitä tarvitsee.

    Tähän tulee ominaisuuksia/ laitteita joita ei ole maailmallakaan nähty saati sitten Suomessa. Lähtien tekniikasta ja sähköistä.
     
    wilburi ja peltsi tykkäävät tästä.
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Hienoa!Jäämme mielenkiinnolla odottelemaan...
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    wilburi tykkää tästä.
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Päivitetäänpäs vanhaa ketjua.

    Veivit teki Verdi. Takaa 200hv/veivi.
    Samaan konkurssiin ostin heidän 5-stage kuivasumpunpumppu ilma/öljy separaattorilla.

    Vetolevykin saatu.

    Sen sain teetätettynä Californialaisessa pajassa joka tekee levyjä metanoolikilpureihin.
    Sfi-leimattu lätty.
    No turbiinin kiinnitys reijät päin mäntyjä, vaikka jako ilmoitettu tilatessa ja kahdesti jälkeenpäin viel pyydettäsessä. No piti Suomessa koneistaa uudet, valmistaja antoi luvan mut ei mahda enää sfi täyttyä.
    No sellaista on harrastaminen
     
  14. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Jos hyvän haluaa, niin pitää itse tehdä :D
     
  15. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead


    Ihan mielenkiinnosta, minkälainen levy sieltä tuli, kuvia?
    Paljonko on levyn vahvuus ja mitä materiaalia se on?

    Veivit on varmaan parhaat mitä markkinoilta löytyy, ainakin monesta vakavasta koneesta niitä löytyy.
    Olikos V10:ssä ihan omat mitat(pituus, laakerikaula, männäntappi)?
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei ole nyt kuvaa jakaa.
    www.reactorproducts.com
    N. 15mm paksu cnc koneistettu alumiininen. Eloksoituna. Ohenee reunalle. Vakio Viperin starttikehään hitsattu kiinnityslätkät, pultattu/pultit hitsattu jumiin. Vähän reilun 500$ maksoi. Melkein 6kk meni aikaa. Vanha mies, ei internetti miehiä. Paras soittaa.
    Rahdattuna Floridaan huolitsijalle.

    Veivit, Stefan oli ainut joka sano heti et onnistuu. Lohko, kampura, 1 veivi/mäntä , laakerit+tarvittavat mukaan ni saivat mittailtua.
    Amerikkassa seliseli sitä tätä.
    Mitotus on lähelle sbm mittoja. Vähän pelattiin alapäällä ja männätapilla. Verdi sano et .927 tappi ja .250 seinämällä. Eikä saa olla kevennetty. Siis 200hv/veivit.

    Materiaalina on Boforsille kehitetty tykinpiipputeräs, suunniteltu kestämään shokkeja. 1osainen (billet) taottuaihio joka cnc koneistettu.

    Kuivasumppupumppu on kanssa hieno osa. Heidän virallinen Nascar-pumppu joka on sisäisesti ajotettu et imut kulkee sisäisesti perään jossa keskipakohyrrä mikä erottaa ilmakuplat öljystä. 99.9% ilmatonta öljyä. Vaikka käyttäs 1-2 imuyksikköä alipainepumppuna.
     
    Muokattu: 9.8.2019

Kerro tästä muillekin!